منظومه‌های روستایی در اردبیل اجرا می‌شود


منظومه‌های روستایی در اردبیل اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: منظومه های روستایی با هدف انسجام بخشی به عمران و آبادانی و اشتغال مولد برای بیکاران در مناطق روستایی استان اردبیل اجرایی می‌شود.

احمد حاج‌علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: در قالب این طرح عظیم و گسترده سعی و تلاش بر این است تا در خود روستاها با تامین بستر اشتغالزایی و استفاده از توان فنی، تجربی و علمی بیکاران فرصت خوبی برای اشتغال در حوزه های مختلف متناسب با زندگی روستایی فراهم آید.

وی از اجرای طرح هادی به عنوان موثرترین حرکت در توسعه پایدار روستای یاد کرد و افزود:‌ اردبیل به دلیل دارا بودن ظرفیت و شاخصه‌های ممتاز و اجرای موفق طرح هادی توانسته در این زمینه به عنوان پایلوت معرفی شود.

حاجعلیزاده با اشاره به رابطه معنادار توسعه روستایی و ایجاد فرصت های اشتغال با موضوع مهاجرت بی رویه به سایر مناطق گفت:‌ استان اردبیل در اجرای طرح هادی از میانگین کشوری جلوتر است و به لحاط کیفی نیز از استان ها برتر محسوب می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد:‌ این طرح به بهبود معیشت روستایی، مهاجرت معکوس، توسعه گرشگری و افزون شدن تولیدات روستایی منجر شده و یک بستر خوبی را فراهم کرده تا بیش از گذشته بتوان در این زمینه کار عمرانی و اجرایی انجام داد.

وی بیان کرد:‌ خود اجرای این طرح می تواند برای جوانان جویای کار در مناطق مختلف بستر حرکت تحولی را فراهم آورد تا در کنار مشارکت در عمران و آبادانی روستایی خود به درآمدزایی و رفاه بیشتر درست پیدا کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با اشاره به ساماندهی فضای روستایی برای زندگی بهینه در ارتباط با کیفیت سکونتی در مناطق مختلف اظهار کرد:‌ آن چه که در این زمینه مهم و اساسی به نظر می رسد اجرای کیفی پروژه های عمران روستایی است که با استقبال خوب روستاییان نیز رو به رو شده است.

حاجعلیزاده گفت: البته طرح هادی ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و درمانی، هدایت وضعیت فیزیکی روستاها و تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستایی و خدمات محیط زیست و عمومی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به همراهی دهیاران در اجرای این پروژه ها بیان کرد:‌ آن چه که برای ما مهم و امر زیربنایی به شمار می رود استمرار این حرکت ها و تهیه و اجرای طرح های هادی مناطق روستایی با اولویت محرومیت بیشتر است که در این باب خود روستاییان باید یاریگر اصلی باشند و اجاره ندهند بیش از گذشته نارسایی بر این حوزه سایه بیفکند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon