اخذ مجوز احداث شهرک صنایع پائین‌دستی پتروشیمی در کردستان


اخذ مجوز احداث شهرک صنایع پائین‌دستی پتروشیمی در کردستان

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ‌قروه و دهگلان در مجلس‌ گفت: مجوز احداث شهرک صنایع پائین دستی پتروشیمی در کردستان از وزیر نفت اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حامد قادرمرزی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان که با حضور معاون امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار کردستان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و مدیران سازمان‌ها و ادارات استان در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان به لحاظ شاخص‌های صنعتی وضعیت نامناسبی دارد و سهم استان از ارزش افزوده کشور فقط 2 دهم درصد است.

اشتغال 4 دهم درصدی کردستان در بخش صنعت

وی گفت: تعداد شاغلان استان کردستان در بخش صنعت بر اساس آمارهای سال‌های گذشته 4 دهم درصد است که با تعطیلی کارخانجات و رکود اقتصادی این وضعیت به نسبت بدتر شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به سمت صنعتی کردن استان گام برداریم، تصریح کرد: دولت یازدهم تصمیم دارد در استان کردستان و در مرکز تهران مشکلات حوزه صنعت را برطرف کند.

وی با اشاره به موانع موجود برای ایجاد سرمایه در کردستان گفت: سرمایه‌گذاران کردستانی و افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در استان دارند، نمی‌توانند کار را تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی برای دریافت تهسیلات بانکی پیش ببرند و این یک از موانع اصلی در توسعه استان است.

قادرمرزی افزود: سرمایه‌گذاری در کردستان قابل مقایسه با استان‌های صنعتی مانند اصفهان و اراک نیست چرا که سرمایه‌گذاران استان کلان نیستند.

 توانایی تفسیر قانون از ویژگی های مدیر توانمند است

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مدیران باید توانایی تفسیر قانون را داشته باشند و نباید از روی بخشنامه مدیریت کنند چراکه این امر می‌تواند مانع توسعه استان باشد.

وی گفت: اخیرا مجوز ایجاد شهرک صنایع پائین دستی پتروشیمی در کردستان از وزیر نفت گرفته شده و احداث این شهرک می‌تواند جهشی در حوزه صنعت استان باشد.

قادرمرزی تصریح کرد: همچنین مجوز احداث کارخانه 600 هزار تنی کنسانتره در شهرستان قروه نیز اخذ شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌توانند سهمی 85 تا 90 درصدی در رونق صنعت استان ایفا کنند.

وی با اشاره به خدمات رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در زمان مدیریت در کارخانه ذوب آهن قروه، اظهار کرد: در دولت قبلی در سال 85 وی و برخی از مدیران شایسته بومی این کارخانه برکنار شدند و با بکارگیری مسئولان سیاسی این کارخانه به ورشکستگی رسید.

بدهی 120 میلیارد تومانی کارخانه ذوب آهن قروه

قادرمرزی گفت: کارخانه ذوب آهن قروه از سال 85 با برکنار کردن دره وزمی 120 میلیارد تومان بدهی به بار آورد و اکنون به 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که به حالت عادی برگردد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon