طلا کمتر از ۱۳۰۰ دلار شد

طلا کمتر از 1300 دلار شد

خبرگزاری تسنیم: قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۵ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که به دلیل افزایش ارزش سهام های آسیایی و انتشار آماری قوی از میزان تولید چین، تقاضا برای طلا کاهش یافته است، قیمت فلز زرد امروز به زیر 1300 دلار کاهش یافت. قیمت 1300 دلار از نظر روانی یک رقم کلیدی در بازار محسوب می شود.
همزمان تقاضای فیزیکی در منطقه به دلیل کاهش قیمت ها اندکی افزایش یافت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 0.2 درصدی در جلسه قبل، امروز 0.7 درصد کاهش یافت و به 1295 دلار رسید.
بازارهای سهام آسیایی روز پنجشنبه و همزمان با رسیدن میزان فعالیت کارخانجات چین به سریعترین نرخ رشد در 18 ماه گذشته در ماه جولای و افزایش امیدواری ها به ترمیم دومین اقتصاد بزرگ جهان، با رشد همراه بود.
یک تاجر فلزات گرانبها در هنگ کنگ به رویترز گفت: «تقاضا برای طلا با قصد سرمایه گذاری اکنون کم شده است، زیرا شاخص ها در بازارهای بورس در حال افزایش است و هیچ نشانه ای حاکی از تشدید تنش ها در خاورمیانه و یا اوکراین مشاهده نمی شود.»
قیمت طلا اخیرا و به دلیل تشدید خشونت ها در خاورمیانه و اوکراین به بالای 1300 دلار افزایش یافته بود. طلا معمولا در هنگامه بروز وضعیت های سیاسی و اقتصادی غیرعادی به عنوان یک سرمایه گذاری جایگزین مورد استفاده قرار می گیرد.
به دلیل ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه بازار طلا می تواند همچنان مورد توجه سرمایه گذاران باشد. یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه گفت، بعید است تا قبل از هفته آینده شاهد برقراری آتش بس و خروج نیروهای زمینی اسرائیل از غزه باشیم.
در همین حال، کیف اعلام کرد که 2 فروند جنگنده ارتش این کشور  روز چهارشنبه بر فراز شرق اوکراین ساقط شده اند و موشک هایی که برای سرنگونی این هواپیماها مورد استفاده قرار گرفته اند، احتمالا توسط مسکو در اختیار مخالفان قرار گرفته اند.
انتهای پیام/ 106


 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه