قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: قیمت جهانی نفت در معاملات امروز پنج شنبه ۲۷ سنت کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۱۰۷ دلار و ۷۶ سنت معامله شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که پس از انتشار گزارشی از کاهش قابل توجه حجم ذخایر نفت خام آمریکا که نشان دهنده افزایش میزان تقاضاست، سرمایه گذاران از افزایش قیمت نفت منتفع شده اند، قیمت نفت امروز در بازار آسیا کاهش یافت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر با 37 سنت کاهش به 102 دلار و 75 سنت رسید و قیمت نفت برنت نیز با 27 سنت کاهش به 107 دلار و 76 سنت رسید.
به رغم این کاهش قیمت، تحلیلگران گفتند به دلیل آمارهایی که حکایت از قوی بودن تقاضا در آمریکا دارد، قیمت ها احتمالا بالا باقی خواهد ماند.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، حجم ذخایر نفت خام آمریکا در یک هفته منتهی به 18 جولای، برای چهارمین هفته متوالی 4 میلیون بشکه کاهش یافته است. این در حالی است که تحلیلگران قبلا کاهش 2.5 میلیون بشکه ای را پیش بینی کرده بودند.
این گزارش همچنین نشان داد که میزان ذخایر نفت در کوشینگ اوکلاهاما، بزرگترین مرکز ذخیره نفت در آمریکا 1.5 میلیون بشکه کاهش یافته است.
کاهش حجم ذخایر نفت خام آمریکا معمولا نشانه ای از رشد تقاضا به شمار می رود و تاثیری مثبت بر قیمت ها دارد.
هم اکنون فصل سفرهای تابستانی در آمریکاست و این موضوع موجب افزایش تقاضا برای سوخت شده است.
سانجیو گوپتا، تحلیلگر بازار نفت در این باره اظهار داشت: «قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت تاثیری مثبت از گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا گرفته است. زیرا این گزارش نشان داد که میزان کاهش حجم ذخایر نفت خام این کشور بیش از رقم پیش بینی ها بوده است.»
با توجه به کاهش نگرانی ها از تبعات سرنگونی هواپیمای مسافربری خطوط هواپیمایی مالزی بر فراز شرق اوکراین، تجار اکنون توجه خود را معطوف حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و درگیریها در لیبی کرده اند.
انتهای پیام/ 107
 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه