سرعت ایجاد منطقه ویژه آزاد تجاری بانه و مریوان مطلوب نیست


سرعت ایجاد منطقه ویژه آزاد تجاری بانه و مریوان مطلوب نیست

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی به وعده راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در کردستان اشاره کرد و گفت: سرعت ایجاد منطقه ویژه آزاد تجاری در شهرستان‌های بانه و مریوان بسیار کند است و این روند باید تسریع شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محسن بیگلری صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار کردستان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و مدیران سازمان‌ها و ادارات استان در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن منطقه ویژه آزاد تجاری در دو شهرستان مرزی بانه و مریوان را دارد.

وی گفت: معضل اصلی در کشور و استان کردستان ایجاد اشتغال و بیکاری است و این مسئله دردی سرسام آور است و سازمان صنعت و معدن و تجارت مهم‌ترین سازمانی است که می‌تواند در ایجاد اشتغال نقش داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر امروز استان کردستان و سیستان و بلوچستان از استان‌های کم برخوردار هستند این 2 استان به لحاظ ظرفیت‌های موجود قابل مقایسه با هم نیستند چرا که در کردستان استعدادها و منابع خدادادی بسیاری وجود دارد.

وی گفت: شهرستان‌های بانه و مریوان اکنون قطب تجاری در استان و حتی کشور بوده و سنندج و دیواندره هم قطب کشاورزی و شهرستان‌های قروه و دهگلان قطب معدنی در استان هستند که باید از ظرفیت های خدادادی مناطق مختلف در مسیر توسعه استان استفاده شود.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی به وعده راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در کردستان اشاره کرد و گفت: سرعت ایجاد منطقه ویژه آزاد تجاری در شهرستان‌های بانه و مریوان بسیار کند است و این روند باید تسریع شود.

کردستان محل انجام کار سیاسی نیست

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان کردستان محل انجام کار سیاسی نیست، اظهار کرد: مطالبه اکثر مردم کردستان از نمایندگان مطالبه شغلی است و کمتر کسی مطالبه سیاسی از نمایندگان دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های زیاد شهرستان سقز در زمینه معادن و سنگ‌ آهن، گفت: در حال حاضر شهرستان سقز حدود 300 میلیون تن ذخیره سنگ اهن دارد و کردستان به لحاظ داشتن این امکانات همچون استان‌های اراک و اصفهان ظرفیت ایجاد کارخانه ذوب آهن را دارد.

دخالت در انتصاب مدیران سخت‌ترین کار یک نماینده است

بیگلری دخالت در انتصاب مدیران را سخت‌ترین و دشوارترین کار یک نماینده عنوان کرد و افزود: سخت‌ترین کار برای من این است که مدیری را انتخاب و و برای انتصاب به دولت پیشنهاد کنم چرا که باید فردای قیامت درباره عملکرد وی به مردم جامعه پاسخگو باشم.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دغدغه اصلی نمایندگان مردم این است که افرادی که برای مدیریت انتخاب می‌شوند توانمندی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon