برلین جاسوسی از سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا را در دستور کار خود قرار می‌دهد


برلین جاسوسی از سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا را در دستور کار خود قرار می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: برلین در واکنش به موارد اخیر جاسوسی‌های آمریکا در آلمان جاسوسی از سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای دوست را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از نشریه "دی سایت"، به گزارش "زوددویچه سایتونگ"، دولت آلمان تصمیم گرفته است سازمان های اطلاعاتی انگلیسی و آمریکایی را مورد نظارت و جاسوسی قرار دهد. این تصمیم حداقل برای زمانی که آن ها در خاک آلمان فعالیت دارند گرفته شده است. تا کنون اقدامات ضد جاسوسی آلمان بخصوص روی کشورهایی مانند روسیه، چین و ایران به کار برده می شد.

گسترش نظارت های برلین، واکنش دفتر صدر اعظم آلمان، وزارت امور خارجه و وزارت کشور روی اتهامات جاسوسی اخیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) در آلمان بوده است. البته در سال گذشته درباره تصمیمات این چنینی بحث هایی در آلمان وجود داشت. دولت آلمان به دلیل نگرانی درباره خدشه دار شدن مناسبات خود با آمریکا مدتها درباره اجرایی کردن چنین تصمیماتی دچار شک و تردید بود.

البته به نوشته زوددویچه سایتونگ دامنه جاسوسی های جدید آلمان هنوز تعیین نشده است. بر این اساس سازمان اطلاعات امنیت آلمان ( BND ) در آمریکا نباید اقدام به جاسوسی کند.

بر اساس این تصمیمات جدید بخصوص ارتباطات سفارتخانه ها و کنسولگری ها باید در آلمان مورد نظارت و جاسوسی قرار گیرد.

حدود سه هفته پیش مشخص شد که یکی از کارکنان سازمان اطلاعات امنیت آلمان به عنوان جاسوس دو جانبه برای آمریکا کار می کند. او به گفته خودش با ایمیل با سفارت آمریکا در برلین در ارتباط بوده است. این تبعه آلمانی ظاهرا باید اطلاعاتی درباره کمیسیون تحقیق پارلمانی آلمان درباره جاسوسی ها را به آمریکا منتقل کرده باشد.

برلین در واکنش به این موارد جاسوسی جدید آمریکا در آلمان اخیرا مدیر ارشد سازمان سیا در کشورش را اخراج کرد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان