رسانه‌های آمریکایی مسائل غزه را به صراحت بیان نمی‌کنند/کشتار انسان‌ها در غزه به هیچ وجه قابل قبول نیست

رسانه‌های آمریکایی مسائل غزه را به صراحت بیان نمی‌کنند/کشتار انسان‌ها در غزه به هیچ وجه قابل قبول نیست

خبرگزاری تسنیم: آخرین بازمانده حادثه یازده سپتامبر گفت: حکومت آمریکا و رسانه‌هایش به هیچ وجه به شهروندان خود درباره حوادث غزه به صراحت صحبت نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، با رد شدن تعداد قربانیان در غزه از مرز 650 نفر در 17 روز تجاوز رژیم صهیونیستی، درخواست شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در منطقه هم بی‌فایده بوده و با وجود این درخواست، بمباران غزه همچنان ادامه دارد و رژیم صهیونیستی مانع حضور امدادگران برای درمان زخمی‌ها می شود و آمبولانس‌ها را نیز هدف قرار می‌دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی حتی کاروان صلیب سرخ را در منطقه خزاعه خان یونس هدف قرار داد.

نمایندگان صلیب سرخ با موافقت اسرائیل وارد منطقه خزاعه شده بودند تا اجساد شهدا و نیز مجروحان فلسطینی را از این منطقه خارج کنند.

در این بین حماس نیز اعلام کرده است در صورتی آتش بس را می‌پذیرد که تل آویو تحریم‌ها علیه نوار غزه را لغو و زندانیان فلسطینی به ویژه افرادی را که پس از آزادی دوباره بازداشت شدند ، آزاد کند.

به‌دنبال قتل عام فلسطینی‌ها شورای امنیت سازمان ملل نشستی فوق‌العاده را درباره اوضاع نوار غزه برگزار کرد و اعضای این شورا با ابراز نگرانی درباره کشتار شجاعیه خواستار آتش بس فوری شدند. باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا هم درخواست مشابهی را مطرح کرد اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی اعلام کرد که حملات این رژیم همچنان ادامه خواهد داشت.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا مدافع رژیم صهیونیستی راهی مصر شد تا با مقام‌های این کشور درباره اوضاع غزه و توافق آتش بس گفت‌وگو کند. بان کی مون دبیرکل سازمان ملل هم که برای مذاکره در این رابطه به دوحه رفته بود از قطر به مصر رفته است. این در حالی است که موشه فیگلین معاون رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی صراحتا از نقشه این رژیم برای اشغال کامل غزه، یهودی‌سازی‌ آن و اخراج ساکنان این منطقه پرده برداشته است. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که وزرای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده‌اند که بخشی از نوار غزه توسط نیروهای این رژیم اشغال شود.

در این حال رویترز گزارش داد، ناوی پیلای کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد درنشست فوق العاده سازمان ملل اعلام کرد: اقدامات اسرائیل در غزه به مثابه جنایت جنگی است و همچنین کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد: اسرائیل در غزه مرتکب جرایم جنگی شده است.

ناوی پیلای کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته است اقدامات اسرائیل در نوار غزه که شامل کشتار کودکان و تخریب منازل مسکونی بوده و به احتمال زیاد به معنای نقض قوانین بین المللی و جرایم جنگی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، پیلای در سخنرانی افتتاحیه نشست اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین تبادل آتش بین حماس و نیروهای رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

همچنین سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: درخواست مصر که از طرف کشورهای گروه عربی مطرح شده از حمایت دست کم 16 عضو برای تشکیل نشست فوری شورای حقوق بشر از مجموع 47 عضو این شورا از جمله روسیه، عربستان سعودی و چین برخوردار است.

در آستانه روز جهانی قدس هنرمندان در گردهمایی برای حمایت از مردم مظلوم غزه که به همت انجمن سینمای جوان مقاومت و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد شرکت کردند.

می‌بینیم که مسئله غزه دیگر یک امر صرفا حکومتی نیست و به یک مسئله جهانی تبدیل شده است لذا تمامی مردم دنیا از اقشار مختلف با هر دین و آئین و هر اعتقاد و افکار و شغلی که دارند نسبت به جنایات ضد بشری واکنش نشان داده و آن را محکوم می‌کنند.

تعداد کثیر از بازیگران سینما و تئاتر، نویسندگان، شاعران، هنرمندان و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، همگی در محکوم کردن جنایات صهیونیسم در غزه دست به قلم برده و همبستگی خود را صدور بیانه اعلام کرده‌اند.

این حرکت خودجوش از سوی ایرانی‌ها نشانگر اهمیت و حاد بودن مسئله غزه و جنگ نابرابر شر عیله خیر است.

این عکس العمل‌ها منحصر به جامعه ایرانی و کشور ما نیست و در اقصی نقاط جهان چه مسلمان و چه غیر مسلمان همگی به نحوی مخالفت خود را اعلام می‌کنند گاه در راهپیمایی یا در سخنرانی و حتی در صفحات فیس بوک و دنیای مجازی.

در حالی که حملات اخیر رژیم صهونیستی به غزه واکنش و اعتراضات کاربران زیادی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است و افراد مختلفی برای همدردی با مردم مسلمان و بی گناه غزه عکس‌ها و مطالب مرتبط با مسائل پیش آمده را در محکوم کردن جنایات در صفحات خود می‌گذارند.

یکی از افرادی که به تازگی واکنش جدی نسبت به جنگ غزه نشان داده است ویلیام رودریگز آمریکایی آخرین بازمانده 11 حادثه 11 سپتامبر است که به تازگی نیز مسلمان شده است.

وی یکی از بازماندگان حادثه یازده سپتامبر2011 در یکی از برجهای دوقلوی مرکز تجارت جهانی نیویورک است. او دارنده شاه کلیدی است که در آن حادثه به وسیله آن جان چند صد انسان را از مرگ نجات داد و به همین خاطر لقب قهرمان ملی را در رسانه‌های آمریکا و جهان به دست آورد.

وی همچنین سال گذشته در همایش هالیوودیسم در تهران حاضر شد و به شرح ماجرای یازده سپتامبر و چگونگی نجات کارکنان برجهای دوقلو پرداخت.

رودریگز یکی از مخالفین سر سخت جورج بوش است و هنگامی که به عکس خود در کنار جورج بوش می‌رسد از آن به عنوان "عکس یادگاری با شیطان" نام می‌برد.

وی به تازگی و پس از حوادث غزه عکس پروفایل صفحه فیس بوک خود را تغییر داده. عکس جدید حالت غمگینی دارد و زیر آن نوشته شده است:

"به خاطر کشتار کودکان در غزه غمگینم."
" جهان غمگین است"

ویلیام رودریگز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس درباره حوادث اخیر غزه اذعان می‌کند: من شدیدا مخالف هر نوع کشتاری هستم میزان غیر قابل متجانسی از کشتار و جرائم ضد بشری وجود دارد که در مجموع غیر قابل دفاع است حتی وقتی برای شرکت نکردن در جنگ شکل می‌گیرد.

وی می‌افزاید:کشتار انسان‌ها جرمی است علیه انسانیت که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

این بازمانده حوادث یازده سپتامبر درباره دیدگاه و سیاست باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا  اعلام می کند: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از سیاستی که به سود خودش است حمایت می‌کند و به خاطر رابطه‌ای که با بنیامین نتانیاهو نحست وزیر اسرائیل دارد تصمیم گرفته است که به کشتار شهروندهای غزه از زاویه دیگری نگاه کند، طوری که نه به سیاست‌هایش لطمه وارد کند و نه در جهان بازتاب منفی داشته باشد او دستور داده اسرائیل کشتار را به حداقل برساند.

وی نتیجه بد این جنگ نابرابر را اشغال کامل غزه می‌داند و ادامه می‌دهد: اینکه هدف کلی آنها در نهایت این است که می‌خواهند جلوی توسعه و رشد بعضی جوامع را بگیرند و همچنین جستجو برای گاز طبیعی در ساحل دریاها به منظور دستیابی به منافع خودشان هدف دیگری است که دنبال می‌کنند.

او بیان می کند: مردم جهان کشتار بی‌رحمانه مردم غزه، شهادت قربانیان و تلفات این آدم‌های بی‌گناه را که دارای زندگی‌های گرانبهایی هستند، مشاهده می‌کنند.

رودریگز عنوان می‌کند:حکومت آمریکا و رسانه‌هایش به هیچ وجه با شهروندان خود در مورد مسائل غزه صریحا صحبت نمی‌کنند.

وی اضافه می‎کند: البته اخبار جنگ هر روز پخش می‌شود و گاهی اوقات شده است که پایه و اساس اخبار را تشکیل دهد اما با گرایش خاص رسانه‌ها پوشش داده می شود و البته مثل گرافیکی که ما در دیگر رسانه‌های جهان می‌بینیم نیست.

ویلیام رودریگز اظهار می‌کند: اعمال نامتعادل پرخاشگرانه و جرائم جنگی باید سرانجام در معرض دید قرار بگیرد و در دادرسی بین المللی آورده شوند و ما باید واقعیت ها را در رسانه‌ها در معرض دید قرار دهیم و سانسور اخبار را  کنترل کنیم.

بازمانده یازده سپتامبر در انتها می‌گوید: من امیدوارم خدا نیروی کافی برای تحمل این دوران سخت را به مردم غزه عطا کند.

با توجه به صحبت‌های ویلیام رودریگز قابل درک است که حتی خود آمریکایی‌ها هم معتقدند، باراک اوباما حمایت های خود را از اسرائیل و رژیم صهیونیستی دارد و رسانه های آمریکایی اخبار جنگ را تا حدود زیادی کنترل می‌کنند.

حتی جیمز موریس در گفتگو با شبکه تلویزیونی پرس تی وی، درباره حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی گفته است که در آمریکا رسانه‌ها به شدت تحت کنترل و نفوذ صهیونیست‌ها قرار دارند و در بسیاری از موارد مالکیت آنها دست صهیونیست‌هاست. همین رسانه‌ها افکار عمومی آمریکا را تحت تاثیر قرار می‌دهند. دیروز سی ان ان که رسانه‌ای صهیونیستی است و وولف بلیتزر خبرنگار این شبکه در بیت المقدس که در گذشته برای نشریه صهیونیستی جروزالم پست کار می‌کرده است، نتایج نظرسنجی را اعلام کردند که براساس آن پنجاه و شش درصد از آمریکایی‌ها در این جنگ طرفدار اسرائیل هستند. با توجه به صهیونیست بودن این نهاد و خبرنگار آن ، هرگز نمی‌توانیم واقعیت آنچه را که در غزه اتفاق می افتد دریابیم. باید توجه داشت چنین نظرسنجی معنا ندارد زیرا رسانه‌ها واقعیات غزه را به مردم آمریکا نمی گویند و آنها نمی‌دانند چه تعداد از مردم بی دفاع و زنان و کودکان در غزه قتل عام شده‌اند.

با این حال وقوع جنایتی به این عظیمی که قلب هر انسانی را به درد می آورد از چشم مردم جهان پنهان نمانده است و انسان‌های مختلفی از سرتاسر جهان چه به وسیله قلم،چه از راه راهپیمایی و تظاهرات و چه در صفحات دنیای مجازی هر کدام به نحوی با این قتل عام بزرگ تاریخ به دست رژِیم قاصب صهیونیسم به مخالفت برخاسته‌اند.

گزارش از نسیم سهیلی

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon