اصحاب فرهنگ و هنر ‌وارد حاشیه‌های سیاسی نشوند


اصحاب فرهنگ و هنر ‌وارد حاشیه‌های سیاسی نشوند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌گیلان با بیان اینکه اصحاب فرهنگ و هنر نباید وارد حاشیه‌های سیاسی شوند، گفت: هرگاه آنها وارد حاشیه‌های سیاسی شده‌اند ضرر کرده‌اند و حاشیه‌های سیاسی سبب می‌شود که قدرت از اهل علم و هنر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از صومعه‌سرا، فیروز فاضلی ظهر امروز در جمع اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه این شهرستان، اظهار کرد: در طول تاریخ همیشه با یک مثلث سه ضلعی ارزش، منفعت و امنیت روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه در کل تاریخ چالش‌های اصلی انسان‌ها حتی در عرصه هنر بر سر این سه موضوع است، افزود: اگر امنیت نباشد دو ضلع دیگر این مثلث دچار چالش می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هنر به کمک این مثلث سه ضلعی آمده است، گفت: ارزش‌ها مفاهیم ثابتی هستند و به واسطه منفعت و امنیت معنا پیدا می‌کنند.

فاضلی با بیان اینکه هنرمند تبیین‌کننده ارزش‌ها است، تصریح کرد: ارزش‌ها ثابت هستند و آنچه که به آن ارزش می‌دهد افکار هنرمند است.

وی خاطرنشان کرد: بحث منفعت یکی از پارامترهایی است که براساس نگرش ما به ارزش‌ها معنا پیدا می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه اگر ما فقط منفعت آخرت را مبنای کار خویش قرار دهیم راه به جایی نمی‌بریم، تاکید کرد: در قرآن 115 بار کلمه آخرت و در مقابلش 115 بار کلمه دنیا به کار رفته است.

فاضلی با بیان اینکه بحث منفعت فقط وابسته به آخرت نیست و آخرت و دنیا به هم پیوسته هستند، افزود: اهل فرهنگ و هنر و رسانه وقتی وارد این عرصه شده‌اند خداوند به آنها عنایت داشته که توانسته‌اند قلم به دست بگیرند و خداوند با گردنبند "نون" به آن قسم خورده است.

وی با بیان اینکه اگر از انسانی فرهنگ، هنر و رسانه را بگیرند دیگر چیزی برایش باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: انسان به واسطه کدگذاری‌هایی که در زبان خود می‌کند، شخصیت خویش را به همگان نشان می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه اصحاب فرهنگ و هنر نباید وارد حاشیه‌های سیاسی شوند، خاطرنشان کرد: هرگاه آنها وارد حاشیه‌های سیاسی شده‌اند ضرر کرده‌اند و حاشیه‌های سیاسی سبب می‌شود که قدرت از اهل علم و هنر گرفته شود.

فاضلی با بیان اینکه هنرمند در عرصه آزادی به همه جا می‌رسد، تاکید کرد: هنرمند باید با حفظ ارزش‌ها کار خود را انجام دهد.

به گزارش تسنیم، در ادامه نشست اصحاب و فرهنگ شهرستان صومعه‌سرا با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

انتهای‌پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon