اردبیل صاحب صنایع پتروشیمی و پالایشگاه می‌شود


اردبیل صاحب صنایع پتروشیمی و پالایشگاه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم اردبیل، نیر،نمین و سرعین گفت: اردبیل با راه‌اندازی صنایع پتروشیمی، پالایشگاه و LAB می توان هم در زمینه تحولات اقتصادی و هم تعیین سهم بازار داخلی و خارجی نقش خود را ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، منصور حقیقت پور در نشست گروه سرمایه گذاری آتیه ساوالان در استانداری اردبیل اظهار کرد: سهم اردبیل از توسعه  صنعتی سهم بسیار ناچیزی است و ما برای اینکه بتوانیم در این زمینه به جایگاه مناسب برسیم به بخش نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع دفاعی و هسته ای، دنبال احداث مجوعه های تولیدی و صنعتی هستیم تا بتوانیم از ارزش افزوده این بخش و فرصت‌های کارآفرینی مختلف آن استفاده کنیم.

وی از تشکیل سندیکای پرداخت تسهیلات بانک‌های عامل برای کارخانه پتروشیمی اردبیل خبرداد و گفت: اگر این امر و پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به پتروشیمی حل شود کارخانه مورد نظر به سرعت راه اندازی می شود.

حقیقت پور برخورداری استان را از صنایع پتروشیمی، پالایشگاه و LAB می تواند هم در زمینه تحولات اقتصادی و هم تعیین سهم بازار داخلی و خارجی نقش خود را ایفا کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس افزود: با همکاری شرکت شستا و گروه سرمایه گذاری آتیه ساوالان سومین کارخانه LAB کشور بعد از کرمانشاه و اصفهان که مزایای آن تأثیرگذاری حضور اردبیل در بازارهای جهانی و تأمین نیازمندی های داخلی است که به دلیل دسترسی استان به کشورهای حوزه آسیای میانه و قفقاز می تواند ظرفیت خوب سرمایه گذاری این محصولات باشد.

وی از این کارخانه به عنوان مگا پروژه برای اردبیل با بیش از 1 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خبر داد و تصریح کرد: این مجموعه تولیدی و صنعتی برای 2 هزار و 600 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند که بخش عمده‌ای از آنها در رشته های مرتبط با شیمی است.

نائب رئیس کمیسون امنیت ملی از عمین خوراک این کارخانه به عنوان نفت سفید با ظرفیت 2 میلیون لیتر در روز توسط شرکت پخش و فرآورده های سوختی کشور خبر داد و بیان کرد: قرار است از طریق خط لوله انتقال سوخت مورد نیاز از انبار شرکت نفت اردبیل انجام شود.

حقیقت پور تولید این کارخانه را 100 هزار  تن مواد شوینده و 200 هزار تن مواد شوینده صنعتی SI و SB اعلام کرد و گفت: سعی ما براین است تا نفت سبک و سوخت هواپیمای تولیدی این کارخانه در این استان استفاده کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر،نمین و سرعین با اشاره به اسقتبال خوب سرمایه گذارن از اردبیل برای راه اندازی کارخانه ها و صنایع بزرگ و مادر گفت: موانع پیش رو به ویژه از سوی دستگاه های اجرایی و ادرای باید برطرف شده و در کمتر از یک روز مجوز سرمایه گذاران حاضر شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon