برخی اظهارات مطرح شده علیه اقدام شهردار تهران جوسازی است


برخی اظهارات مطرح شده علیه اقدام شهردار تهران جوسازی است

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه ریزی و توسعه شهردار تهران با بیان اینکه برخی از اظهارات مطرح شده علیه اقدام شهردار تهران جوسازی است، گفت: قالیباف مدیر موفقی است چرا چنین مدیری را تقویت و تشویق نکنیم و چنین موضوعی را به حاشیه بکشانیم.

محمود صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم‌، درباره اقدام اخیر شهرداری تهران در حوزه بانوان شاغل در این نهاد، با بیان اینکه اصولا در جمهوری اسلامی موضوع جنسیت مطرح نیست بلکه شایسته سالاری اهمیت دارد، اظهار داشت: تعداد خانم‌هایی که در حال حاضر به ادامه تحصیل  یا کار مشغول هستند با تعداد آنها در اوایل انقلاب قابل مقایسه نیست ضمن اینکه شاید این وضعیت با هیچ کشور دیگری قابل قیاس نباشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از  60 درصد خانم‌ها در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند، ادامه داد: یکی از دستگاه‌هایی که به کار خانم‌ها بر اساس شایستگی و تحصیلات اهمیت قائل شده،‌ شهرداری تهران است. در این نهاد حدود 10 هزار نفر خانم شاغل وجود دارد و با تدبیر شهردار تهران خانم‌ها در مسئولیت‌هایی مانند معاون شهردار، مدیر کل و شهردار ناحیه مشغول به کار هستند این در حالی است که تعداد قابل توجهی از کارشناسان این نهاد نیز خانم است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران تصریح کرد: بوستان‌‌های موجود در سطح شهر تهران به صورت عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد در این بین برای آقایان بوستان اختصاصی وجود ندارد ولی برای خانم‌ها چنین امکانی فراهم کرده‌ایم زیرا بر این باوریم بانوان به چنین محیط‌هایی نیاز دادند و ممکن است بخواهند موضوعات خاص خود را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه بنده در جلسه‌ای که این موضوع مطرح شد حضور داشتم؛‌ در آن جلسه اصلا موضوع تفکیک جنسیتی مطرح نشد،‌ گفت: اصل موضوع از این قرار است که گفته شد اگر چند اتاق کنار یکدیگر وجود دارد که خانم‌ها و آقایان کنار یکدیگر در آنها مشغول کار هستند، برای حفظ حقوق بانوان و راحتی بیشترشان اتاق مجزایی در اختیار خانم‌ها قرار گیرد.

صلاحی با اشاره به اینکه مگر می‌توان در شهرداری تهران با وجود چند 10 هزار نیرو و 10 هزار کارمند خانم،  تفکیک جنسیتی به وجود آورد؟! اظهار داشت: در شهرداری‌های مناطق رتبه شغلی معاونان شهرداران 15 و رتبه مشاروین 14 است در حالی که رتبه شغلی مشاوران خانم در ردیف معاونان قرار دارد و 15 در نظر گرفته شده که نسبت به آقایان در همین مسئولیت رتبه بالاتری است. 

وی با اشاره به اینکه برخی از اظهارات مطرح شده علیه اقدام شهردار تهران جوسازی است،‌گفت: قالیباف مدیری موفق است که توانسته پروژه‌‌ها و اقدامات ارزشمندی را در کمترین زمان به ثمر برساند، رهبر معظم انقلاب نیز درباره اقدامات این مدیر توانمند اجرایی عبارت مدیریت جهادی را به کار برده‌ است،‌ چرا چنین مدیری را تقویت و تشویق نکنیم و چنین موضوعی را به حاشیه بکشانیم.

معاون برنامه ‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران ادامه داد: آیا این رفتارها چیزی جز خوشحالی دشمنان را در پی دارد؟ در این بین نیز برخی افراد داخل کشور نیز سخنان همان سایت‌هایی را مطرح می‌کنند که همیشه با ما دشمنی‌ داشته‌‌اند.

وی درباره ارتقاء شغلی بانوان نیز اظهار داشت: شهردار تهران در جهت حفظ و صیانت از خانواده گفت چرا بانوان را به عنوان منشی انتخاب می‌کنید،؟ آنها را به مدیر و کارشناس یا کارشناس ارشد ارتقا دهید. یک منشی ممکن است در مواردی تا دیر وقت در محل کار خود بماند در حالی که وی باید بتواند به زندگی و فرزندان خود هم رسیدگی داشته باشد. این نگاه و اقدام جو سازی نیاز دارد یا تشویق؟

صلاحی افزود: خوشحالم که بیش از 200 نماینده مجلس با آگاهی از زحمات قالیباف تقدیر کردند، رسانه‌هایی که حق و حقیقت را پیشه کار خود قرار داده‌‌اند نیز باید واقعیت را بیان کنند و از اقدامات مثبت وی تقدیر کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon