بشتاب مسلمان، کودکان غزه برای مرگ به دنیا نیامده‌اند


بشتاب مسلمان، کودکان غزه برای مرگ به دنیا نیامده‌اند

خبرگزاری تسنیم: از کودکان معصوم فلسطینی که این روزها تنها خون، گلوله، خرابی، ناله و مرگ را شاهد هستند، شاید تنها دلخوشی آنان این باشد که صباحی دیرتر بمب و گلوله بر سرشان فرود آید، تا امروز که کودکانی در آغوش مادرانشان به خواب رفته و چشم نگشوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، از کودکی خوب به خاطر دارم که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان پدر و مادرم دست‌های کوچکم را می‌گرفتند و به میدان آزادی می‌بردند و پرچم 3 رنگی که آن روزها خیلی برایم آشنا نبود را به دستم می‌دادند و خود نوای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند.

در مسیر بازگشت به پدرم می‌گفتم که چرا ما باید برای یک کشور دیگر قیام کنیم و راهپیمائی کنیم، آنها چه کسانی هستند، پدر اشک در چشمانش حلقه می‌زد و می‌گفت که آنها برادران و خواهران ما در سرزمینی مقدس هستند و امروز تو به برکت خون شهیدان به راحتی در آزادی قدم بر‌می‌دارد اما هم سن‌ و سال‌های تو زیر بمباران آتش خشم اسرائیل جان می‌دهند، امروز تو لبخند شادی را به لب داری و آزادانه نفس می‌کشی، اما جاوید، محمد، معصومه، حنانه و هزاران کودک فلسطینی دیگر اشک خونینی بر چشم دارند...

در دلم می‌گفتم که آنها نیز حتما مثل ما باکری‌ها، کاظمی‌ها، خرازی‌ها و همت‌ها دارند که مبارزه کنند و در این نبرد پیروز شوند و یک روز در همان خطه کوچک در کنار مسجد القصی نماز بخوانند و در کوچه پس کوچه‌های غزه صدای فریاد شادی‌شان گوش مادرانشان را نوازش می‌دهد...اما...

اما دردناک و غم‌انگیز است که در قرن 21 که جهان مسیر توسعه را به سرعت طی می‌کند و همه انسان‌ها در تلاش هستند که تکنولوژی را به بردگی خود درآوردند، در قرنی که ماهواره‌ها به کهکشان پرتاب می‌شود که بی‌کران‌ها را کشف کند، در قرنی که مادران در فکر آینده زیبا و بی‌نقص فرزندانش هستند، در سرزمینی کوچک در جغرافیای غریب این کره خاکی، کودکی اشک ترس می‌ریزد و مادری نگران دقیقه دیگر فرزندش است.                                                                          

هر انسان آزاده‌ای باید از جنایات غزه متاثر باشد

رئیس مرکز رسیدکی به امور مساجد استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) فرمودند، وقتی ندای مظلوم مسلمانی شنیده می‌شود اگر دیگر مسلمانان در برابر این فریاد مظلومانه بی‌تفادت باشند، از ما نیستند، امروز وظیفه اصلی هر مسلمان کاملی این است که در برای مظلومیت مردم فلسطین قیام کند زیرا در دین مبین اسلام مسئله رنگ، نژاد و مرز مطرح نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین صالحیان بیان کرد: جدا از مسئله تدین، هر انسان آزاده‌ای باید با دیدن این جنایات در غزه و شجاعیه متاثر شود و فرقی نمی‌کند که مسیحی، یهودی، زرتشت و کلیمی باشد همین که انسان است باید در برابر نقض حقوق انسانی احساس مسئولیت کند و هرکسی با قلمی که در دست دارد و تریبونی که در اختیار دارد باید احساس وظیفه کند.

کودکان غزه برای مرگ به دنیا نیامده‌اند...

قلم برمی دارم که بنویسم، اما گویا قلم هم توانایی نوشتن وصف این ظلم را ندارد که اگر بخواهد بنویسد باید از 64 سال جنایت در خاک فلسطین بنویسد، ظلم و ستمی که در اذهان مردم دنیا ثابت شده است.

بگذار چند خطی از این کودکان معصوم فلسطینی بنویسم که این روزها تنها خون، گلوله، خرابی، ناله و مرگ را شاهد هستند که شاید تنها دلخوشی آنان این باشد که صباحی دیرتر بمب و گلوله بر سرشان فرود آید، امروز که کودکانی در آغوش مادرانشان به خواب رفته و چشم نگشوده‌اند...

کودکان زیادی در میان دود و آتش بدون دارو و غذا روی تخت‌های بیمارستان در برابر چشم مادرانشان درد می‌کشند و خاموش می‌شوند کودکان غزه برای مرگ به دنیا نیامده‌اند، کودکان غزه این روزها تلخ ترین روزهایشان را تجربه می‌کنند و امروز در رمضان 1448 بازهم صدای فریاد دردناک همان کودکانی به گوش می‌رسد که سال‌ها است برایشان دعا کردیم که البته این صداها مداوم هم نیست و به یک باره شهر شجاعیه و غزه به گورستانی از کودکان و زنان تبدیل می‌شود..

                                                                                          

کجایند کشورهای که دم از صلح و آزادی می‌زنند؟

در بخش از نامه کودکان ایرانی به کودکان بی‌پناه فلسطین این‌گونه آمده است: قصه تلخ کودکان امروز فلسطین، قصه دیروز کودکان کشور ما،  قصه کودکان عراقی و حتی شاید قصه‌ای تلخی برای تمام کودکان جهان باشد.

دنیا می‌داند که چقدر کودکان معصوم دیگر در افغانستان و عراق که حق زندگی کردن داشتن بر اثر بمب‌های مدرن آمریکائی‌ها از بین رفتند و امروز می بینیم که تمام ماهواره‌ها، تلویزیون‌ها، رسانه‌ها و روزنامه‌ها تصاویری تلخی از کودکان فلسطینی به جهان مخابره می‌کنند؛ که خود نمودار جنایت وحشییانه‌ای سربازان اسرائیلی هستند، اما هیچ کشوری آن‌را محکوم نکردند و نمی‌کنند حتی سازمان ملل...

کجایند حقوق بشری که این وقایع را نمی‌بینند؟ کجایند کشورهای که دم از صلح و آزادی می‌زنند؟ راستی آرم صلح جهانی از چه چیزی شکل یافته است؟ یا اینکه فلسطین و مردم بی نوایش جزء این کره‌ای خاکی به شمار نمی‌آید که این چنین ذلیلانه خاموش مانده‌اید؟

ای صاحب عصر و زمان وقت است که بازآئی...

فردا جمعه است و ما دل‌شکسته از پرواز پرستوهای سبک‌بال و بی‌گناه هم‌نوعانمان در گوشه‌ای از این کره خاکی هستیم و با زبان روزه و ملتمس به تو پناه می‌بریم و می‌خواهیم که خداوند مهرگستر ظهورت را نزدیک‌تر کند و با حکومت مهدوی خود جهانی را از شر ظلم و ستم رها بخشی...

اللهم عجل الولیک الفرج...

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon