هر فروند موشک مقاومت ۸۰ هزار دلار به اسرائیل خسارت وارد می‌کند

هر فروند موشک مقاومت 80 هزار دلار به اسرائیل خسارت وارد می‌کند

خبرگزاری تسنیم: منابع اسرائیلی گزارش دادند که در طول ۱۷ روز گذشته از تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، هر فروند موشک مقاومت فلسطین ۸۰ هزار دلار به این رژیم خسارت وارد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الشروق، رژیم صهیونیستی برای مقابله با موشک‌های کوتاه‌برد و بُرد متوسط چندین سامانه گنبد آهنین را در فلسطین اشغالی مستقر کرده است که شلیک موشک‌ها برای رهگیری و ساقط کردن موشک‌های مقاومت را به‌عهده دارند.

بر اساس این گزارش، مطابق گزارش وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هزینه هر یک از این سامانه‌ها به حدود 50 میلیون دلار آمریکایی می‌رسد و هزینه هر موشکی که برای رهگیری موشک‌های مقاومت شلیک می‌شود، بین 70 تا 80 هزار دلار آمریکایی است.

بر پایه این گزارش، گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که تا کنون حدود 2200 موشک به اهداف اسرائیلی شلیک کرده است که از این تعداد سامانه گنبد آهنین بین 20 تا 25 درصد را ساقط کرده است.

آمریکا نقش بارزی را در کمک به رژیم صهیونیستی برای در اختیار داشتن این سامانه‌ها ایفا کرده است و در همین راستا وزارت دارایی این رژیم برای دریافت 225 میلیون دلار به‌منظور توسعه این سامانه‌ها آماده می‌شود.

رادیو رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد که این مبلغ در چارچوب کمکهای سالانه آمریکا برای حمایت از امنیت اسرائیل است.

این در حالی است که منابع پزشکی در فلسطین اعلام کردند حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، بامداد امروز به شهادت دست‌کم 47 فلسطینی منجر شده است و در پی آن ده‌ها تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در صفحه کاربری خود در «فیس‌بوک» شمار شهدای فلسطینی را 738 نفر و مجروحان را 4563 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان