ذخیره نفت خام در خارگ ۴ میلیون بشکه‌ افزایش می‌یابد


ذخیره نفت خام در خارگ 4 میلیون بشکه‌ افزایش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: ساخت مخازن ذخیره نفت خام در جزیره خارگ رو به پایان است و تا پایان مرداد ماه ظرفیت ذخیره سازی نفت در جزیره خارک چهارمیلیون بشکه افزایش می‌یابد.

سیدپیروز موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در خارگ با بیان اینکه نام‌گذاری روز جهانی قدس توسط امام راحل (ره) سبب همبستگی هرساله مسلمانان جهان شده اظهار کرد: نام‌گذاری این روز ازسوی امام راحل که بیانگر اندیشه والا و آینده‌نگری معمار کبیر انقلاب اسلامی بود، آغاز حرکت حکمت‌آمیزی شد که سبب همبستگی هرساله مسلمانان جهان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در سراسر جهان اسلامی می‌شود.

وی با تاکید بر حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس تصریح کرد: به تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری همدوش ملت ولایت‌مدار ایران عزیز و مسلمانان سایر نقاط جهان روز جمعه را به روز بیزاری از غاصبان و حامیانشان تبدیل می‌کنند و حمایت همه جانبه خود را از قربانیان جنایات صهیونیسم جهانی اعلام می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان اینکه عملیات ساخت مخازن ذخیره نفت در خارگ بدست توانمندان صنعت نفت کشور رو به پایان است گفت: با بهره‌برداری از این مخازن تا پایان مرداد ماه ظرفیت ذخیره سازی نفت در جزیره خارگ به چهارمیلیون بشکه افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه هم اکنون پیشرفت فیزیکی ساخت چهار مخزن یک میلیون بشکه‌ای در پایانه نفتی خارگ از 98 درصد گذشته تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته اواسط مرداد ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه تمامی تجهیزات مورد نیاز چهار مخزن جدید ذخیره سازی نفت خام در پایانه نفتی خارگ وارد کشور شده خاطرنشان کرد: برای ساخت این چهار مخزن که هر یک به ظرفیت یک میلیون بشکه است، تاکنون ٤٣ کیلومتر کابل کشی، ١٤ هزار تن ورق فلزی، ١٥ هزار قطر اینچ جوشکاری خط لوله، ٥ هزار مترمکعب خاکبرداری، ١٤٤ هزار مترمربع رنگ آمیزی، ١٨ هزار مترمکعب بتن ریزی و ٤٥ کیلومتر عملیات جوشکاری انجام شده است.

موسوی از استاندارد بودن این مخازن خبرداد و گفت:  با توجه به استفاده از آخرین استانداردهای بین المللی و استفاده از سیستم حفاظت کاتدی جدید در مخازن جدید ذخیره سازی نفت، عمر این مخازن به دو برابر مخازن قدیمی افزایش می‌یابد از این رو تعمیر اساسی این مخازن هر ١٥ سال یک بار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در این پروژه به ازا ذخیره سازی هر بشکه نفت ١١ دلار هزینه شده گفت: در پروژهای ذخیره سازی نفت خام این هزینه در جهان معادل ٢٨ دلار برآورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه ظرفیت ذخیره سازی نفت به 28 میلیون بشکه می‌رسد تصریح کرد: اکنون مخازن ذخیره نفت خام در خارگ به ظرفیت 24 میلیون بشکه نفت خام در مدار است که با بهره برداری از چهار مخزن ذخیره سازی نفت جدید، ظرفیت ذخیره سازی نفت به 28 میلیون بشکه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon