حضور مردم افغانستان در روز قدس امسال گسترده‌تر خواهد بود

حضور مردم افغانستان در روز قدس امسال گسترده‌تر خواهد بود

خبرگزاری تسنیم: مهمترین دلیلی که باعث شده مردم فلسطین در طول این سالها متحمل رنج‌ها و ظلم‌های فراوانی شوند و مورد تاخت و تاز و هجوم نیروهای اشغالگر اسرائیل قرار بگیرند و این منطقه آماج بی‌رحمی‌های فراوان شود، مسلمان بودن این مردم است.

«سید حیات الله عالمی» عضو شورای ولایتی استان سرپل افغانستان و مدیر اجرایی پروژه توسعه حرم حضرت یحیی بن زید (ع) در گفت‌وگوی اختصاصی با باخبرنگار خبرگزاری تسنیم در خصوص روز جهانی قدس گفت: قدس یک مسئله بسیار اصلی و اساسی برای تمام مسلمانان جهان است و واقعیت امر این است که هر مسلمانی با شنیدن نام قدس در واقع یک انقلاب روحی در تمام وجود او بوجود می آید، به این دلیل که قبله اول مسلمین است و در سرزمینی واقع شده که مردم این سرزمین به دلیل مسلمان بودن شدیدترین آزار، اذیت و ظلم را متحمل شده و در معرض انواع و اقصام خشونت قرار گرفته‌اند و به  این خاطر مسلمان‌ها با شنیدن نام قدس یک حالت دفاعی ناخودآگاه را در دل دارند و یک عقده عاطفی نسبت به این مسئله دارند.

وی ادامه داد: مهمترین دلیلی که باعث شده مردم فلسطین در طول این سالها متحمل رنج‌ها و ظلم‌های فراوانی شوند و مورد تاخت و تاز و هجوم نیروهای اشغالگر اسرائیل قرار بگیرند و این منطقه آماج بی‌رحمی‌های فراوان شود، مسلمان بودن این مردم است.

عالمی گفت: امام خمینی (ره) با توجه به وضعیت و شناختی که از افکار همه مسلمانها نسبت سرزمین قدس داشت، روز خاصی را در یک ماه بسیار مقدس که جمعه آخر ماه مبارک رمضان است به نام قدس نامگذاری کرده که همه مومنان و روزه داران در این روز یکصدا با مردم مسلمان فلسطین اعلام همدردی بکند و هم حمایت خود را از قدس و قیام مردم فلسطین ابراز نمایند.

عضو شورای ولایتی استان سرپل افغانستان: امسال شرایط و وضعیت متفاوت است، به دلیل اینکه در ماه مبارک رمضان یک بار دیگر اسرائیل با تمام توان به مردم بی‌گناه غزه حمله کردند مسلمانان غزه را مورد انواع و اقسام فشارها قراردادند و تعداد زیادی از زنان و کودکان فلسطینی را در غزه به شهادت رسانیده‌اند. با توجه به این وضعیت من برداشتم این است حضور مردم افغانستان و دیگر مسلمین در روز جهانی قدس و در تظاهرات روز قدس بسیار گسترده‌تر و پررنگ‌تر از سالهای قبل خواهد بود.

وی همچنین افزود: مسلمانان افغانستان اعم از شیعه و سنی در واقع بسیار پای‌بند به مسائل اسلامی هستند و به همین دلیل احساس همدردی بسیار خوبی با همه مسلمانان جهان و مشخصا با مردم مسلمان فلسطین دارند و با توجه به اینکه مسائل اسلامی برای مردم افغانستان اهمیت دارد، از طرفی هم مردم مسلمان افغانستان جزء ملت‌هایی هستند که مورد ظلم و تعدی قرار گرفته و قربانی داده است و آنچه که در فلسطین و غزه رخ می‌دهد را تجربه کرده‌اند. به همین دلیل فکر میکنم حضور مردم افغانستان در این روز بسیار گسترده خواهد بود و با همه وجود مردم در روز جهانی قدس به خیابان‌ها می‌آیند و از مردم مسلمان فلسطین حمایت خواهند کرد.

عالمی تصریح کرد: الحمدلله وضعیت وحدت و انسجام و همگرایی در درون جامعه افغانستان بسیار خوب است و روز به روز بهتر هم می‌شود به این دلیل که مردم به این آگاهی رسیده‌اند که از اختلاف و نفاق به هیچ جایی نمی‌رسند و اگر احیانا خدای نخواسته باز دچار اختلاف شوند، مصیبتی که سالها گریبان گیرشان بوده  باز به سراغشان خواهد آمد.
عضو شورای ولایتی استان سرپل افغانستان همچنین ادامه داد: به نظر من مردم افغانستان با یکپارچگی، هماهنگی، وحدت و با انسجام در روز جهانی قدس به خیابان‌ها خواهند آمد و ضمن اعلام  حمایت از مردم مسلمان فلسطین قدمی هم در راه وحدت و انسجام بیشتر در درون جامعه افغانستان برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان