جهت‌گیری فعالیت‌های دولت برای ایجاد فرصت های شغلی جدید


جهت‌گیری فعالیت‌های دولت برای ایجاد فرصت های شغلی جدید

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی امور اقتصادی، با تاکید مجدد بر ضرورت جهت گیری فعالیت های دولت برای ایجاد اشتغال مولد و فرصت های شغلی جدید ، پیگیری سیاست ها و برنامه ها در سطوح مختلف را ضروری دانست.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی تاکید کرد: اگر چه با اجرای بسته سیاستی خروج از رکود و آغاز رونق اقتصادی ، بطور طبیعی سطح اشتغال در کشور افزایش خواهد یافت اما در کنار تنظیم و اجرای سیاست هایی در سطح اقتصاد کلان ، باید در سطح خرد نیز اقدامات لازم در حمایت از بنگاه ها و بخصوص بنگاه های کوچک و متوسط و کمک به توسعه فعالیت های تولیدی مورد پیگیری جدی قرار گیرد به نحوی که با عنایت الهی در سالهای 93 و 94 مشکل بیکاری بویژه در میان جوانان تحصیلکرده تقلیل یابد.

رئیس جمهوری از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی خواست که برای حل مشکل بیکاری و توسعه اشتغال مولد از همه امکانات دستگاه های اجرایی و توان کارشناسی کشور و نیز توانایی علمی استادان دانشگاهی استفاده کنند.

در ادامه این جلسه ستاد هماهنگی امور اقتصادی ، گزارش های معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در مورد طرح های توسعه اشتغال در سالهای 93 و 94 مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

در این گزارش ها سهم اشتغال بخش های مختلف اقتصادی کشور و سیاست های بازار کار و بهبود فضای کسب و کار مطرح و میزان اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم در هر یک از بخش ها پیش بینی شده است .
براساس طرح جدید وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، برای توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (طرح تکاپو) مقرر شده است با تشکیل ستادهایی در هر استان و حمایت از فعالیتهای تولیدی خاص در محل و بازارسازی و بازاریابی برای آنها ، نسبت به تقویت و توسعه کسب و کارهای محلی و افزایش سطح اشتغال و درآمدزائی در مناطق مختلف کشور اقدام شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon