عده‌ای خائن به نام مسلمانی، غیرت را از جهان اسلام گرفته‌اند


عده‌ای خائن به نام مسلمانی، غیرت را از جهان اسلام گرفته‌اند

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در کردستان به بی‌تفاوتی برخی سران کشورهای اسلامی در برابر گروه‌های تکفیری اشاره کرد و گفت: عده‌ای خائن که نام مسلمانی را یدک می‌کشند، غیرت را از جهان اسلام گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در آیین گرامی‌داشت یاد 2 شهید گرانقدر رمضان 88 کردستان، شهیدان ماموستا سیدمحمد شیخ‌الاسلام و ماموستا برهان عالی، با اشاره به این که این 2 نفر از شهدای شاخص کردستان و دارای فضایل عالی هستند اظهار کرد: مقام شهادت که نصیب این 2 ماموستا شده است نشان از قدر و منزلت آنها نزد خداوند است.

وی با بیان این که در این دنیا چیزی ارزشمندتر از شهادت نیست گفت:  بنابر گفته رسول اکرم(ص)  مافوق خوبی و برتری در دنیا یک خوبی و برتری دیگر وجود دارد اما وقتی فردی به شهادت می‌رسد بالاتر از آن دیگر چیزی وجود ندارد که خداوند به او عطا کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطر نشان کرد: این 2 شهید والامقام به دنبال اهداف و مکتب شان  فی سبیل الله به شهادت رسیدند و هدفشان ترویج دین خدا، جنگ علیه باطل و مقابله با فتنه‌ها بود.

وی با اشاره به این که خون آنها سبب شد تا افرادی که به بیراهه رفته بودند آگاه شده و با حقیقت آشنا شوند گفت: شهادت این 2 ماموستای والامقام عده زیادی و حتی قاتل شهید شیخ‌الاسلام را نیز آگاه  ساخت و پی به اشتباه بودن مسیر رفته خود برد و شاید اگر آنها شهید نمی‌شدند تاکنون افراد زیادی در کردستان توسط گروه های تکفیری به انحراف کشیده شده بودند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی  به بیانات رهبر کبیر انقلاب که اسلام را به دو گونه اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی تقسیم کردند، اشاره و بیان کرد: اسلام آمریکایی که یهودی ها و مسیحی ها پشت آن قرار گرفته‌اند بدترین ضربه را به اسلام ناب وارد می‌کند.

وی افزود: در آن زمان که امام راحل از اسلام آمریکایی نام بردند درک آن به اندازه امروز راحت نبود و امروز با مشاهده به انحراف کشیده شدن جوانان می‌توان به راحتی آن را درک کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان  با اشاره به گروه منحرفی که وابسته به تکفیری‌ها بودند و با آیات قرآن جوانانی را از مسیر منحرف کرده بودند خاطر نشان کرد:  قاتل شهید ماموستا شیخ‌الاسلام بر اساس آیه‌ای که شیخ‌الاسلام را امام کفر خطاب کرده بود به انحراف کشیده شد و دست به ترور وی زد که با این کار به بهشت برود.

وی  با بیان که دشمنان به سراغ افرادی می روند که احساس می کنند وحدت اسلامی را فریاد می‌زنند تصریح کرد: شهید مطهری نیز با این تفکر به شهادت رسید چرا که بسیار پر جوش و خروش از اسلام دفاع می کرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی به خطر اینگونه افراد برای آمریکا و اسرائیل اشاره کرد و گفت: آنها بر فکر جوانان تاثیر منفی می‌گذارند و حکم کفر اینگونه افراد را صادر می‌کنند.

وی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس را در وحشی‌گری داعش دخیل دانست و افزود: یهودی‌ها و مسیحی‌ها که جنگ‌های خونینی در گذشته داشته‌اند و جریان هولوکاست را مسیحی‌ها به وجود آوردند اکنون با هم متحد شده و می خواهند اسلام را به انحراف بکشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: سنی و شیعه هر دو مسلمان هستند و از نظر فرهنگ نیز بسیار به هم نزدیک هستند و ماموستا شهید برهان عالی هم در آخرین مصاحبه خود قبل از شهادت به روشنی نزدیکی دو مذهب شیعه جعفری و سنی شافعی را تبیین کرد.

وی با اشاره به تشخیص دوست و دشمن بر اساس آگاهی و بصیرت کافی تاکید کرد:  باید به این امر واقف بود که دشمنان همواره در حال توطئه چینی هستند و حتی زمانی که درگیر جنگ نظامی نیستند به طور قطع مشغول جنگ دیگری هستند و باید در برابر توطئه‌ها کاملاً هوشیار بود.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با بیان این که رژیم صهیونیستی پشت صحنه داعش بوده و مشغول خدمات دهی به این گروه است به بی‌تفاوتی برخی سران کشورهای اسلامی در برابر گروه‌های تکفیری اشاره و خاطرنشان کرد: عده‌ای خائن که نام مسلمانی را یدک می‌کشند، غیرت را از جهان اسلام گرفته‌اند.

وی گفت: دشمنان اسلام کشورهایی مانند سوریه، عراق و لیبی را که ترس از قدرتمند شدن آنها داشتند درگیر جنگ ساختند و به این ترتیب برادر کشی را در جهان اسلام به راه انداختند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان این که ایران تنها کشوری است که دشمنان خود را ذلیل کرده است، خاطر‌نشان کرد: ‌اکنون دشمن با حیله دیگری وارد میدان شده است‌ و تنها چیزی که می توانند به وسیله آن به ایران ضربه بزنند همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، تفرقه افکنی میان شیعه و سنی است.

وی تاکید کرد: دشمنان اسلام از پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز که سی و پنج سال گذشته است همچنان در حال تلاش برای تضعیف ملت ایران هستند اما تاکنون موفق نشده و ایران اسلامی روز به روز قوی تر شده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی این پیروزی را نتیجه ایمان، تدبیر و شجاعت رهبر فرزانه انقلاب و فداکاری و ایمان و همیشه در صحنه بودن ملت ایران دانست.

وی به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه اشاره و خاطرنشان کرد: امروز موشک‌های مقاومت در آسمان اسرائیل، صهیونیست‌ها را به وحشت انداخته است.

‌انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon