مافیای پوشاک عامل موثر بدحجابی


مافیای پوشاک عامل موثر بدحجابی

خبرگزاری تسنیم: وجود یک مافیای داخلی که با پول و هزینه هنگفتی که از خارج به جیب طراحانش سرریز می‌شود در کنار تبلیغات و انتقال مفهوم بدپوشی به عنوان یک ارزش و به تعبیری داشتن کلاس و شخصیت بالا بازار را در قبضه این نوع بدپوشی‌ها درآورده‌اند.

به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، این روز‌ها ظاهرا مسئله عفاف و حجاب درگیر دست‌های پشت پرده یا‌‌ همان مافیایی شده است که اسم و رسمش خطرناک است و هوشیاری مسئولین و متولیان امر را می‌طلبد.

اما به حقیقت این مافیای پوشاک چه چیزی است که اکنون وضعیت عفاف و حجاب را در جامعه ما به تب بحران کشانده است و چرا وقتی به طور نمونه وارد مانتو فروشی‌های مختلف در جاهای متفاوت شهر می‌شویم، درست انگار تمام مانتوهای روی رگال‌های مغازه‌ها یک ساز را می‌زنند و طراحی مدل‌هایشان به نحوی است که یا دکمه ندارند و یا دست‌های پشت پرده صلاح دیده‌اند تا آستین‌هایشان کوتاه و کوتاه‌تر شوند.

طبیعی است که به اذعان برخی‌ها وجود یک مافیای داخلی که با پول و هزینه هنگفتی که از خارج به جیب طراحانش سرریز می‌شود در کنار تبلیغات و انتقال مفهوم بدپوشی به عنوان یک ارزش و به تعبیری داشتن کلاس و شخصیت بالا بازار را در قبضه این نوع بدپوشی‌ها درآورده‌اند.

البته بخشی از این دست‌های پنهان از طریق قاچاق لباس و به عبارت بهتر واردات لباس خارجی نامناسب به داخل ماجرای داشتن و طراحی یک لباس بومی ارزان قیمت را پیچیده‌تر از همیشه می‌کنند.

این در حالی است که وقتی لباسی غیر اسلامی به ویژه از نوع زنانه‌اش در جامعه باب می‌شود و اتفاقا مورد استقبال خریداران قرار می‌گیرد، بیانگر این است که متولیان امر به خوبی نتوانسته‌اند از پس ماجرای نهادینه کردن الگوی ایرانی-اسلامی حجاب بر بیایند و تنها بعد از رسیدن به چنین وضعیتی سهم این نهاد‌ها حسرت خوردن و به قول قدیمی‌ها دست به دندان گزیدن است. این در حالی است که با یک پیگیری مجدانه و حمایت توام با هماهنگی دولت و مجلس شورای اسلامی، ابتدا از تولید کننده داخلی حمایت شود و سپس با شناسایی مافیای این پوشاک ضمن رعایت اصل هیچ گونه چشم پوشی و اغماض برخورد قاطعی توسط قوه قضا با همکاری سایر قوا صورت گیرد و سپس آنهایی که دغدغه فرهنگ دارند و معتقدند در مسیر تعالی و رشد فرهنگ باید از کوچک‌ترین فرصت استفاده کنند.

با استفاده از ابزارهای فرهنگی نسبت به نهادینه کردن پوشش ایرانی- اسلامی اقدام کنند در غیر این صورت بازار همچنان در قبضه دست‌های پشت پرده و مافیایی قرار خواهد گرفت که با برنامه ریزی دقیق وضعیت عفاف و حجاب را به سمت ناکجا آباد می‌کشانند و در میان این بدپوشی‌ها زنان ما در معرض آسیب‌های خانوادگی و اجتماعی در بلند مدت قرار خواهند گرفت و جامعه نیز دچار مرگ تدریجی ارزش‌ها و آرمان‌هایی می‌شود که سبب ساز تعالی خانواده و سپس جامعه هستند.

منبع: حجاب نیوز

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon