سرلشکر صفوی: سران رژیم اشغالگر قدس در حمله به غزه فاقد عقل استراتژیک بودند

سرلشکر صفوی: سران رژیم اشغالگر قدس در حمله به غزه فاقد عقل استراتژیک بودند

خبرگزاری تسنیم: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در مشهد مقدس گفت: واکنش‌ها و فشارهای سنگین افکار عمومی نشان می‌دهد که سران رژیم اشغالگر قدس در تصمیم‌گیری هجوم نظامی به غزه فاقد عقل استراتژیک بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سرلشکر سید یحیی صفوی دقایقی پیش در جمع راهپیمایان روز قدس در مشهد مقدس در محل حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: امروز توفیق یافتم تا در روز جهانی قدس در جوار حرم حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) و در سخنرانی نماز پرشور و باصلابت جمعه مشهد حضور یابم.

وی افزود: سلام خدا بر شما مردم روزه دار که با خروش خود ندایی آزادی‌بخش و گفتمانی نویدبخش را ترسیم کرده‌اید. 

بدنه فعال امت اسلامی محور افشاسازی توطئه جبهه غربی صهیونیستی و عربی علیه ملت فلسطین است

سرلشکر رحیم صفوی بیان کرد: جوانان برومند انقلاب اسلامی با حضور اقتدار آفرین خود در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان دادند که ملت بزرگ ایران، ملتی هوشمند است و بدنه فعال امت بزرگ اسلامی محور افشاسازی توطئه جبهه غربی صهیونیستی و عربی بر علیه ملت مظلوم فلسطین  است.

وی بیان کرد: راهپیمایی دشمن شکن مردان و زنان قهرمان مشهد سبب دلگرمی و تقویت روحیه مبارزاتی مردم غزه در فلسطین شده است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا به راهپیمایی میلیونی مردم ایران به همراه 80 شهر جهان اشاره کرد و گفت: این مسئله نشان می‌دهد که محاسبات سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسس و اتاق‌های فکر غربی، صهیونیستی با خطای استراتژیک روبرو شده و سرانجام مقاومت اسلامی مردم فلسطین  منجر به شکست دیگری برای صهیونیست‌ها در جنگ خونین رمضان به حول و قوه الهی خواهد شد.

سران رژیم اشغالگر قدس در حمله به غزه فاقد عقل استراتژیک بودند

وی با اشاره به محاسبات غلط و نداشتن عقل استراتژیک سران رژیم اشغالگر قدس گفت: واقعیت‌های سیاسی و نظامی و میدانی این جنگ ناعادلانه بین یک رژیم مسلح جنایتکار و اقدامات دفاعی مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در هجدهمین روز جنگ، نشان دهنده آن است که خشم و انزجار یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان جهان و افکار عمومی جامعه جهانی، حتی در کشورهای اروپائی و قاره آمریکا، واکنش گسترده برعلیه این رژیم نامشروع و جعلی به وجود آورده است؛ این امر برای سران رژیم صهیونیستی یک واقعیت تلخ و معنادار است و همین واکنش‌ها و فشارهای سنگین افکار عمومی نشان می‌دهد که سران رژیم اشغالگر قدس در تصمیم گیری هجوم نظامی به غزه فاقد عقل استراتژیک بوده‌اند.

سرلشکر رحیم صفوی بیان کرد: در صحنه نظامی و دفاعی، قدرت موشک‌های گردان‌های عزالدین قسام، نشان داد که هیچ نقطه‌ای در سرزمین‌های اشغالی وجود ندارد که از تیررس موشک‌های مقاومت در امان باشد؛ تعداد زیاد موشک‌ها و عدم کارائی گنبد آهنین هیمنه این رژیم را در هم شکسته و موازنه وحشت را بجای موازنه قدرت برقرار کرده است.

جهان چندقطبی در حال شکل گیری است

وی اظهار کرد: پس از شکست آمریکا در رسیدن به قدرت هژمونی جهانی و یا تک قطبی کردن قدرت خود در جهان، هم اکنون جهان چند قطبی در حال شکل گیری است و قاره آسیا متشکل از کشورهای قدرتمندی همچون چین، روسیه و هند به سمت قدرت قاره‌ای در حال حرکت است؛ از طرف دیگر قطب قدرت جدید در قرن حاضر بعنوان قدرت جهان اسلام با داشتن عوامل توانمند ساز فراوان در حال بروز و ظهور است که شکل گیری  قطب‌های قدرت، مطلوب آمریکائی‌ها نیست.

سرلشکر رحیم صفوی عنوان کرد: آمریکائی‎ها و صهیونیست‌ها و عوامل آن‌ها در کشورهای عربی و اسلامی از شکل‌گیری این قطب قدرت جدید نگران هستند.

وی گفت: در همین راستا باید لشکرکشی آمریکائی‌ها به افغانستان و عراق، اشغال این دو کشور، حضور در منطقه خلیج فارس و راه‌اندازی گروه‌های تروریستی را تبیین و تحلیل کرد؛ باید نتیجه گرفت که یک طرح و توطئه بزرگ به رهبری آمریکائی‌ها و با همکاری برخی کشورهای اروپائی مثل انگلستان و فرانسه و با مشارکت صهیونیست‌ها و برخی کشورهای عربی در مسائل منطقه وجود دارد.

آمریکایی‌ها به دنبال حفظ رژیم‌های سنتی منطقه هستند

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در در تشریح برخی از اهداف این توطئه بزرگ، گفت: ادامه تسلط بر کشورهای عربی و اسلامی منطقه، غارت ثروت‌های طبیعی مردم، حفظ حاکمان دیکتاتور و رژیم‌های سنتی و پادشاهی این منطقه و جلوگیری از بیداری اسلامی و کنترل انقلاب‌های مردمی منطقه را می‌توان از اهداف توطئه آمریکائی‌ها دانست.

وی افزود: همچنین راه اندازی برادرکشی و ناامنی در کشورهای عربی و اسلامی برای حفظ بقاء و امنیت رژیم جنایتکار صهیونیستی، تضعیف دولت‌ها و کشورهای محور مقاومت و حامیان حزب الله لبنان و گروه‌های جهاد اسلامی و حماس در فلسطین اشغالی را می‌توان از دیگر اهداف توطئه آمریکائی صهیونیستی دانست.

سرلشکر رحیم صفوی بیان کرد: آمریکائی‌ها همچنین به دنبال نقش دادن و میدان دادن به برخی کشورهای منطقه همچون عربستان سعودی و ترکیه و قطر متناسب با اهداف جاه طلبانه روسای این کشورها، در جهت مقابله با نفوذ انقلاب اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی هستند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در تشریح راه حل‌های عملی آزادی قدس شریف و سرزمین‌های فلسطین اشغالی، گفت: تقویت گروه‌های جهادی، به ویژه در منطقه کرانه باختری که 2 برابر جمعیت غزه را دارند و به‌ویژه کمک تسلیحاتی به گروه‌های جهادی، افزایش همگرایی، وحدت ملت‌ها و کشورهای اسلامی برای حمایت سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای از قیام مردم فلسطین می‌تواند گام‌های موثری در جهت آزادی فلسطین که مسئله جهان اسلام است، باشد.

عوامل آزادی قدس شریف از نگاه سرلشکر صفوی

وی افزود: مقابله با توطئه‌های بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی، خیزش مجدد بیداری اسلامی ملت‌های اسلامی و عربی منطقه برای رهایی از سلطه داخلی و خارجی، به‌دست گرفتن سرنوشت خود و تقویت کشورها و دولت‌های محور مقاومت و سازمان‌های جهادی که علیه رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند، مقابله با گروه‌های تروریستی و تکفیری و سلفی دست پرورده آمریکائی‌ها و صهیونیست‌ها، می‌تواند از دیگر عوامل موثر بر آزادی قدس شریف  باشد.

سرلشکر رحیم صفوی گفت: باید امنیت همه جانبه رژیم صهیونیستی در سطح داخلی و منطقه‌ای و بین الملل را از طریق تضعیف امنیت روحی و روانی و امنیت اقتصادی و سیاسی  این رژیم، هدف قرار داد و هزینه‌های حمایت این رژیم برای آمریکائی‌ها را بالا برد.

وی اظهار کرد: حذف اقتصاد رژیم صهیونیستی از اقتصاد منطقه‌ای و جهانی و تحریم کالاهای اسرائیلی و مبادلات تجاری با این رژیم جعلی می‌تواند ضربه مناسبی به این رژیم وارد کند.

همگرایی اسلامی تنها راه نابودی رژیم صهیونیستی است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به ضرورت راه اندازی جنگ نرم در مقابله با تهدیدات این رژیم برای منطقه گفت: به نظر می‌رسد باید در جهت آزادی قدس شریف، بر منافع حیاتی صهیونیست‌ها در فضای  مجازی، جنگ سایبری راه‌اندازی کرد و جنگ نرم همه جانبه‌ای را در جهت جنگ روانی علیه اشغالگران فلسطینی و اجبار آن‌ها به مهاجرت معکوس و ترک سرزمین فلسطینی ساماندهی کرد.

وی گفت: غده سرطانی صهیونیستی در منطقه دشمن اصلی امت اسلامی است و راه نابودی آن همگرایی ملت‌های اسلامی و تقویت جهاد و مقاومت اسلامی تا پیروزی نهایی است.

نابودی تروریست‌های تکفیری بعثی خنثی‌کردن توطئه مثلث شوم غربی صهیونیستی عربی است

سرلشکر رحیم صفوی عنوان کرد: تروریست‌های تکفیری بعثی به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی به نام اسلام، به مبارزه و مقابله با ملت‌های اسلامی و کشورهای اسلامی آمده‌اند و نابودی آن‌ها خنثی کردن توطئه مثلث شوم غربی، صهیونیستی عربی است و آمریکا در تلاش برای بر هم زدن امنیت منطقه و جنگ بین شیعه و سنی و امنیت سازی برای رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon