سرمایه‌گذاران در اردبیل حمایت می‌شوند + تصاویر


سرمایه‌گذاران در اردبیل حمایت می‌شوند + تصاویر

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت: حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران برای فراهم کردن فرصت تاریخی تحول در اردبیل باید به یک الزام تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش در نشست هم اندیشی با جامعه پزشکی و تلاشگران حوزه سلامت در اردبیل اظهار کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی جزو اولویت های دولت تدبیر و امید است که این رویکرد نیز دراستان اردبیل به جد دنبال می‌شود.

استاندار اردبیل با ارائه سیمایی از وضعیت استان و عقب ماندگی های تاریخی در حوزه سرمایه گذاری و تلاش های عقیم دولت های قبل در این زمینه افزود: تنگاها اگر در این 8 سال با درآمد 700 میلیارد دلاری نفتی کشور سهم اردبیل حتی 1 درصد جمعیت کشور احسا شده و واریز می شد بیش از 10 هزار میلیارد تومان در 8 سال گذشته باید سرمایه گذاری در این استان اتفاق می افتاد که چنین نشده است.

وی با اشاره به تخصیص های بسیار کم و منابع محدود عمرانی بین 30 تا 50 میلیارد تومان در طول سال بیان کرد: شاید به جرات می توان گفت که حتی یک چهارم سهم استان اردبیل در سال گذشته از محل اعتبارات دولتی پرداخت نشده است.

خدابخش با اشاره به آثار مشهود کمبود منابع دولتی و منابع شهرداری گفت: جالب اینجاست که ما از شهرهای همجوار به دلیل پایین بودن درآمد مردم منابع اعتباریمان کمتر از استان های آذربایجان شرقی و غربی در فعالیت های عمران شهری است که در این زمینه نیز باید تاملی کرد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه نبود کارخانه های بزرگ و درآمد زا را دلیل این کاهش اعتبارت و منابع شهرداری است افزود: اگر سالانه شهرداری تهران از قبل ارزش افزوده ایران خودرو 75 میلیارد تومان درآمد نسیبش می شود در اردبیل با تعطیلی کارخانه متوسط همچون ذوب آهن و سبلان پارچه نه تنها درآمدی متوجه شهرداری نیست بلکه بی کاری ناشی از تعطیلی کلرخانه ها آزار دهنده است.

وی کاهش درآمد شهرداری اردبیل را به دلیلی نبود کارخانه های برزگ و صنایع مادر بیان کرد: بنده در 8 ماه گذشته به این اعتقاد قلبی رسیده ام که بزرگترین خدمت در این استان تلاش شبانه روزی برای جذب سرمایه گذاری هاست که حتی باید در این زمینه الزام و تکلیفی برعهده دستگاه ها باشد تا در جذب سرمایه گذاری ها ورود پیدا کند.

رئیس شورای برنامه ریزی استان با بیان هدف گذاری دولت در برنامه ششم توسعه برای متوازن سازی توسعه استان ها، گفت: دولت تدبیر و امید در برنامه ششم قصد دارد تا عقب ماندگی برخی استان ها را ترمیم کند چرا که اختلاف توسعه استان های مرکزی کشور با اردبیل بسیر فاحش است.

رئیس شورای اداری استان از مدیران اجرایی خواست تا به جای قانع بودن به فعالیت های روزانه بی خاصیت و جذب اعتبارات محدود اقدام به تعریف پروژه های بزرگ برای جبران مافات در برنامه ششم داشته باشند تا این پروژه ها برای تحول استان اردبیل کارگشا شود.

آب اردبیل از نظر کیفیت مشکل دارد

رئیس شورای سلامت استان با بیان یکی از معضلات و گرفتاری های این استان در مسئله آب و پایین بودن کیفیت آن، گفت: زمانی که ما سد یامچی را برای بهره برداری کشاورزی احداث کردیم چه انتظاری باید داشته باشیم که با تمام منابع آبی طعم، مزه و رنگ مناسب داشته باشد که به همین دلیل ما امروز با گلایه های مردم در مورد پایین بودن کیفیت آب رو به رو هستیم.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب بیمارستان فاطمی و ضرورت احداث بیمارستان های با ظرفیت بسیار خوب، متناسب با حضور گردشگران بی شمار، افزود: ما به رئیس دانشگاه علوم پزشکی تأکید کردیم که یک بیمارستان 1 هزار تخت خوابی را باید در این استان تعریف کند تا در آینده مشکل کم تری را در این حوزه شاهد باشم.

وی با ابراز نگرانی از رفتارهای نامناسب با سرمایه گذاران و تعطیلی کارخانه سرم سازی اردبیل، تصریح کرد: بانک در یک حرکت اجباری تلاش می کند تا به سود و منافع خود دراین کارخانه دست پیدا کند در حالی که سرمایه گذار آن هنوز کارخانه را تکمیل نکرده و در تأمین سرمایه در گردش آن با مشکل رو به رو است.

استاندار اردبیل گفت: با همکاری بنیاد برکت قرار شده است مشکل منابع اعتباری این کارخانه برطرف شود تا این مجموعه بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با بیان این که رونق صنعت گردشگری نیازمند اصلاح برخی از ریوه های غلط در استان نظیر پایین آوردن میزان خشونت تلطیف روابط، حسن خلق، احترام و تکریم گردشگران داخلی و خارجی، محیا کردن امکاناتی همچون خودرو و هتل مناسب اظهار کرد: این که اردبیل در بحث خشونت جزو استان ها در رده اول با بیشترین ورودی پرونده است جای نگرانی است و ما از روز اول تأکید کرده ایم که با دید مثبت به دنیا در سایه تلاش علما، دانشگاهیان و رسانه ها سعی کنیم تا اخلاق بد خشونت، بد رفتاری، بد گویی، سوء ظن و بی اعتمادی را کنار گذاشته و به جای آن فضای جامعه را معطر به مهربانی کنیم.

سرعین به منطقه آزاد گردشگری ارتقا می یابد

استاندار اردبیل گفت: پیشنهاد کردیم تا سرعین به منطقه آزاد گردشگری ارتقا یابد که گزارش آن تهیه شده تا بعد از تصویب در هیئت وزیران در مجلس نیز به تصویب نهایی رسیده و رینگ منطقه آزاد گردشگری از سرعین تا نیر و مشگین ادامه پیدا کند.

وی بخش های مهم این منطقه را راه اندازی دهکده سلامت، ورزش و دانش اعلام کرد و افزود: زیرساخت های لازم برای حضور گردشگران خارجی در قالب راه اندازی این منطقه آزاد پیش بینی می شود که قطعا این امر به افزایش سطح درآمد مردم و گردش اقتصادی مناسب کمک می کند.

خدابخش تصریح کرد: از انتقال مطب پزشکان اردبیل به جنب بیمارستان امام خمینی خوشحالیم اما تخلفی که در این انتقال انجام شده تبدیل میدان یحیوی به سرچشمه ای دیگر است که نباید اجازه میدادیم این کار اتفاق بیوفتد چرا که به بار ترافیکی این منطقه و نارضایتی های مردم منجر می شود.

وی با دعوت از خیران برای حضور در حوزه سلامت و راه اندازی مرکز مطالعات و تحقیقات سرطان شناسی در اردبیل از اولویت دانشجویان در انتخاب دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به عنوان محل تحصیل خود ابراز خرسندی کرد.

در این نشست 2 ساعته تعدادی از پزشکان و فعالان حوزه سلامت مسائل، مشکلات و تگناهای خود را با استاندار اردبیل به عنوان رئیس شورای سلامات در میان گذاشتند.

در این بین، نامناسب بودن فضای برخی از بیمارستان های اردبیل، کهنگی و فرسودگی مراکز بیمارستانی، مشکلات بیمه ای به ویژه بیمه های تکمیلی، دخالت مستقیم اقدامات شهرداری و سایر دستگاه ها در عرصه سلامت، ابراز نگرانی از شیوع برخی بیماری ها به ویژه سرطان و تشدید بیماری های خاص، دریافت نامناسب عوارض از سوی شهرداری، نبود برخی از تجهیزات و امکانات برای مداوای بیماران، نارسایی های نظام سلامت و اجرای طرح تحول در این حوزه، بی تفاوتی به پزشکان عمومی، پرداخت نشدن تعرفه حق فنی برای داروخانه ها از سوی شرکت کنندگان در این نشست مطرح شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon