روز قدس ملت فلسطین را به احقاق حقوق خود امیدوارتر می‌کند

روز قدس ملت فلسطین را به احقاق حقوق خود امیدوارتر می‌کند

خبرگزاری تسنیم: سفیر سابق ایران در بیروت گفت: روز قدس نه تنها مانع از تکرار تجاوزات رژیم صهیونیستی می‌شود بلکه فلسطینیان را هرچه بیشتر امیدوارترمی‌کند به اینکه هرچه سریع تر به حقوق خود دست پیداکنند.

"غضنفر رکن آبادی" در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم، در خصوص برگزاری روزجهانی و تاثیر آن برتوقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: چند عامل درقالب یک  مجموعه تاثیرگذار است اولا دربازدارندگی تل آویو از تکرار تجاوزاتش دوم از بعد احقاق حقوق کامل ملت فلسطین ازجمله پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین اجدادی خود و تشکیل دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس.یکی از مسائلی که می تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) است و ما هرسال شاهد برگزاری هرچه با شکوهتر این روز هستیم . همچنین ملاحظه می کنیم که این روز یک تاثیر بسیار عمیقی برمسائل فلسطین دارد.

ملت ایران الگوی آزادگان جهان
کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه افزود: اکنون ملت ایران به عنوان الگو برای تمام آزادگان جهان بویژه 10 میلیون فلسطینی است. آنان چشم به حرکت ملت ایران دوخته اند.  دنیا از ملت ایران الگو می گیرد. این تاثیری است که برگزاری روز جهانی قدس بر روی مردم جهان بویژه فلسطینیان و رزمندگان آنان بجا می گذارد.

فلسطینی ها تنها نیستند
وی با اشاره به نشست هایی که با فلسطینی ها برگزار شده است گفت: آنان براین نکته تاکید داشته اند که ما اول امیدمان بخدا بعد به جمهوری اسلامی ایران است. ما احساس می کنیم تنها نیستیم و حامی داریم و ما می دانیم که تنها یک کشور است که فریاد احقاق حقوق ملت فلسطین را سرمی دهد و فقط یک کشور است که خواهان آزادی تمام سرزمین های فلسطینی اعم از اراضی اشغال شده سال 1948 و سال 1967 است و آنهم فقط جمهوری اسلامی ایران است.

بازدارندگی روز قدس
رکن آبادی درپایان تصریح کرد: برگزاری روزجهانی قدس به مردم فلسطین و رزمندگان فلسطینی روحیه می دهد و آنان دربرابر تجاوزات رژیم صهیونیستی پایدارتر خواهد کرد و آنها امیدوارمی شوند که به حق خود خواهند رسید. نه تنها رژیم صهیونیستی را بازمی دارد که بخواهد چنبن تجاوزهایی را تکرار کند بلکه فلسطینیان هرچه بیشتر امیدوارتر می کند به اینکه هرچه سریع تر به حقوق خود دست پیدا کنند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان