ایران به پشتیبانی از فلسطین افتخار می‌کند/ با تمام قوا از نیرو‌های مقاومت حمایت می‌کنیم


ایران به پشتیبانی از فلسطین افتخار می‌کند/ با تمام قوا از نیرو‌های مقاومت حمایت می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس شورای اسلامی در کرج با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم که پشتیبان ملت فلسطین هستیم و با تمام قوا از نیروهای مقاومت حمایت می‌کنیم، گفت: رژیم صهیونیستی امروز در دنیا به عنوان یک جریان یاغی و آدمکش شناخته شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی لاریجانی دقایقی پیش در سخنانی در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در مصلی کرج، اظهار کرد: امروز همه شما برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی عظیمی انجام دادید.

وی افزود: داستان مردم مظلوم فلسطین در این 60 سال که حوادث گوناگونی درآن اتفاق افتاده ‌داستان غم انگیزی است؛ مردم مسلمانی که چندین سال در یک منطقه زندگی کردند توسط گروهی قتل عام شدند و این داستان برای امت اسلامی داستان غم انگیزی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع این است که عواملی پشت این صحنه هستند، بیان کرد: قبل از اینکه تشکیلات صهیونیست برفلسطین شکل گیرد فلسطین مجموعه‌ای زیرنظر عثمانی بود، بعد از جنگ جهانی که عثمانی‌ها شکست خوردند این زمینه فراهم شد که انگلیس قیومیت این منطقه را بر عهده بگیرد.

وی تصریح کرد: سال 1897 صهیونیست‌ها جلساتی در سوئیس گذاشته بودند موضوع مطرح در این جلسات این بود که یهودی‌ها وطن داشته باشند، در خلال جنگ جهانی هم ادعای کوره‌های آدم سوزی نازی‌ها مطرح شد تا بهانه‌ای شود برای حوادثی که در فلسطین شاهد هستیم.

در جنگ‌های 33 روزه نوار غزه تنها کشوری که به مقاومت کمک کرد، سوریه بود

لاریجانی تاکید کرد: آنها می‌گویند در حق یهودی‌ها اجحاف شده و همین اجحاف بهانه‌ای بود تا ماجرایی را بوجود بیاورند و چند دهه مسلمانان را مشغول خود کنند و شروع کردند به خریدن زمین‌های فلسطینی‌ها.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جنگ‌های 33 روزه نوار غزه تنها کشوری که به مقاومت کمک کرد، سوریه بود در حالی که دیگر کشورهای مسلمان به صهیونیست‌ها اطلاعات و کمک می‌رساندند.

وی افزود: چنین افکاری در سوریه جنگ داخلی ایجاد کردند چون سوریه در مبارزه با صهیونیست پیشرو بود.

برخی کشورهای اسلامی در ماجرای سوریه  بنزین بر آتش صهیونیست‌ها ریختند

لاریجانی تاکید کرد: کشورهای مسلمان منطقه در ماجرای سوریه و نظایر آن‌ها بنزین بر آتش صهیونیست‌ها ریختند و به جای اینکه با صهیونیست‌ها بجنگند با مسلمانان جنگیدند غافل از اینکه بارقه‌های این آتش دامن آن‌ها را هم خواهد گرفت.

وی افزود: هوسرانی این دسته از کشورها برای اینکه در رقابت‌ها چیزی گیرشان بیاید چنین شرایطی را به وجود آورده و ما امروز شاهد نوع دیگری از درگیری‌های تروریستی در عراق با عنوان داعش هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: خیلی از سران داعش از سران بعثی‌اند و می‌گویند ما برای جهاد این کارها را انجام می‌دهیم در حالی که جهاد در اسلام یعنی اول باید با دشمنان اسلام مبارزه کنیم و با استکبار بجنگی اما چگونه است که این‌ها سر تفنگ‌شان را بر روی مسلمانان هدف گرفتند.

وی گفت: مشکلی که مردم فلسطین و مسلمانان جهان دارند این است که از یک سو با یک دشمن علنی مثل صهیونیست‌ها می‌جنگندند و از سوی دیگر دشمنی پنهان چون داعش بر عراق دارند.

کشورهای غربی در ظاهر از مبارزه با تروریست حرف زده ولی پشت صحنه از تروریست حمایت می‌کنند

لاریجانی اظهار کرد: این جریان تروریستی در داخل کشورهای اسلامی حادثه‌ای مهم است، کشورهای غربی در ظاهر از مبارزه با تروریست حرف می‌زنند ولی پشت صحنه از تروریست حمایت می‌کنند چون فکر می‌کنند می‌توانند به دست این‌ها مسلمانان را سرگرم کرده و خودشان درگیر نشوند؛ تمام این اتفاقات سبب شد جریان صهیونیستی روحیه بگیرد و از این زمان استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: رقابت‌های داخلی اسرائیل و مشکلات درونی‌شان و اینکه باید یک دشمن بیرونی تعریف می‌کردند همه مزید بر علت شد تا رژیم صهیونیستی فرصتی برای عملیات بر علیه مردم فلسطین پیدا کند.

رژیم صهیونیستی امروز در دنیا به عنوان یک جریان یاغی و آدمکش شناخته شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن اشاره به سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از حمایت‌‌هایی که از سوی غرب صورت می‌گیرد،  گفت: با وجود همه این اتفاقات رژیم صهیونیستی امروز در دنیا به عنوان یک جریان یاغی و آدمکش شناخته شده است؛ از سویی دیگر این جریانات همبستگی بین مسلمانان را به دنبال داشته و آنها بیش از گذشته به هم نزدیک شدند.

ایران به پشتیبانی از ملت فلسطین افتخار می‌کند/ با تمام قوا از نیرو‌های مقاومت حمایت می‌کنیم

لاریجانی بیان کرد: ما افتخار می‌کنیم که پشتیبان ملت فلسطین هستیم و با تمام قوا از نیروهای مقاومت حمایت می‌کنیم. امروز ملت فلسطین نیازمند غذا و سلاح است که باید به آنها کمک شود، ایران پشتیبان و حامی ملت مظلوم فلسطین است و ما می‌دانیم که بی‌غیرتی است که مسلمانی فریاد مسلمانی را نشنود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن یادآوری برکات و یادگارهای بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران، برپایی مراسم روز قدس را از ابتکارات امام راحل(ره) عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که حضور مردم در صحنه آلام مردم مظلوم فلسطین را خاتمه دهد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon