رژیم صهیونیستی بر اساس معیارهای غرب یک جنایتکار جنگی است


رژیم صهیونیستی بر اساس معیارهای غرب یک جنایتکار جنگی است

خبرگزاری تسنیم: معاون پارلمانی وزارت امور خارجه گفت: برابر رژیم اشغالگر صهیونیست ۲۳۲ قطعنامه از سوی سازمان ملل، ۳۵ قطع نامه از سوی شورای امنیت و ۵ گزارش ویژه از سوی گزارشگران تصویب شده است که از نظر غربی‌ها حقوق بین‌الملل، اسرائیل جنایتکار جنگی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حسن قشقاوی دقایقی پیش در جمع راهپیمایان روز قدس خمینی‌شهر با اشاره به مشارکت فعال مردم روزه‌دار خمینی‌شهر در حرکت جهانی روز قدس اظهار کرد: این روزها سخن از جنایات صهیونیست‌ها در خاک غزه است و از صفحات تلویزیونی و رسانه‌های مکتوب لحظه به لحظه در معرض دید همگان قرار دارد و هر کسی از منظر خود این جنایات را تحلیل می‌کند.

وی با بیان اینکه از منظر آیات و روایات درباره ماهیت این رژیم و با استفاده از اسناد تاریخی اسرائیل یک رژیم جنایتکار است، افزود: با توجه به جایگاه فرهنگ غربی و معیارهای صد در صدی غرب، انچه که آنان به نام حقوق بین‌الملل و حقوق بشر و دموکراسی می‌نامند و در دانشگاه‌های خود تدریس می‌کنند و برای جوانان جهان شوم نسخه می‌پیچند، می‌گوید دولت و رژیمی که منطقه‌ای را اشغال کند عهده دار مسئولیت آن منطقه بود و اما در برابر اشغال شدگان هیچ مسئولیتی ندارد.

معاون وزیر امور خارجه بیان کرد: بر اساس کنوانسیون معرف ژنو در غرب اگر رژیم اشغالگری جمعیتی را به زور در منطقه‌ای وارد کند آن رژیم جنایتکار جنگی است.

وی بیان کرد: از 64 سال قبل تا کنون در برابر رژیم اشغالگر صهیونیست 232 قطع نامه از سوی سازمان ملل، 35 قطع نامه از سوی شورای امنیت و 5 گزارش ویژه از سوی گزارشگران تصویب شده است که از نظر غربی‌ها و بر اساس معیارهای حقوق بین‌الملل، اسرائیل جنایتکار جنگی است.

قشقاوی بیان کرد: رژیم صهیونیستی  در 6 سال اخیر جنگ‌های خانمان سوزی علیه زندان بدون سقف 1.5 میلیونی غزه را انداخته و در گزارش بین‌المللی 2009، جنگ 22 روزه و 8 روزه داشتند که در این گزارشات به صراحت اعلام شده که رژیم صهیونیستی یک جنایتکار جنگی بود و در جنایات اخیر نیر متاسفانه با تاخیر چند روزه معاون دبیر کل سازمان ملل به صراحت این جنایات را  محکوم کرد.

وی با طرح این سئوال که چرا دولت هائی که این همه قطع نامه حقوق بشر را که دست پخت خودشان بوده، در برابر جنایات رژیم صهیونیستی خم به ابرو نمی‌آورند، بیان کرد: این دولت‌ها حق را به این رژیم جنایتکار می دهند؛ عجب دنیای وارونه ای است، چه کسی فکر می کرد که در آستانه سرنگونی کفر، جهان چنین جنایت جنگی را شاهد باشیم.

200 کلاهک هسته‌ای در رژیم صهیونیستی قرار دارد

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه با اشاره به فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران بیان کرد: رژیم صهیونیستی از یک سو جنایتکار جنگی است و بر اساس قطع نامه 242 سازمان ملل متجاوز شناخته شده و از سوی دیگر دارای تاسیسات هسته ای و 200 کلاهک هسته ای بود و عضو NPT نیست و تا به امروز حتی یک ساعت نیز بارزسان بین المللس از تجهیزات آنها بازرسی نکردند.

قشقاوی اظهار کرد: از سوی دیگر ایران هرگز جنایتکار جنگی نبوده و بر اساس قطعنامه 598 سازمان ملل قربانی متجاوز شد و در شرایطی صدام با حمایت غرب، سلاح های کشتار جمعی و شیمیائی را به کار برد و جنایتکار جنگی نیست و از سوئی دیگر عضو NPT بوده و هزاران ساعت از تجهیزات هسته ای آن بازرسی شده است.

قشقاوی بیان کرد: این تبعیض آشکار و تحقیر ملت ما است که ما باید در قبال این چنین اقداماتی قوی باشیم و بر اساس آنچه که امام راحل و مقام معظم رهبری فرمودند، بدون قدرت و اقتدار ما، دشمنان توجهی به حقوق مسلم ما نخواهد داشت که باید جوشید و خروشید.

باور اینکه داعش یک حرکت خودجوش مردمی است، دشوار است

وی با اشاره به تشکیل گروهک 5 هزار نفری داعش افزود: چگونه می شود که 5 هزار نفر، 5 استان عراق را اشغال می کنند و مورد تهاجم قرار می‌دهند و چگونه می شود که جوانان را از آمریکا و اروپا تا اندونزی و مالزی را به خود جلب می کنند و 25 درصد از عراق را اشغال می کنند، آیا می شود باور کرد که این یک حرک خودجوش مردمی است؟

معاون وزیر امور خارجه با طرح این سئوال که آیا ما وجود القاعده را به سادگی باور کردیم که امروز داعش را باور کنیم، تصریح کرد: این جریان خشن و بی منطق محصول توطئه ها و برنامه ریزی بوده که پشتوانه قوی مالی، تبلیغاتی و رسانه ای دارد.

دیپلمات‌های ایران چاره‌ای جز مقاومت برابر کشورهای غربی ندارند

وی با بیان اینکه عرصه امروز عرصه همدلی و وحدت است، افزود: مردم شریفی که با دهان روزه به فراخوان رهبری لبیک می گویند، شایسته احترام و خدمت رسانی هستند و ما به عنوان دیپلمات که با غربی ها روبرو هستیم، چاره ای جز مقاومت نداریم و وزیر امور خارجه مقابل زیاده خواهی طرف غربی می ایستد و با استدلال و منطق قوی، هرگز از چهارچوب نظام عقب نشینی نخواهد کرد، ما هیچ غمخواری در عرصه بین المللی نداریم و باید خود را قوی کنیم.

قشقاوی با اشاره به نقش کامل ایران در 196 سال اخیر بیان کرد: در 196 سال گذشته از زمان قاجار تاکنون در حدود 70 درصد خاک ایران از دست رفته و امروز از آستارا تا بوشهر و از چابهار تا سرخس تنها 30 درصد خاک ایران است.

وی خاطرنشان کرد: بخش عظیمی از سرزمین ایران بر اساس عهدنامه های ترکمنچای، پاریس و آخال  از دست رفت و امروز اگر کوتاه بیائیم، رژیم صهیونیستی سرزمین ما را می بلعد.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon