تمایل ایسلند برای توسعه روابط تجاری با ایران

تمایل ایسلند برای توسعه روابط تجاری با ایران

خبرگزاری تسنیم: سفیر اکردیته جدید ایسلند در تهران در دیدار با رییس سازمان توسعه تجارت بر تمایل کشورش برای توسعه همکاری‌های تجاری با تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، در این دیدار که دیروز (پنجشنبه) برگزار شد، ولی‌الله افخمی‌راد رییس سازمان توسعه تجارت حجم مبادلات تجاری ایران و ایسلند را کم دانست و بر آمادگی ایران برای گسترش تجارت با این کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به سیاست دولت یازدهم برای افزایش ارتباط با کشورهای مختلف افزود: فضای باز ایجاد شده در ایران و کمرنگ شدن تحریم‌ها بر گسترش تعاملات ایران و کشورهای جهان تاثیر مثبتی داشته است.

افخمی‌راد ظرفیت‌های دو کشور برای توسعه روابط را بالا ارزیابی کرد و گفت: ایران و ایسلند باید با بررسی و شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر در مسیر توسعه روابط دو جانبه از هیچ کوششی فروگذاری نکنند.

وی تبادل اطلاعات علمی در زمینه شیلات و پرورش آبزیان، تولید برق آبی، انرژی‌های پاک، زمین‌شناسی و توریسم را بسترهای همکاری تهران و ریکیاویک (پایتخت ایسلند) نامید.

«گونار پالسن» سفیر اکردیته جدید ایسلند در تهران نیز زمینه‌های تعامل تهران و ریکیاویک را گسترده خواند و گفت: همکاری دو کشور می‌تواند در حوزه‌های مختلفی از جمله شیلات و پرورش آبزیان، انرژی‌های تجدیدپذیر و توریسم افزایش یابد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه شیلات 25 سپتامبر (دیماه سال‌جاری) در ریکیاویک از هیات تجاری ایران برای بازدید از این نمایشگاه دعوت کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه