حمایت فلسطین با هر وسیله‌ای واجب کفایی است


حمایت فلسطین با هر وسیله‌ای واجب کفایی است

خبرگزاری تسنیم: مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری خاصیت اعلام روز جهانی قدس را بومی‌سازی مسئله مقاومت در برابر رژیم اشغالگر بیان کرد و گفت: حمایت فلسطین با هر وسیله‌ای واجب کفایی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام عبدالعظیم معزی ظهر امروز در سخنرانی روز قدس، با بیان اینکه با فرمان امام راحل روز قدس در سال 1358 نامگذاری شد، اظهار کرد: با این نامگذاری و جهانی شدن مسئله فلسطین در برخی از کشورهای غیر اسلامی در آسیا، آفریقا  و اروپا در این روز تظاهراتی سنگین برای رژیم اشغالگر قدس برگزار می‌شود.

وی با مرور تاریخ و علت نامگذاری رو قدس، افزود: در سال 58 مسئله اشغال قدس یک مسئله عربی، رژیم اشغالگر و یک مبارزه گروه‌های سیاسی، نظامی و برخی از حکام عرب مسئله جهان اسلام نبود، مسئله قدس یک مسئله امت اسلامی نبود بلکه می‌رفت کم کم حق مسلم مردم فلسطین از دست برود.

مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری گفت: در سال 1356 در آمریکا بین نماینده فلسطین و نماینده اسرائیل یک قرار داد ننگین بسته شد که مسئله صلح، جنایات، آدم کشی و اشغال این سرزمین و راندن مردم و آواره کردن مردم از سرزمین مقدس فلسطین نتیجه‌اش بود.

معزی با بیان اینکه این مسئله به سمتی می‌رفت که به نفع اشغالگران به عنوان یک حق برای آنها تبدیل شود و مسلمانان قبله اعلای خود را فراموش کنند، تصریح کرد: امام راحل مسئله قدس را با دو هدف جهانی کردند و یکی از اهداف این بود که مردم فلسطین بدانید آزاد کردن قدس باید به وسیله شما انجام شود و هیچ حکومت عربی به داد شما نمی‌رسد.

مسئله قدس مبارزه با رژیم اشغالگر قدس است

مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری افزود: مسئله قدس مبارزه با رژیم اشغالگر قدس است که باید بومی شود و مسئله مقاومت در درون فلسطین و از درون جان مردم برخیزد و یک مبارزه انقلابی و امدادگرانه  برای آزادی قدس باشد.

معزی تصریح کرد: امروز مشاهده می‌کنید در غزه مردم در این باریکه 375 کیلومتری با یک میلیون و 500 هزار جمعیت به عنوان متراکم‌ترین سرزمین جهان و در حساس‌ترین نقطه جهان است.

وی افزود: امروز این مردم در چند روز اخیر با تمام وجود مقاومت کردند و ایستادند و زیربار آتش بس نرفتند ده‌ها بیمارستان، مسجد و صدها خانه و هزاران خانه بیش از 600 شهید دو هزار و بیش از 700 مجروح به جای گذاشته و مردم غزه مقاوم و پایدار ایستادند.

خاصیت اعلام روز قدس بومی‌سازی مقاومت است

مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری، خاصیت اعلام روز جهانی قدس را  بومی‌سازی مسئله مقاومت در برابر رژیم اشغالگر بیان کرد و گفت: تا با این کار بتوانند رژیم اشغالگر قدس را برای همیشه از روی زمین بردارند.

معزی افزود: هدف دوم امام راحل از رو جهانی قدس این بود که تبلیغات جهان در سطح وسیعی در سیطره صهیونیسم‌ها بود و تهدید، تجاوز و ویران‌گری و آواره‌گی مردم از نظر جهانیان بایکوت خبری بود چون اخبار کنترل می‌شد و اخبار تحت سلطه صهیونیسم بود و مسلمانان و جهانیان هم خبر نداشتند که در فلسطین چه می‌گذرد.

وی گفت: امام راحل با اعلام روز قدس مسئله تبلیغات و جریان فلسطین و قدس را آنچنان جهانی کرد که امروز این حملات اسرائیل به عزه، نه تنها برخی از کشورهای اسلامی محکوم کردند  بلکه کشورهای اروپایی هم این حمله‌های ددمنشانه را محکوم می‌کنند و مردم دنیا امروز می‌دانند ملت فلسطین چه می‌کشند و  تحت فشار یک قدرت جهانی قرار دارد.

جهانی‌سازی قدس، آزادی اطلاعات و تبلیغات رسانه‌ای بود

رئیس مرکز اسلامی انگلیس با بیان اینکه دوم دلیل جهانی‌سازی قدس، آزادی اطلاعات و تبلیغات رسانه‌ای بود، اظهار کرد: انگلیس زمینه آمدن اسرائیلی‌ها را در فلسطین فراهم کردند و در بیانیه‌ای وعده بایکوت شکل گرفت، اسرائیل و یهودیان شما به سرزمین‌تان بازگردید.

معزی افزود: هدف برگشت یهیودیان نبود بلکه هدف انگلیس این بود که در این نقطه حساس و استراتژیک‌ترین نقطه جهان که غزه است که از طرف دریای مدیرانه به اروپا از طرف غزه به مصر و از طرف سوریه به خاورمیانه در ارتباط است.

وی با بیان اینکه آنها همه نوع امکانات را در اختیار اسرائیل قرار دادند و راه‌های شناسایی را به آنها آموختند، خاطرنشان کرد: جنگ‌های زیادی بین عرب‌ها و اسرائیلی رخ داده که همه با حمایت غربی‌ها بود.

مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: در خرداد 1346 جنگ شش روزه اعراب با اسرائیل مصر را شکست دهد با پشتیبانی انگلیس فرانسه و آمریکا و خیانت روسیه بود منتهی شد به اینکه مسجد القصی اشغال شود و امروز در اختیار جنایتکاران صهیونیسیم قرار بگیرد، یهودیان اهل مطالعه و متفکر با جریان تندرویانه صهیونیسم مخالف اند و در روز جهاین قدس در راهپیمایی فلسطین شرکت می‌کنند.

معزی گفت: صهیونیسم‌ها آدم‌های تندرو، افراطی با تفکرنژاد پرستانه و رفتارهای ضد حقوق بشر هستند و آنها عاملان استکبار هستند، امام با نامگذاری روز قدس گفتند، جهانیان بدانید فلسطین و قدس و صهیونیستی هست.

وی گفت:  با این ادغام اخلاقی که امام انجام داد اسرائیلی‌ها مسائل انحرافی را بیان کردند و گفت مسئله قدس عربی است و به ترک، ایران و پاکستان و انسان اروپایی ربطی ندارد اما امام راحل فرمودند مسئله فلسطین مسئله قرآن، مسئله حیات مجدد اسلام و مسئله اسلام است.

مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری گفت: مسئله فلسطین مسئله اسلامی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول این رب قرن رهبری بارها و بارها فرمودند که حمایت از مردم فلسطین واجب است هر نوعی حمایتی که می‌توانید انجام دهید با فریاد زدن، مالی و تبلیغاتی.

حمایت فلسطین با هر وسیله‌ای واجب کفایی است

معزی گفت: حمایت فلسطین با هر وسیله‌ای واجب کفایی است امروز تمام ایران یکپارچه شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا بود، اگر بایکوت خبری هم انجام دهند دیگر نمی‌توانند این سیل خروشان از سراسر ایران را پنهان کنند، راهپیمایی روز قدس در اروپا و همه دنیا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امام خامنه‌ای می‌فرمایند حمایت تبلیغاتی و حمایت مالی می‌توانید انجام دهید، گفت: ایشان فرمودند" مردم فلسطین فقیر نیستند و آقا هستند اما امروز تحت فشارند".

مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به جلوگیری از فرود هواپیما حمل دارو تونس برای کمک به غزه در فرودگاه مصر، گفت: هزاران خانه ویران شده، کمبود دارو، قطعی تاسیسات و انرژی در غزه شرایط سختی را به وجود آورده است

معزی افزود: ایران نخستین کشور در جهان است که با تمام وجود در این 35 سال پشت سر مردم  فلسین ایستاد و بازهم خواهد ایستاد.

سرنوشت فلسطین را فلسطینی‌ها تعیین می‌کنند

وی، وظیفه مردم فلسطین را مقاومت کردن دانست و خاطرنشان کرد: امروز جهاد اسلامی ایستادند و مقاومت می‌کنند و از دل آن این چنین 22 روز ایجاد می‌شود که تاریخ هرگز آن را فراموش نمی‌کند که حزب الله چگونه توانست مقاومت کنند و این وظیفه مردم فلسطین است که ایستادگی کنند.

مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری گفت: سرنوشت فلسطین را فلسطینی‌ها تعیین می‌کنند با رفراندوم بین فلسطین نه مهاجرینی که سرزمین را اشغال کرده‌اند سرزمین فلسطین مال مردم آنها است و آنها سرنوشت فلسطین را تغییر می‌دهند ملت فلسطین به جلو حرکت کنید، ملت ایران حامی شما هستند.

معزی افزود: علت آن هشت سال دفاع مقدس است که ملت ایران آن را پشت سرگذاشتند، ملت گیلان و رشت را فراموش نمی‌کنیم فرزندان خطه گیله‌مردان هرگز این شجاعت‌ها و ایستادگی‌ها را فراموش نمی‌کنید در جنگ هشت ساله تمام دنیا با جمهوری اسلامی سر ناسازگاری داشت و از صدام پشتیبانی می‌کرد و مقاومت کاری کرد که ملت ایران سرافراز شد.

وی تصریح کرد: این سرنوشت و آینده فلسطین است و طول می‌کشد سختی‌های فراوانی دارد که این چنین مبارزه کردن اجر دارد خانه‌های ویران، شهادت کودک دارد، نبود بیمارستان، تعطیلی مدرسه اما اگر خدا، راه خدا و دین خدا را حمایت و یاری کنید سرانجام پیروز می‌شوید.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon