ضرورت مسلح شدن کرانه باختری

ضرورت مسلح شدن کرانه باختری

خبرگزاری تسنیم: یقینا مردم فلسطین بویژه ساکنان کرانه باختری بر این امر واقفند که تنها برخورد قدرتمندانه و مقاومت قاطعانه و مسلحانه می تواند رژیم آدم‌کش صهیونیستی را وادار به عقب نشینی نماید و به رفتار ظالمانه و غیر انسانی آنان خاتمه دهد.

 متن یادداشت عشرت شایق* با عنوان «ضرورت مسلح شدن کرانه باختری» که در اختیار تسنیم قرار گرفته به شرح ذیل است:

اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی بخصوص منطقه غزه همچنان ادامه دارد و سازمان های بین المللی و شورای امنیت، عاجز از انجام وظیفه خود همچنان به نظارت این اقدامات ددمنشانه نشسته اند. سران کاخ سفید و دیگر کشورهای حامی صهیونیسم با تایید آتشباری اشغالگران قدس در مناطق مسکونی غزه، آن را مشروع و دفاع از خود می نامند! و در عین حال مشغول ارزیابی کارکرد انواع و اقسام تجهیزات و مهمات ممنوعه و غیر ممنوعه بر روی آزمایشگاه غزه و ساکنان بی دفاع آن هستند.
حاکمان خائن و بی غیرت اکثر کشورهای عربی بویژه رژیم های مرتجع منطقه خلیج فارس با سکوت مرگبار خود در قبال قتل عام مردم مظلوم فلسطین، درد و رنج آنان را چندین برابر نموده و مردم غزه در مواجه با خبرنگاران، خشم و نفرت خود را از بی تفاوتی رهبران کشورهای عربی اعلام می نمایند. بسیاری از مردم غزه، سران مرتجع عرب را شریک جرم صهیونیست ها می دانند و با عملکردی که این به اصطلاح رهبران عرب در ماجرای غمبار فلسطین از خود نشان می دهند، به نظر می رسد که دیدگاه مردم زجر کشیده غزه در مورد آنان کاملا صحیح و منطبق با واقعیت است.
هرچند ملل آزاده در کشورهای مختلف جهان با انجام راهپیمایی و تظاهرات اعتراض آمیز، خشم و انزجار خود را از جنایات صهیونیست ها اعلام و بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین پافشاری می نمایند اما وابستگی سران این کشورها و ترس آنان از نظام سلطه، تاکنون مانع از تحقق اراده ملت ها در دفاع از حقوق مردم فلسطین شده است.
در چنین شرایطی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر شجاع و فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی بار دیگر بر حمایت از مردم فلسطین تاکید فرموده و با تبیین ریشه‌ها و عوامل حوادث دردناک غزه، اقدامات جنایتکارانه صهیونیست ها را نشان دهنده خوی تجاوزگری و گرگ‌صفتی رژیم صهیونیستی اعلام نمودند.
ایشان با اشاره به مصائبی که این روزها بر مردم مظلوم غزه می‌گذرد افزودند: رژیم جعلی صهیونیسم در عمر 66 ساله خود، بارها و بارها با گستاخی«سیاست خشونت آشکار و مشت آهنینی» را به اجرا درآورده است ضمن اینکه دفاع وقیحانه آمریکا و غرب از جنایات صهیونیستها باید به عنوان یک تجربه مهم، در «شناخت، نگاه و برخورد» همه‌ی ما با غرب اثر بگذارد و بفهمیم که واقعیت‌ها و حقیقت آمریکا، همین است.
مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، علاج واقعی غده سرطانی صهیونیسم را از بین رفتن این رژیم نامشروع دانستند و تاکید فرمودند:«تا آن هنگام، مقاومت قاطع و مسلحانه فلسطینی‌ها و گسترش آن به کرانه باختری، تنها راه مقابله با این رژیم وحشی است». این بخش از سخنان مقام معظم رهبری اشاره به دو حقیقت در موضوع فلسطین داشت؛ نخست آنکه بدون از بین رفتن رژیم جعلی صهیونیستی، امکان صلح و ثبات در منطقه وجود نخواهد داشت و مطلب دوم اینکه همراه شدن کرانه باختری با نوار غزه در شرایط کنونی یکی از ضروری ترین و مهم ترین راههای تقویت مقاومت ملت فلسطین در مقابل رژیم جنایتکار صهیونیستی است.
اگر چه مقاومت مسلحانه رزمندگان فلسطینی در غزه از حمایت مردم صبور آن منطقه برخوردار بوده و توانسته است با برهم زدن محاسبات جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنان، عزت ملت فلسطین را احیا نماید اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که محدود بودن وسعت منطقه غزه و تراکم شدید جمعیتی در آن باعث میشود هر نوع تهاجم صهیونیست ها به این منطقه، با تلفات انسانی زیاد و خسارات مادی شدید همراه باشد.
بدیهی است در چنین شرایطی پیوستن کرانه باختری به مقاومت مسلحانه و مقابله جدی آنان با رژیم اشغالگر قدس، اولا اتحاد واقعی مردم ساکن در دو قسمت جدا افتاده سرزمین فلسطین را به دنبال خواهد داشت و ثانیا با گسترش مناطق درگیری، فشار بر صهیونیست ها را افزایش خواهد داد و این به معنی بالا بردن هزینه اقدامات نظامی سران جنگ طلب و جنایتکار رژیم جعلی صهیونیستی است و همانطوریکه مقام معظم رهبری فرمودند می تواند باعث کوتاه آمدن احتمالی صهیونیست ها شود.
نگاهی به نقشه جغرافیای سرزمین فلسطین، به خوبی اهمیت گسترش مقاومت مسلحانه به کرانه باختری را آشکار می سازد و همه کارشناسان مسائل سیاسی و نظامی بر این باورند که همگام شدن واقعی ساکنان کرانه باختری با مردم غزه، تاثیرگذارترین حرکتی است که ملت فلسطین در مقطع کنونی می تواند برای نجات خود و دفاع از آرمان و سرزمین خود انجام دهد.
از سوی دیگر، محاصره چندین ساله غزه از سوی دشمن صهیونیستی عرصه را برای مردم مقاوم آن منطقه به حدی تنگ نموده که به اذعان سازمان های بین المللی، غزه به زندانی بزرگ تبدیل گردیده که هر لحظه امکان فاجعه انسانی در آن می رود. مردم کرانه باختری با قیام همه جانبه خود علیه نژادپرستان صهیونیست، می توانند اشغالگران قدس را به خاتمه دادن محاصره غزه مجبور سازند.
یقینا مردم فلسطین بویژه ساکنان کرانه باختری بر این امر واقفند که تنها برخورد قدرتمندانه و مقاومت قاطعانه و مسلحانه می تواند رژیم آدم‌کش صهیونیستی را وادار به عقب نشینی نماید و به رفتار ظالمانه و غیر انسانی آنان در سرزمین های اشغالی خاتمه دهد. مقام معظم رهبری در این رابطه می فرمایند«ما معتقدیم کرانه‌ی باختری نیز باید مانند غزه مسلح شود و کسانی که علاقه‌مند به سرنوشت فلسطین هستند در این زمینه فعالیت کنند تا رنج و محنت مردم فلسطین، در پرتو دست قدرتمند آنها، و ضعف دشمن صهیونیست، کاهش یابد».
ساکنان کرانه باختری بویژه جوانان مومن و انقلابی فلسطین باید در این مقطع حساس به وظیفه دینی و ملی خود در قبال هموطنان خود عمل نموده و به هر وسیله ممکن رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین را به تجدیدنظر در رفتار خود نسبت به مردم مظلوم غزه وادار سازند و با پیوستن به مقاومت مسلحانه، گام موثری برای دفاع از عزت و شرف ملت فلسطین و رهایی قدس شریف بردارند و بدانند که راه دیگری غیر از مقاومت مسلحانه برای آزادسازی فلسطین از چنگال صهیونیسم وجود ندارد.

* کارشناس روابط بین الملل
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت