تظاهرات ضد صهیونیستی شهرهای مختلف عراق را فرا گرفت

تظاهرات ضد صهیونیستی شهرهای مختلف عراق را فرا گرفت

خبرگزاری تسنیم: استان های مختلف عراق از جمله نجف اشرف، کربلای معلی، بغداد، بصره و ذی‌قار شاهد برگزاری مراسم روز جهانی قدس در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و علیه جنایات رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه عین العراق، امروز راهپیمایی گسترده ای به مناسبت روز جهانی قدس در استان نجف برگزار شد.در این تظاهرات که در مناطق مختلف استان نجف برگزار شد شعارهایی سر داده شد و پلاکاردهایی در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و تجاوزات مکرر به بیت المقدس حمل شد.

راهپیمایی‌کنندگان تصاویر امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی حمل کردند.این راهپیمایی از میدان انقلاب دهه 20 به سوی منطقه قدیمی برگزار شد و راهپیمایی کنندگان بر ضرورت وحدت موضع امت اسلامی برای آزاد سازی بیت المقدس تاکید کردند.

همچنین در استان واسط نیز راهپیمایی مشابهی در حمایت از ملت فلسطین برگزار شد که شرکت کنندگان در این راهپیمایی شعارهایی در محکومیت سکوت سازمان های بین المللی و برخی از کشورها در قبال ملت فلسطین و دوگانگی مواضع سازمان های بزرگی که دم از آزادی ملت ها می زنند و اقدام  موثری علیه اسرائیل و جنایاتش علیه ملت فلسطین انجام نمی دهد سر داده شد.

در این مراسم که در شهر الکوت مرکز این استان برگزار شد، در پیشاپیش مردم روحانیون و نمایندگان پارلمان و دیگر تشکل ها حضور داشتند.راهپیمایی کنندگان شعارهایی علیه اسرائیل و در محکومیت تجاوزات اسرائیل علیه ملت فلسطین سر می دادند و از جامعه بین المللی خواسته شد که موضع قوی برای توقف فوری جنایات اسرائیل اتخاذ کند.

در استان بصره نیز راهپیمایی گسترده ای در آخرین  جمعه ماه مبارک رمضان برگزار شد.در این راهپیمایی که طوایف مختلف عراق حضور داشتند بر ضرورت خروج اشغالگران اسرائیلی از اراضی فلسطینی و شهر قدس تاکید شد.در این راهپیمایی ها بر ضرورت وحدت اسلامی در مقابله با خطراتی که امت اسلامی را تهدید می کند تاکید شد.

صدها نفر از ساکنان کربلای معلی مراسم روز جهانی قدس را متفاوت از سالیان قبل برگزار کردند و مراسم روز قدس شبیه رژه نظامی داوطلبان و مشارکت برخی طرف های سیاسی در کربلا برگزار شد.

نصیف جاسم الخطابی رئیس شورای استان کربلا گفت: اقدامات خشونت آمیز و هرج و مرج سیاسی عراق حاصل طرح های آمریکا به موازات تجاوز اسرائیل به غزه است.این طرح ها با هدف تضعیف وحدت اسلامی و ایجاد شکاف میان مسلمانان است.جامعه بین المللی و عربی باید تحرک سریع برای توقف تجاوزات اسرائیل به غزه و محکومیت آن انجام دهد.

شکرالله ظاهری کنسول ایران در کربلا انزجار خود را از حملات نظامی رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد و افزود: ایران اسرائیل را غده سرطانی که باید از امت اسلامی خیلی سریع ریشه کن شود می‌داند.

در شهر حله در استان بابل امروز تظاهرات گسترده ای در گرامیداشت روز جهانی قدس برگزار شد.بر اساس این گزارش، این تظاهرات از مقابل مقام " مرد الشمس" در حله به سوی استانداری برگزار شد که در آن  از دعوت مراجع دینی حمایت شد و به دعوت امام خمینی(ره) درباره ضرورت دفاع از قدس و عدم چشم پوشی از آن تاکید شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی وضعیت عراق و فلسطین را در حال حاضر از حیث کشتار و هتک حرمت به نوامیس یکسان دانستند و از جامعه بین المللی خواسته شد که موضعی کوبنده و جدی در قبال حوادث فلسطین اتخاذ کنند.

بر اساس این گزارش، همزمان با دیگر کشورهای اسلامی در بغداد مراسم روز جهانی قدس برگزار شد.

به گزارش این منابع صدها تظاهرات کننده ضمن سر دادن شعارهایی علیه اسرائیل، پرچم های فلسطین را به نشانه مخالفت با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به اهتزاز در آوردند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این مراسم به نشانه آمادگی برای حمایت از قدس اشغالی یونیفرم نظامی بر تن کرده بودند و پرچم های اسرائیل را زیر پا کردند.

در استان ذیقار نیز با حضور اعضای فراکسیون المواطن در این استان راهپیمایی روز جهانی قدس از شهرداری الناصریه به سوی  میدان الحبوبی در مرکز این استان برگزار شد.

صبح امروز در استان میسان نیز همه موسسات  و جنبش های اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند. در این مراسم جریان شهید محراب و رهبران مجلس اعلای اسلامی، جنبش جهاد و سازندگی و دیگر جنبش های اسلامی حضور داشتند.

در این راهپیمایی اعضای فراکسیون المواطن در استان به همراه مردم آن که حضوری گسترده داشتند حضور یافتند.

انتهای پیام/
 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان