بیت‌المقدس باید در اختیار مسلمانان قرار بگیرد


بیت‌المقدس باید در اختیار مسلمانان قرار بگیرد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه لارستان گفت: مسجد بیت المقدس نخستین قبله‌گاه مسلمانان بوده است و به همین دلیل باید این مکان مقدس در اختیار مسلمانان قرار گیرد و کشور جعلی اسرائیل، نطفه نامشروع آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لارستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی نوربخش با گرامیداشت روز جهانی قدس و تشکر از اقشار مختلف مردم لارستان برای حضور پررنگ در حماسه بزرگ سیاسی روز جهانی قدس اظهار کرد:حضرت امام خمینی(ره) از ماهیت شوم قوم یهود و صهیونیست مطلع بودند بنابراین روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس جهانی قدس نام گذاشتند.

وی گفت: مسجد بیت المقدس نخستین قبله‌گاه مسلمانان بوده است و به همین دلیل باید این مکان مقدس در اختیار مسلمانان قرار گیرد و کشور جعلی اسرائیل، نطفه نامشروع آمریکاست.

حجت‌الاسلام نوربخش با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دانشجویان تصریح کرد: در صورت اتحاد مسلمانان با یکدیگر، مستکبران و زورگویان جهان، توانایی مقابله با خیل عظیم مسلمانان را ندارند.

وی با محکومیت جنایت‌های بی‌شرمانه رژیم اشغالگر قدس در کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان در منطقه غزه خاطرنشان کرد: این اعمال وقیحانه و ضدانسانی سبب نابودی اسرائیل می‌شود.

خطیب جمعه لارستان عنوان کرد: رژیم صهیونیستی، یک رژیم وحشی، گرگ صفت، سنگدل و کودک کش است و این واقعیت علاجی جز نابودی رژیم جعلی اسرائیل ندارد و اگر این روند ادامه یابد، تنها راه مقابله با آن، مجهز کردن مردم سرزمین های اشغالی فلسطین است که بتوانند در برابر جنایتکاران صهیونیست بجنگند.

خطیب جمعه لار، با اشاره به طرح جدید در جمع‌آوری فطریه گفت: امسال با قرار دادن صندوق‌هایی در مساجد هر محله، فطریه‌های جمع‌آوری شده، بین فقرای آن محل توزیع می‌شود.

وی مهم‌ترین هدف از پرداخت فطریه را کمک به فقرا دانست و افزود: افراد و خانواده‌هایی که توانایی تأمین مخارج سالیانه خود را ندارند، پرداخت زکات فطریه به آنها واجب نشده است.

حجت‌الاسلام نوربخش با تأکید بر احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: بر هر مسلمان واجب است با دیدن ارتکاب به گناه دیگران، آنها را با زبانی شیوا و اخلاقی نیکو هدایت کند.

وی با بیان اینکه هر فرد مسلمان باید بکوشد تا خود را به علوم گوناگون مجهز کند، خاطر نشان کرد: مسلمانان باید در تمامی صحنه‌های زندگی خود را قوی کنند تا هیچ‌گاه کفار بر آنان مسلط نشوند.

امام جمعه لار با قرائت آیاتی از قرآن درباره قوم یهود گفت: براساس این دستورات خداوند، مسلمانان را خطاب قرار می‌دهد که زیر سلطه این قوم نروند و یهودیان در تلاشند تا با راه‌اندازی جنگ علیه مسلمانان، شکست‌های خود در صدر اسلام را جبران کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon