واردات از چین ۵ برابر صادرات رشد کرد

واردات از چین 5 برابر صادرات رشد کرد

خبرگزاری تسنیم: گمرک چین از مبادلات ۲۶.۸ میلیارد دلاری ایران و چین در ۶ ماه نخست ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد واردات ایران از چین در این مدت رشد قابل توجه ۱۲۲ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در 6 ماه نخست سال جاری میلادی به 26.8 میلیارد دلار رسیده است.

مبادلات ایران و چین در ماه های ژانویه تا ژوئن امسال با رشد قابل توجه 52.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. مبادلات تجاری دو کشور در نیمه نخست سال میلادی گذشته 17.5 میلیارد دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات چین به ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی رشد قابل توجه 122 درصدی داشته و به 11 میلیارد دلار رسیده است. چین در ژانویه تا ژوئن 2013 بالغ بر 4.9 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات چین از ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی نیز به 15.8 میلیارد دلار رسیده که این رقم با رشد 25.4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. رشد واردات چین از ایران در این مدت یک پنجم رشد صادرات چین به ایران بوده است. 

چین در ماه های ژانویه تا ژوئن 2013 بالغ بر 12.6 میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود. نفت کالای عمده وارداتی چین از ایران است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه