یک سوم آمریکایی‌ها خواهان استیضاح اوباما هستند

یک سوم آمریکایی‌ها خواهان استیضاح اوباما هستند

خبرگزاری تسنیم: درحالیکه یک روز از تصویب طرح دعوی علیه رئیس جمهور آمریکا در یکی از کمیته های مجلس نمایندگان آمریکا می‌گذرد، نتایج تازه ترین نظرسنجی ها نشان می‌دهد که یک سوم مردم آمریکا خواهان استیضاح اوباما هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام شده توسط شبکه تلویزیونی «سی ان ان» که امروز جمعه منتشر شده، حاکی از آن است که تقریبا یک سوم مردم آمریکا خواستار استیضاح «باراک اوباما» رئیس جمهور کشورشان به دلیل سوء استفاده وی از قدرت در دوران تصدی اش در کاخ سفید هستند.

بر این اساس، 33 درصد از آمریکایی ها بر این باورند که اوباما باید استیضاح و از کاخ سفید حذف شود و در مقابل 65 درصد از مردم نیز با استیضاح رئیس جمهور کشورشان مخالفت کرده اند.

این خبر یک روز بعد از آن منتشر می شود که کمیته قانون گذاری مجلس نمایندگان آمریکا نیز طرح دعوی ارائه شده توسط «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان کنگره این کشور علیه اوباما را به تصویب در آورد که در آن اعلام شده که اوباما از محدوده قدرت اجرایی خود تخطی کرده است.

این نظرسنجی با حضور یک هزار و 12 نفر از بزرگسالان آمریکایی و در روزهای 18 تا 20 جولای جاری صورت گرفت و درصد خطای آن نیز 3 درصد گزارش شده است.

تاکنون دو رئیس جمهور آمریکا یعنی «اندرو جانسون» در سال 1868 و «بیل کلینتون» در سال 1998 میلادی توسط مجلس نمایندگان این کشور استیضاح شده اند اما در سنای کنگره تبرئه شدند؛ در سنای آمریکا برای محکوم کردن و حذف رئیس جمهور به دو سوم آراء کرسی ها نیاز است؛ در این بین جانسون در جلسه استیضاح خود در سنا، تنها یک رای تا محکومیت و حذف از ریاست کاخ سفید فاصله داشت.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت