رئیس سابق شین‌بت: نتانیاهو باید به حماس امتیاز بدهد

رئیس سابق شین‌بت: نتانیاهو باید به حماس امتیاز بدهد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل با انتقاد از تصمیم کابینه اسرائیل در حمله به غزه گفت که نتانیاهو باید به حماس امتیاز دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "یوال دیسکین" رئیس سابق شین‌بت در مصاحبه با مجله آلمانی "اشپیگل" از تصمیم کابینه اسرائیل برای حمله به غزه انتقاد کرده و از نتانیاهو خواست تا به حماس امتیازاتی را بدهد.

دیسکین گفت: اسرائیل با حمله به دولت وحدت ملی که تحت رهبری "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار دارد، مرتکب اشتباه شد.

وی افزود: اسرائیل باید در واکنش‌های خود با مهارت بیشتری عمل کند. ما باید از فلسطینیان حمایت کنیم چون خواستار ایجاد صلح با همه و نه فقط دو سوم یا نیمی از فلسطینیان هستیم.

رئیس سابق شین‌بت گفت: حصول توافق با دولت وحدت ملی بسیار پیچیده‌تر از آن است که گفته شود عباس یک تروریست است. اما این دولت وحدت باید تمامی شرایط گروه چهارجانبه خاورمیانه را بپذیرد. آنها باید اسرائیل را برسمیت بشناسند و تمامی توافق‌های پیشین میان اسرائیل و فلسطینیان را برسمیت بشناسند.

یوال دیسکین افزود: تنها مصری‌ها می‌توانند میانجی قابل اعتمادی باشند. اما آنها نیز باید پیشنهادهای سخاوتمندانه بیشتری را بر روی میز بگذارند. بازگشایی گذرگاه رفح و اعطای امتیازاتی از سوی اسرائیل برای آزادی عمل بیشتر در غزه از جمله این پیشنهادات باید باشد.

وی همچنین از راستگرایان اسرائیلی به دلیل ایجاد کردن شرایطی که منجر به کشته شدن "محمد ابوخضیر" به دست یهودیان افراطی گردید، انتقاد کرد.

رئیس سابق شین‌بت گفت: افرادی نظیر "نفتالی بنت" با دیگر سیاستمداران و خاخام‌های افراطی چنین فضایی را ایجاد کردند. آنها به صورت غیر مسئولانه عمل کردند. آنها فقط به حوزه انتخابیه خود فکر می‌کنند و به تاثیرات طولانی مدتی که این رویدادها می‌تواند بر جامعه اسرائیل داشته باشد، فکر نمی‌کنند.

تنش‌ها بین رژیم اسرائیل و فلسطینی‌ها پس از آن شدت گرفت که یک نوجوان فلسطینی به‌نام محمد ابوخضیر در شرق بیت‌المقدس زنده زنده سوزانده شد.

این اتفاق پس از آن رخ داد که جسد سه شهرک‌نشین اسرائیلی حوالی روستای حلحول در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری پیدا شد، تل‌آویو حماس را مسئول مرگ این سه نفر می‌داند، با این وجود، حماس این اتهام را رد می‌کند.

رژیم اسرائیل با محاصره نوار غزه، حدود یک میلیون و 700 هزار ساکن این منطقه را از حقوق اساسی خود همچون آزادی تردد، داشتن شغل با حقوق مناسب و بهداشت و آموزش محروم کرده است.
انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان