نظر هاشمی درباره زمان انتظار پیوند در کشور و علت نابینایی بیماران چشمی

نظر هاشمی درباره زمان انتظار پیوند در کشور و علت نابینایی بیماران چشمی

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت درباره مسائل پیوند در کشور و همچنین نابینایی و مشکل ۱۷ بیمار در دریافت خدمات چشک پرشکی نامناسب، بر حمایت کشورهای عربی از غزه تاکید کرد و گفت: مردم آگاه باشند طرح تحول سلامت نیمه کاره رها نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، سیدحسن هاشمی در حاشیه جدیدترین روند درمانی چشمان شوخان براخاصی درباره وضعیت پیوند در کشورمان اظهار داشت: خوشبختانه در کشور ما پیوندهای متعددی صورت می‌پذیرد کما اینکه وضعیت لیست انتظار برای پیوند در تمام دنیا وجود دارد همانطور که مثلا در آمریکا فقط 13 هزار نفر برای پیوند یکی از اعضای بدن در لیست انتظار هستند.

هر یک انسان مرگ مغزی، جان 10 خانوار را نجات می‌دهد

وی با اشاره به انواع پیوندها از جمله پیوند قلب، ریه و روده کوچک به عنوان پیوندهای پیچیده گفت: باید فرهنگ رضایت خانواده‌ها در اهدای پیوند از مرگ مغزی افزایش یابد. وزارت بهداشت نیز تیم‌های بسیار با تجربه‌ای برای پیوند از مرگ مغزی دارد و براین اساس هر یک انسان مرگ مغزی می‌تواند جان 10 خانوار را نجات دهد. بنابر این دردنیا نیز به سمت تشریح در اهدای پیوند از مرگ مغزی پیش رفته‌اند.

بیمه‌ها باید به صورت درست و حسابی کمک کنند

وزیر بهداشت درباره وضعیت بیمه‌ها و اینکه آیا پس از گذشت مدت قابل توجهی از تحول سلامت بیمه‌ها برای کمک در زمینه اعتبارات ورود پیدا کرده‌اند، عنوان کرد: بنده درباره بیمه زیاد صحبت کردم. بنابر این باید کمی هم حوصله به خرج داد و بخشی نیز نگاه نکرد. معتقدیم نباید در این مقوله به میز و صندلی نگاه کرد، بیمه‌ها اگر بتوانند کمک بیشتری کنند مسائل طرح تحول سلامت نیز به خوبی برطرف می‌شود. بنابراین بیمه‌ها باید به صورت درست و حسابی به کمک بیایند. 

هاشمی درباره نگرانی‌ها برای کمبود اعتبارات طرح تحول سلامت نیز بیان داشت: ما در زمینه ارائه خدمت نگران نیستیم، چون هم اکنون برای بستری‌ها بیمارستانی در شهرها، بیماران 10 درصد پرداخت می‌کنند و در روستاها 5 درصد پرداخت می‌کنند، مقوله پزشکان مقیم نیز ارتقاء پیدا کرده است، اکثر بیمارستانها در حال بهسازی هستند. البته ما نیز با توجه به شرایط و خزانه کشور باید صرفه‌جویی و قناعت کنیم.

وزیر بهداشت: مردم آگاه باشند طرح تحول سلامت نیمه کاره رها نمی‌شود

وی ادامه داد: مردم آگاه باشند ما کاری را شروع نمی‌کنیم که 5 ماه بعد تعطیل کنیم و انشاءالله طرح تحول سلامت ادامه خواهد داشت زیرا حق مردم بیشتر از این است.

دلخوری هاشمی از عدم حمایت کشورهای منطقه نسبت به حوادث غزه

وزیر بهداشت که در روز 3 مرداد یعنی روز جهانی قدس به برخی پرسش‌ها پاسخ می‌داد درباره حوادث غزه و چگونگی ارسال کمک‌های ایران به فلسطینیان یادآور شد: حوادث غزه بسیار تاسف‌بار است، ما هرچه در توان داشته باشیم به خصوص در عرصه‌های بهداشت و درمان و اعزام پزشک انجام می‌دهیم. براین اساس در روزهای اخیر نیز قول‌هایی برای ارسال محموله بشردوستانه ایران به غزه از طریق کشور مصر صورت پذیرفته است، ولی آنقدر که تلاش شده است خروجی مطلوبی به دست نیامده است و این برمی‌گردد به کشورهای منطقه که باید در این زمینه بیشتر مردم مسلمان غزه را حمایت کنند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت ایران آمادگی کامل دارد تا به مجروحان غزه کمک کند، اما ابتدا باید خط پروازی به این منطقه باز شود تا بتوانیم به مجروحان به خصوص کودکان، سالخوردگان، زنان و مجروحان بیگناه و مظلوم فلسطین کمک کنیم. بنابراین مردم و دولت‌های کشورهای اسلامی باید هر چه بیشتر فشار بیاورند تا امکانات درمانی و تجهیزات پزشکی لازم به غزه ارسال شود.

هاشمی: جمعه‌ها جراحی می‌کنم

هاشمی درباره تعداد عمل‌های جراحی خود در طول دوران وزارت که از مردادماه سال 92 مسئولیت وزارت بهداشت را بر عهده گرفته است، عنوان کرد: بنده در زمانهایی که سفرهای استانی نباشد روزهای جمعه در خدمت بیماران هستم. البته در گذشته تعداد عمل‌های جراحی بیشتری داشتم، ولی امروز به خاطر مسئولیتی که در وزاتخانه دارم و معتقدم که این مسئولیت اهمیت بیشتری دارد، کمتر دست به جراحی می‌زنم، ولی با این حال در روزهای تعطیل و به‌خصوص جمعه در خدمت بیماران هستم.

خطای انسانی باعث حادثه برای 17 بیمار چشمی

وی درباره حادثه‌ای که برای تعدادی از بیماران در یکی از استانهای شمالی کشور در زمینه عمل جراحی چشم صورت پذیرفته بود، خاطرنشان کرد: مسلماً با توجه به اینکه در یک روز برای چند بیمار چنین حادثه‌ای رخ داد، بنابراین خطای انسانی را می‌توان باعث این امر دانست. وزارت بهداشت نیز تا اطلاع ثانونی هرگونه عمل جراحی در آن بخش چشم‌پزشکی بیمارستان مربوطه را متوقف کرده است. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon