مشاوران ارشد کاخ سفید: احتمال استیضاح اوباما بسیار جدی است

مشاوران ارشد کاخ سفید: احتمال استیضاح اوباما بسیار جدی است

خبرگزاری تسنیم: مشاوران ارشد کاخ سفید اعلام کردند که احتمال استیضاح باراک اوباما توسط جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را بسیار جدی تلقی کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا "هیل"، مشاوران ارشد کاخ سفید احتمال استیضاح "باراک اوباما" توسط جمهوری‌خواهان کنگره را بسیار جدی تلقی کرده‌اند.

"دان فیفر" از مشاوران ارشد اوباما، روز جمعه گفت که کاخ سفید چشم انداز استیضاح در مجلس نمایندگان را که تحت کنترل جمهوری‌خواهان بوده بسیار بیشتر از دیگران در واشنگتن که آن را غیر محتمل می‌دانند، جدی گرفته است.

پفیفر به این نکته اشاره کرد که "سارا پالین" فرماندار سابق ایالت آلاسکا که طرفداران زیادی در میان حزب محافظه‌کار "تی‌پارتی" دارد، خواستار استیضاح اوباما شده و بخش عمده‌ای از جمهوری‌خواهان نیز از این موضوع حمایت کرده‌اند.

وی که در جمع خبرنگاران در برنامه صبحانه در کریستین ساینس مانیتور صحبت می‌کرد، گفت: من نظرسنجی امروز را دیدم که بخش عمده‌ای از جمهوری‌خواهان اعلام کردند که از استیضاح اوباما حمایت می‌کنند. بسیاری از مردم در این شهر به این موضوع می‌خندند اما من این احتمال را بی اهمیت نمی‌دانم.

فیفر گفت که تصمیم "جان بینر" رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان برای طرح دعوی علیه اوباما به دلیل استفاده از اقدامات اجرایی، احتمال پیشبرد استیضاح در آینده را افزایش داده است.

وی افزود در صورتی که اوباما اقدام اجرایی را برای متوقف کردن اخراج مهاجران غیر قانونی که ارتباطات قوی و خویشاوندان تبعه آمریکایی دارند، اتخاد کند، احتمال استیضاحش بیشتر می‌شود.

بر اساس نظرسنجی که روز جمعه توسط سی‌ان‌ان/او‌آر‌سی انجام شده، اکثریت مردم آمریکا گفته‌اند که اوباما نباید استیضاح شود.

دو سوم سوال‌شوندگان با استیضاح اوباما مخالف بوده حال آنکه 35 درصد با آن اعلام موافقت کرده‌اند.

این در حالی است که 60 درصد جمهوری‌خواهان گفته‌اند که از پیشبرد استیضاح علیه اوباما حمایت می‌کنند. بیش از نیمی از نمایندگان مستقل و 13 درصد دموکرات‌ها نیز گفته‌اند که خواستار استیضاح اوباما هستند.

در سال 1998، مجلس نمایندگان آمریکا "بیل کلینتون" رئیس جمهور سابق را استیضاح کرد اما مجلس سنا که نیز تحت کنترل جمهوری‌خواهان بود، وی را تبرئه کرد. البته باراک اوباما صحبت‌ها درباره استیضاح خود را بی‌اهمیت توصیف کرده است.
وی اخیرا در تکزاس گفت: شما از برخی از آنها می‌شنوید که می‌گویند از وی شکایت کنید، او را استیضاح کنید. واقعا؟ برای چه؟ [به این خاطر که] کارم را انجام می‌دهم؟

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت