اشپیگل: میلیون‌ها ایرانی محاصره نوارغزه توسط اسرائیل را شدیدا محکوم کردند

اشپیگل: میلیون‌ها ایرانی محاصره نوارغزه توسط اسرائیل را شدیدا محکوم کردند

خبرگزاری تسنیم: یک هفته نامه آلمانی در گزارشی راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران را پوشش داده و نوشت میلیون ها ایرانی علیه اسرائیل دست به اعتراض زدند و ایران محاصره نوار غزه توسط این رژیم را شدیدا محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هفته نامه اشپیگل در گزارشی در این باره نوشت: میلیون ها ایرانی علیه اسرائیل اعتراض کردند. تنها در تهران صدها هزار نفر به خیابان ها آمدند.

هفته نامه اشپیگل در ادامه به نقل از رسانه ملی ایران نوشت که میلیون ها نفر در ایران در راهپیمایی علیه اسرائیل دست به اعتراض زدند. در تهران روز جمعه چند صد هزار نفرشعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند. پرچم های این دو کشور در سراسر ایران سوزانده شد.

به نوشته هفته نامه "اشپیگل"، ایران محاصره نوار غزه از طرف اسرائیل را شدیدا محکوم کرده و حمایت خود از گروه فلسطینی حماس را اعلام کرد.

این هفته نامه آلمانی در ادامه گزارش پوششی خود از راهپیمایی گسترده روز جهانی قدس در ایران نوشت: در دست شرکت کنندگان در این راهپیمایی بنرهایی وجود داشت که روی آن نوشته شده بود دفاع از غزه و فلسطین وظیفه دینی ما است.

همچنین در دیگر کشورهای دنیا از جمله آلمان نیز به مناسبت روز جهانی قدس اعتراضات ضد اسرائیلی برگزار شد.

اشپیگل در ادامه به بخشی از سخنان خطیب نماز جمعه تهران آیت الله احمد خاتمی اشاره کرد که در دانشگاه تهران از مسلمانان همه جهان درخواست کرد فشار روی دولت های خود ایجاد کنند تا تحریم هایی علیه اسرائیل تصویب شود.

اشپیگل همچنین به بخشی از سخنان رئیس جمهوری کشورمان در انتقاد به سیاست های اسرائیل اشاره کرد که اظهار داشته بود آنچه که رژیم صهیونیستی در نوار غزه انجام می دهد یک نسل کشی غیر انسانی است و از این رو جهان اسلام باید امروز به صورت واحد نفرت و مقاومت خود علیه اسرائیل را اعلام کند.

حسن روحانی همچنین گفت که  در برابر اسرائیل هیچ راه چاره دیپلماتیک وجود نداشته و تنها راه مقاومت است. تاریخ آنهایی را که حالا سکوت می کنند یا اصلا از این قاتل حمایت می کنند فراموش نکرده و آن ها را نمی بخشد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان