سنا اختیارات کاخ سفید برای آزاد کردن دارایی‌های مسدود شده ایران را محدود می‌کند

سنا اختیارات کاخ سفید برای آزاد کردن دارایی‌های مسدود شده ایران را محدود می‌کند

خبرگزاری تسنیم: قانونگذاران مجلس سنا به دنبال تصویب طرحی هستند که اختیارات کاخ سفید برای آزاد کردن ۲.۸ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایرن را محدود می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سناتورهای آمریکایی در تلاشند اختیارات کاخ سفید را برای دسترسی ایران به 2.8 میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده‌اش د رمهلت تمدید شده مذاکرات هسته‌ای محدود کنند.

این خبر را پایگاه خبری «واشنگتن‌فری‌بیکن» به استناد نسخه‌ای از این طرح که در اختیار آن قرار گرفته منتشر کرده و افزوده سناتورها خواهان آن هستند که دولت تضمین بدهد تهران این دارایی‌ها را صرف حمایت مالی از تروریسم نخواهد کرد.

این طرح که هفته آینده ارائه خواهد شد در واکنش به تصمیم دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا است که قرار است 2.8 میلیارد دلار دیگر از دارایی‌های مسدود شده ایران را در مهلت 4 ماهه تمدید مذاکرات هسته‌ای آزاد کند. 

قانونگذاران مجلس سنا در طرح مورد نظر تصریح کرده‌اند در صورتی که کاخ سفید نتواند تضمین کند دارایی‌های آزاد شده در جهت حمایت از فعالیت‌گروه‌ها یا دولت‌هایی مانند حزب‌الله لبنان، جهاد اسلامی فلسطین و دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه استفاده نمی‌شود از اعطای آن به ایران جلوگیری خواهند نمود.

انتهای پیام/م.

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان