پیام های روز جهانی قدس امسال؛ راز ماندگاری یادگار امام راحل(ره)


پیام های روز جهانی قدس امسال؛ راز ماندگاری یادگار امام راحل(ره)

خبرگزاری تسنیم: بزرگداشت و احیای روز جهانی قدس یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی(ره)، در حقیقت به مثابه احیای مساله فلسطین و ارج نهادن به جایگاه قدس و مسجدالاقصی و ماندگاری آن با وجود توطئه چینی برخی رژیم های مزدور عرب و همدستی آنها با صهیونیستهاست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حملات بی رحمانه صهیونیست ها به نوار غزه و جنایات وحشیانه آنها علیه کودکان و زنان باعث شد که مراسم  روز جهانی قدس امسال متفاوت تر از سال های گذشته برگزار شود.

همگام با حماسه مردم مسلمان و غیرتمند ایران در برپایی تظاهرات میلیونی در شهرهای مختلف برای نشان دادن حمایت مجدد خود از آرمان های برحق ملت فلسطین و محکوم کردن جنایات صهیونیست ها در نوار غزه، کشورهای مختلف جهان هم شاهد تجمعات و تظاهرات مردمی در همبستگی با مردم بی دفاع غزه بود.

فریاد کوبنده امام خمینی(ره) برای آزادی قدس از چنگال اشغالگران صهیونیست، به یک حماسه برای آزادیخواهان جهان تبدیل شده است.
دهها هزار مسلمان روزه دار عراقی در تظاهراتی گسترده، با سر دادن شعار آزادی قدس از چنگال صهیونیست ها، حمایت خود را از ملت غزه اعلام کردند.

مردم مسلمان پاکستان هم با برپایی تظاهرات باشکوه بر حمایت خود از ملت فلسطین تاکید و جنایات اشغالگران قدس را محکوم کردند.

کابل و شهرهای دیگر افغانستان نیز همزمان با روز جهانی قدس شاهد تظاهرات ضد صهیونیستی در همبستگی با مردم غزه بود.

مسلمانان ساکن کشورهای اندونزی، مالزی و تایلند نیز با بزرگداشت روز جهانی قدس، خشم و نفرت  خود را از اشغالگران قدس ابراز کردند.

مردم ایتالیا هم از سانسور جنایات صهیونیست ها در رسانه های غربی به ستوه آمده و آن را محکوم کردند.

مردم مسلمان سوریه هم که بیش از سه سال است درگیر بحران تحمیل شده از سوی غربی ها وصهیونیستها و اعراب مزدور و تروریست های پرورش یافته آنها هستند ، با برپایی تظاهرات روز جهانی قدس بار دیگر بر حمایت خود از ملت فلسطین و مقاومت غزه تاکید کرد.

کشورهای آفریقای جنوبی و آلمان، ژاپن، فرانسه، ترکیه، آرژانتین، مکزیک، اردن، سودان، جمهوری آذربایجان، آمریکا و یمن هم شاهد تظاهرات مردمی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بودند و شرکت کنندگان در این تظاهرات، توقف کشتار بی سابقه مردم بیگناه غزه را خواستار شدند.

در قدس وکرانه باختری اشغالی که شاهد خیزش گسترده مردمی علیه رژیم صهیونیستی است،با وجود استقرار ده ها هزار نیروی امنیتی ونظامی رژیم صهیونیستی وتشدید تدابیر امنیتی در ورودیهای مسجدالاقصی، فلسطینی های خشمگین از جنایات اشغالگران در غزه، همبستگی خود را با مردم مظلوم این منطقه تحت محاصره مورد تاکید قرار دادند که این تجمعات با حملات نظامیان صهیونیست روبرو شد و دهها نفر زخمی شده و چند جوان نیز به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی از بیم تظاهرات گسترده مردم فلسطین در بیت المقدس، تمام ورودیهای این شهر را بستند و اجازه ورود افراد کمتر از 40 سال را ندادند آنها از ترس فلسطینی ها هزاران نظامی را در مناطق مختلف کرانه باختری مستقر هستند، وحشت صهیونیست ها به حدی بود که مقامات این رژیم، صدها نظامی دیگر را برای رویارویی با جوانان فلسطینی به قدس فرا خواندند.

قدس نماد وحدت امت اسلام

درخواست تظاهرات کنندگان مبنی بر ضرورت پاسخ  قاطعانه به جنایات صهیونیست ها و اینکه زور را باید با زور پاسخ داد و تاکید بر اینکه اگر مسلمانان متحد شوند، صهیونیست ها جرات ارتکاب این جنایات ددمنشانه را ندارند، از نکات قابل توجه در تظاهرات روز جهانی قدس امسال بود.

یکی از نکاتی که مسلمانان در تظاهرات روز جهانی قدس مورد تاکید قرار می دادند، آرزوی نماز خواندن در مسجدالاقصی در آینده ای نزدیک پس از زوال نهایی رژیم غاصب اسرائیل بود

برگزاری تظاهرات گسترده روز جهانی قدس نشان داد که روز قدس نماد وحدت و همبستگی جهان اسلام و قرار گرفتن وجدان های بیدار در کنار ملت فلسطین و حمایت از آرمان رهایی بیت المقدس است و اینکه این روز تا هنگام نابودی صهیونیست ها پویا و پایدار باقی خواهد ماند .

وقتی اعراب خائن از پشت به فلسطینی ها خنجر می زنند

اشغالگران قدس بدون حمایت های غربی و همدستی رژیم های عربی وابسته به آمریکا هرگز نمی توانستند جنایات وحشیانه خود را در نوار غزه مرتکب شوند و صدها کودک بیگناه را به خاک وخون بکشند و سفره سحری و افطاری مردم تحت محاصره این منطقه را به رنگ خون درآورند.

رژیم صهیونیستی در تجاوزات خود  به نوار غزه بر پشتیبانی غربی ها و همدستی برخی رژیم های عربی تکیه کرده است.

برخی رژیم های عربی با نادیده گرفتن کشتار بی رحمانه مردم غزه نشان دادند آنچه برای آنها اهمیت دارد،جلب رضایت دشمنان اسلام و ملت های مسلمان به خاطر حفظ تاج و تخت و حکومت مستبدانه بر مردم است و اکثر این رژیم ها متاسفانه فلسطین را فراموش کرده و مصیبت بارتر اینکه به توطئه چینی علیه آن برای محو کامل مساله فلسطین و نابودی مقاومت ادامه می دهند، افشای همدستی برخی رژیم ها از جمله عربستان و امارات و حتی دولت جدید مصر و مدعی روی کار آمدن خود با انقلاب مردمی، با رژیم صهیونیستی در جنگ بی رحمانه علیه مردم غزه است، رژیم هایی که به صهیونیست ها تضمین داده اند تمام هزینه های این جنگ را پرداخت می کنند تا از شر مقاومت فلسطین راحت شوند.

روز جهانی قدس امسال باز هم در سایه توطئه چینی برخی رژیم های عربی علیه فلسطین برگزار شد که همانند سال های قبل اجازه برگزاری تظاهرات در روز جهانی قدس و همبستگی با مردم بی دفاع فلسطین را ندادند.

وحدت مهمترین نیاز امروز جهان اسلام/پیام های روز جهانی قدس امسال

وجدان های بیدار انسان هایی که روز جهانی قدس برای همبستگی با مردم غزه به خیابان ها ریختند، این حقیقت را اثبات کردند که هر کس جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را نادیده بگیرد، از انسانیت، دین و ارزش ها دور است، کسی که وجدان داشته باشد نمی تواند در این زمینه سکوت کند.

آنچه در غزه جریان دارد، آزمون واقعی امت اسلام است تا با وحدت و انسجام خود، برای همیشه این غده سرطانی مصیبت بار را از منطقه خاورمیانه و قلب جهان اسلام یعنی فلسطین ریشه کن نمایند.

مسلمانانی که روز جهانی قدس در همبستگی با مردم غزه و یاری مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی تظاهرات کردند، این فریاد را سر دادند که سرنوشت، مساله و دشمن همه یکی است

دیگر نمی توان در قبال آنچه در غزه جریان دارد، سکوت کرد، حوادث غزه، نهادهای بین المللی را رسوا کرد، زیرا آنها هیچ اقدام عملی برای جلوگیری از ادامه خونریزی و نسل کشی در غزه انجام نمی دهند و با سکوت خود، در حقیقت مهر تایید بر جنایات اشغالگران قدس می زنند و آنها را برای ادامه کشتار کودکان وزنان بیگناه فلسطینی گستاخ تر می کنند.

بزرگداشت روز جهانی قدس از سوی مسلمانان و وجدان های بیدار جهان با وجود مانع تراشی گسترده رژیم های حامی صهیونیست در برابر برگزاری تظاهرات این روز نشان داد که قدس نقطه محوری برای وحدت مسلمانان است و توطئه ها و همدستی ها هر اندازه باشد، نمی تواند از اهمیت و ارزش قبله نخست مسلمانان بکاهد.

وحدت و همگرایی گروههای فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی از مهمترین عوامل تحقق آرمانهای ملت فلسطین و نابودی اشغالگران است.

تلاش برای محور غده سرطانی اسرائیل باید اولویت نخست جهان اسلام باشد که ریشه همه بحران ها و ناامنی و بی ثباتی در منطقه است.

بزرگداشت و زنده نگه داشتن روز جهانی قدس یادگار ارزشمند و ماندگار حضرت امام خمینی(ره)، در حقیقت به مثابه احیای مساله فلسطین و ارج نهادن به جایگاه قدس و مسجدالاقصی و ماندگاری آن با وجود توطئه چینی برخی رژیم های مزدور عرب و همدستی آنها با غربی ها و صهیونیست ها برای نابودی آن است.

طرح های تفرقه افکنانه آمریکا، ملت های عربی را به سبب همسویی و همراهی رژیم های مستبد و غیر مردمی حاکم بر آنها در باتلاقی از مشکلات و فتنه ها غرق کرده است و هدف از این طرح ها محو کامل مساله فلسطین است و تنها راه خنثی شدن این طرح ها، وحدت و همبستگی و حمایت همه جانبه از ملت فلسطین و مقاومت مشروع آنهاست.

تقویت توانمندی های دفاعی مقاومت یکی از وظایف مهم امت اسلام است که عامل مهمی در تحقق پیروزی نظامی بر اشغالگران و تغییر موازنه رعب و وحشت به نفع مقاومت به شمار می رود، مقاومت نسبت به سال های گذشته با پیشرفت های غافلگیرکننده و بزرگی در زمینه دفاعی و نظامی همراه شده است و معادله در صحنه میدانی از پرتاب سنگ به شلیک موشک تغییر کرده است.

لغو بی سابقه پرواز هواپیماهای آمریکایی و اروپایی به مناطق اشغالی، پناه بردن میلیون های صهیونیست مهاجر به پناهگاه ها و حاکم بودن فضایی از نگرانی و وحشت بر آنها، وارد آمدن خسارت های سنگین به اقتصاد و گردشگری رژیم صهیونیستی و هدف قرار گرفتن عمق این رژیم و مراکز حساس و راهبردی آن از نشانه های پیشرفت چشمگیر مقاومت در زمینه دفاعی و نظامی است و اینکه مقاومت دیگر صرفا به دفاع از ملت فلسطین نمی پردازد، بلکه به مرحله هجمومی و غافلگیر کردن صهیونیست ها نیز منتقل شده است و و کشتار کودکان بیگناه و تخریب بی سابقه زیرساخت ها و منازل، مساجد، مدارس و حتی بیمارستان ها از سوی رژیم صهیونیستی مهر تاییدی بر شکست دشمن بی رحم در رویارویی با رزمندگان مجاهد فلسطینی است و این رژیم درصدد جبران شکست خفت بار خود با کشتار جنون آمیز مردم به ویژه کودکان وزنان است.

برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس امسال در حالی بود که حملات صهیونیست ها در سومین هفته جنگ نابرابر علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد و تا کنون صدها انسان بیگناه شهید و هزاران نفر دیگر زخمی شده اند و رنج بی پایان غزه هر روز شهدای بیشتری را روی دست مردم غزه می گذارد.

اوج جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، حمله دلخراش به مدرس آنروا متعلق به سازمان ملل متحد بود که مملو از پناهندگان بود و صدای دبیرکل سازمان ملل را که هیچ گاه موضع قاطعی در برابر صهیونیست ها اتخاذ نکرده، درآورد.

بیش از 140 هزار مردم غزه خانه های خود را ترک کرده اند و در مدارس و مراکز سازمان ملل اسکان یافته اند که این مراکز تحت نظارت سازمان ملل هم از وحشی گری صهیونیست ها در امان نیستند، به دلیل پرشدن ظرفیت بیمارستانها، مجروحان پرتعداد فلسطینی در کف خیابانها مداوا می شند، با این وجود، مردم فلسطین چه در کرانه باختری و چه در نوار غزه قهرمان تاکید کرده اند که همه حامی مقاومت هستند.

نیروهای مقاومت حتی یه ذره عقب نشینی نکرده اند و به تلافی حملات صهیونیستها مناطق مختلف صهیونیستی را موشک باران کردند، مقاومت تاکید کرده است شرط اصلی آتش بس رفع محاصره نوار غزه است.

زمینگیر شدن ارتش رژیم اسرائیل در غزه و شکست گنبد آهنین نشان دهنده موفقیت محور مقاومت است.

مقاومت کم نظیر ملت فلسطین در غزه، رژیم صهیونیستی را وادار کرد تا به دنبال روزنه ای برای فرار از باتلاق غزه و آتش بس باشد که حامیان آمریکایی و غربی و عربی اش درصدد هستند آن را البته به قیمت نادیده گرفتن خواسته های  مشروع ملت ومقاومت فلسطین تحمیل کنند.

همانطور که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله با تاکید بر شکست اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی تاکید کرده است، این مقاومت است که در پایان نبرد، راه حل مورد نظر خود را بر دشمن تحمیل خواهد کرد، اسرائیل تلاش کرد اراده مردم فلسطین را با کشتار بیشتر آنها بشکند، اما ناکام ماند، نیروی هوایی ارتش رژیم  صهیونیستی که به قدرت خود می بالید، در برابر موشک های مقاومت شکست خورده است، مسئولیت همه مسلمانان ایجاب می کند که اختلافات خود را کنار گذاشته و از ملت مظلوم فلسطین در غزه حمایت کنند و غزه باید محور وحدت همه مسلمانان باشد.
انتهای پیام/ر
 

اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی