حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) قطب فرهنگی شمال کشور است


حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) قطب فرهنگی شمال کشور است

خبرگزاری تسنیم: مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری با تصریح بر اینکه حوزه امیرالمومنین(ع) قطب فرهنگی شمال کشور است، گفت: طلاب و روحانیانی که در این مرکز بزرگ علمی به تحصیل می‌کنند نیازهای دینی و فرهنگی منطقه را تأمین می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعظیم معزی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از حوزه علمیه بین‌المللی امیرالمونین(ع)، گیلان، اظهار کرد: این حوزه علمیه یادگار ماندگاری برای فعالیت‌ها و مجاهدت‌های فرهنگی و دینی آیت‌الله قربانی نماینده ولی‌فقیه در گیلان است.

وی با بیان اینکه گیلان مهد عالمان و اندیشمندان است، افزود: اقدامات خوب رفاهی و خدماتی در حوزه بزرگ امیرالمومنین(ع) ایجاد شده که باید از لحاظ علمی نیز این حوزه علمیه تقویت شود.

مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری با تصریح بر اینکه حوزه امیرالمونین(ع) قطب فرهنگی شمال کشور است، گفت: طلاب و روحانیانی که در این مرکز بزرگ علمی به تحصیل  می‌کنند  نیازهای دینی و فرهنگی منطقه را تأمین می‌کنند.

معزی حوزه‌های علمیه را مرکز فعالیت‌های فرهنگی دانست و تصریح کرد:  محور اصلی امور فرهنگی در کشور، حوزه‌های علمیه بوده و فرهنگ مبتنی بر اسلام در کشورمان رکن بوده  و تبیین این فرهنگ دینی و اسلامی، به دست حوزویان اجرایی می‌شود.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی‌فقیه در گیلان و عضو مجلس خبرگان رهبری، بانی و موسس حوزه علمیه امیرالمومنین (ع)  گیلان است.

احداث حوزه امیرالمومنین (ع) از سال 89 آغاز شده و فاز نخست این حوزه با 25هزار متربع زیربنا به بهره‌برداری رسید و با اتمام فاز دوم و سوم که بدون وقفه در حال اجراست زیربنای این حوزه به بیش از 71هزار مترمربع می‌رسد.

این حوزه در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، خدماتی با تمام تجهیزات کامل مانند مجتمع آموزشی بوده و دارای منازل سازمانی برای اساتید و طلاب است.

حوزه امیرالمومنین (ع) در زمینی به مساحت 40هکتار احداث شده و برای تامین هزینه‌های جاری دارای یک‌هزار و 200مغازه سرقفلی در مجتمع آدینه رشت که در حال ساخت می‌باشد، است و یک جایگاه سی‌ان‌جی دارد.

ساخت اقامتگاه برای طلاب، مسجد اعظم و کتابخانه بزرگ حوزه علمیه گیلان در فازهای بعدی مجتمع حوزه امیرالمومنین (ع) گیلان لحاظ شده است.

این حوزه دارای امکانات و تجهیزات کامل از جمله 396 حجره، 22کلاس 50نفره و چهار کلاس 200نفره بوده و کتابخانه‌ای با زیربنای یک‌هزار و 100 متر مربع و گنجایش 36 هزار جلد کتاب دارد.

علاوه بر تلاش‌های ویژه آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت‌الله سیستانی از مراجع اعظام تقلید، شورای حوزه علمیه قم، مردم ولایتمدار گیلان و کشور برای ساخت این حوزه کمک مالی داشته‌اند.

این حوزه ظرفیت پذیرش دوهزار طلبه را پس از پایان فاز دوم و سوم دارد و از امکانات رفاهی، خدماتی، بهداشتی، ورزشی وغیره برخوردار بوده و بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام می‌شود.

کلاس‌ها، اتاق‌های اساتید، نمازخانه، کتابخانه، فضای آموزشی، خوابگاه، سالن کنفرانس، سلف‌سرویس، دارالشفا و مراکز پژوهشی را از امکانات فاز نخست این حوزه است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon