تغییر مدیریت در دادگستری کرمان ارتباطی با وزارت دادگستری ندارد


تغییر مدیریت در دادگستری کرمان ارتباطی با وزارت دادگستری ندارد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه تغییر مدیریت در دادگستری کرمان ارتباطی با وزارت دادگستری ندارد،گفت: روسای کل دادگستری‌ها پس از یک دوره پنج ساله مدیریتی جابه جا می‌شوند و این تصمیم جابجایی از اختیارات رئیس قوه قضاییه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازکرمان، حجت الاسلام علی توکلی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: روسای کل دادگستری‌ها معمولاً پس از پایان یک دوره پنج ساله مدیریتی جابه جا می‌شوند و این تصمیم جابجایی از اختیارات رئیس قوه قضاییه است و ارتباطی با وزارت دادگستری و یا قوه مجریه ندارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: در پایان پنج سال فعالیت، برای رئیس کل‌های دادگستری عموماً دو نوع تصمیم گیری انجام می‌شود یا می‌توانند به دیوان عالی کشور بروند یا به استان دیگر برای ریاست دادگستری که این هم به انتخاب خود آنها است و حتی می‌توانند در استانی که پنج سال مدیر بوده‌اند، در هر پست و سمتی که بخواهند بمانند و خدمت کنند، زیرا قضات را نمی‌توان بدون تمایل آنها جابه جا کرد.

حجت الاسلام توکلی تصریح کرد: علیرغم پیشنهاد از سوی قوه قضائیه مبنی برعضویت در دیوان عالی کشور و یا مدیریت استان دیگر، به سبب مشکلات شخصی و انس چندین ساله با مردم شریف کرمان، تصمیم دارم در کرمان ادامه فعالیت دهم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: با ادامه کار قضائی خود در دادگستری به سبب اینکه زمینه خدمت برای رئیس کل بعدی فراهم‌تر شود، موافق نبودم و پیشنهاد کردم تا به سازمان قضائی نیروهای مسلح استان بروم و در آنجا به کار اصلی خود که قضاوت است بپردازم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon