درخواست ائتلاف دولت قانون از رئیس‌جمهور عراق درباره مناطق مورد منازعه

درخواست ائتلاف دولت قانون از رئیس‌جمهور عراق درباره مناطق مورد منازعه

خبرگزاری تسنیم: ائتلاف «دولت قانون» در عراق روز جمعه از رئیس‌جمهور این کشور درخواست کرد اقلیم کردستان عراق را نسبت به خارج کردن نیروهای پیشمرگه از برخی مناطق مورد منازعه بین بغداد و اربیل تحت فشار قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «المسله»، «عبدالهادی موحان السعداوی» نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق گفت: «رئیس‌جمهور نماینده همه ملت و نه بخشی از آن است؛ زیرا کسانی که او را انتخاب کردند نمایندگان همه ملت بودند. رئیس‌جمهور اولین حامی قانون اساسی عراق و مجری آن است».

وی افزود: «فؤاد معصوم، رئیس‌جمهوری جدید باید با استفاده از اختیارات خود، اقلیم کردستان عراق را تحت فشار قرار دهد تا نیروهای پیشمرگه از برخی مناطق مورد منازعه و چاه‌های نفت در کرکوک خارج شوند».

یک منبع آگاه در هفدهم ژوئیه [26 تیر ماه] از اتصال کامل چاه‌های مورد منازعه کرکوک به لوله‌های انتقال نفت از کردستان به ترکیه خبر داد.

براساس این گزارش، نیروهای پیشمرگه کردستان از دهم ماه ژوئن گذشته [20 خرداد ماه]، کنترل بخش اعظمی از استان کرکوک را در پی عقب‌نشینی ارتش و پلیس عراق از آنجا، به دست گرفته‌اند.

نیروهای پیشمرگه همچنین اوایل ماه جاری کارگران چاه‌های نفت در کرکوک و «بای‌حسن» را اخراج و کارگرانی از اربیل را جایگزین آنها کردند.

اقلیم کردستان عراق، از ماه‌ها پیش بدون اجازه دولت مرکزی اقدام به صدور نفت به برخی کشورها می‌کند که با اعتراض آمریکا به این اقدام روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان