نمایشگاه مطبوعات و تبلیغات شرق کشور برگزار می‌شود

نمایشگاه مطبوعات و تبلیغات شرق کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال پیگیر هستیم در کنار نمایشگاه کتاب و به صورت مستقل نمایشگاه مطبوعات و تبلیغات را در شرق کشور داشته باشیم.

حسین مسگرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در بازدید از غرفه خبرگزاری تسنیم در نمایشگاه قرآن مشهد اظهار کرد: امسال پیگیر هستیم در کنار نمایشگاه کتاب و به صورت مستقل نمایشگاه مطبوعات و تبلیغات را در شرق کشور داشته باشیم و الان در حال پیگیری هستیم و با معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد صحبت‌هایی داشته‌ایم که در آبان ماه امسال این نمایشگاه با حضور رسانه‌های داخلی و استانی و هم چنین رسانه‌های کشور‌‍‌های همسایه همچون آسیای میانه، افغانستان و پاکستان تشکیل شود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص نمایشگاه مطبوعات خراسان رضوی افزود:اکنون ما به دنبال این هستیم که حضور مطبوعات استان و سایت‌ها و پایگاه‌های خبری استان در این طرح با حضوری جدی‌تر و کیفی‌تر و شور و نشاط و با یک عملکرد مثبت اجرا شود که خود رسانه‌ها هم از این امر مستثنی نیستند و باید از حضور خود گزارش عملکردی ارائه دهند.

مسگرانی به مزایای نمایشگاه مطبوعات پرداخت و بیان کرد:یکی از مزایای برگزاری نمایشگاه مطبوعات این است که در کنار نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد و خود سبب فرهنگ سازی خواهد شد این دو نمایشگاه در هفته‌ای خواهد بود که هفته فرهنگ، و رسانه و اطلاع رسانی و تبلیغات خواهد بود.

وی به برنامه‌های معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در خصوص روز خبرنگار اشاره کرد و تصریح کرد:در خصوص روز خبرنگار در شورا و ستاد هفته خبرنگار تاکنون چند جلسه برگزار شده و بنا شده برای مراسم روز خبرنگار همایش ویژه‌ای  را با حضور خبرنگاران استان برگزار کنیم.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد:در هفته خبرنگار از برگزیدگان برتر کشوری جشنواره مطبوعات که خراسانی بودند و در سال جاری مقامی را کسب کرده‌اند تقدیر خواهیم کرد و یکی دیگر از برنامه‌های هفته خبرنگار از برخی مجموعه‌های خبری و خبرنگاران پیشکسوتی که دچار امراض و نواقصی شده‌اند تقدیر و با جمعی از اصحاب رسانه بازدیدی از آن‌ها خواهیم داشت.

مسگرانی  به مهم ترین رویداده‌هایی که توسط اداره کل ارشاد خراسان رضوی تا پایان سال برگزار خواهد شد اشاره کرد و بیان کرد:یکی از مهم ترین برنامه‌هایی که در حوزه کتاب خواهیم داشت برگزاری نمایشگاه کتاب خواهد بود که همزمان با این نمایشگاه نخستین جشنواره کتاب خراسانی افتتاح خواهد شد که پس از ماه رمضان فراخوان آن اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دومین رویدادی که تا پایان سال اتفاق خواهد افتاد نمایشگاه مطبوعات و تبلیغات خواهد بود که همزمان با نمایشگاه کتاب اما به صورت مستقل در کنار هم برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان به دیگر برنامه‌های اداره ارشاد پرداخت و بیان کرد:سومین برنامه وزارت ارشاد تا پایان سال طرح جشنواره شعر امام رضا(ع) خواهد بود که در ایام ولادت حضرت رضا(ع) و دهه کرامت برگزار خواهد شد و مهمترین برنامه  پس از ماه مبارک رمضان اختتامیه جشنواره داستان‌های ایرانی خراسانی است و پس از آن مراسم نکوداشتی برای استاد سعید تشکری نمایش نویس و رمان نویس معتبر کشور در تاریخ 23 مرداد ماه برگزار خواهد شد و تا پایان سال بسیاری دیگر از همایش‌ها به صورت روتین برگزار و بعضی از همایش‌های دیگر به صورت پیشنهادی و با توجه به بودجه و اعتبارات برگزار خواهد شد.

مسگرانی افزود:در سال‌های گذشته ما به کیفیت کار داشتیم و  متاسفانه به کمیت نمی پرداختیم و بنده خیلی به کیفیت اعتقاد ندارم و مهم کمیت است و به علت اینکه مشهد دارای جاذبه‌ها و ظرفیت‌هایی بالا است ولی در سال‌های گذشته خود ما و مردم بر این باور بودند که نوع حضور انتشاراتی‌ها کیفی بوده است ولی ما به این اعتقاد داریم که اگر تعداد ناشرین شرکت کننده را که اگر در سال گذشته 700 انتشارات شرکت داشته‌اند امسال به 300 تا 350 برسانیم و همین تعداد شرکت کنند اما رسالت ما این است که همین تعداد با تمام قدرت و با کیفیت مطلوب تری شرکت کنند اما سعی می‌کنیم به  این سمت رویم.

وی در خصوص نمایشگاه کتاب گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب یک چند ضلعی است و تمام تصمیمات به دست اداره کل ارشاد خراسان رضوی نیست و موسسه فرهنگی ایران یک بخشی از تصمیم گیرنده‌هاست و بخش دیگر از آن تصمیم گیرنده‌ها ما هستیم و بخش دیگری از تصمیم گیرندگان در نمایشگاه کتاب خود ناشرین هستند که تاثیر به سزایی در این نمایشگاه دارند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon