رهبران فلسطینی تمدید آتش بس به مدت ۷ روز را بررسی می‌کنند

رهبران فلسطینی تمدید آتش بس به مدت 7 روز را بررسی می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: منابع فلسطینی گزارش دادند که رهبران فلسطین تمدید آتش بس ۱۲ ساعت در غزه به مدت ۷ روز را در دست بررسی دارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، رهبران فلسطینی به ریاست «محمود عباس» شب گذشته نشست فوق العاده ای برای بررسی آتش بس 12 ساعته و تمدید آن به مدت 7 روز، برگزار کردند.

در بیانیه صادره از این نشست آمده است که رهبران فلسطینی در حال رایزنی و پیگیری مستمر با گروه های مختلف ملی فلسطین و رهبران آن و همچنین تعدادی از کشورهای دوست به خصوص مصر برای رسیدن به یک موضع ملی واحد در خصوص برقراری آتش بس در نوار غزه هستند.

بر اساس این گزارش، رهبران فلسطینی تاکید دارند که باید دشمن جنایتکار تاوان جنایت های خود را بپردازد و همچنین بتوان تضمین کرد که غزه پایدار و گروه های ملی سر بلند بیرون آمده و اهداف تجاوزکارانه دشمن برای نابودی وفاق ملی و جدایی نوار غزه از وطن فلسطین خنثی شود.

بر پایه این گزارش، رهبران فلسطینی طی روزهای آینده چند برنامه راهبردی برای تقویت وفاق ملی و ایجاد وحدت ملی را مورد بررسی قرار خواهند داد و رفع محاصره غزه قهرمان نیز هرگز جدای از هدف اصلی نیست بلکه بایستی گام نخست به سمت رهایی از محاصره و اشغالگری باشد.

این در حالی است که با وجود اعلام آتش بس 12 ساعته در غزه، رژیم صهیونیستی، سحرگاه امروز نیز به حملات هوایی، زمینی و دریایی خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه داد که در جریان آن تاکنون 23 فلسطینی کشته و حدود 100 تن دیگر زخمی شدند.

در همین راستا، دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت: «شمار قربانیان جنگ اسرائیل علیه نوار غزه از هفتم ژوئیه تاکنون به 887 شهید و حدود 6000 مجروح رسیده است.»

القدره خاطرنشان کرد «در تازه‌ترین حملات اسرائیل به نوار غزه، امروز  یک خانه در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار گرفت و در جریان آن 8 فلسطینی از جمله 7 عضو خانواده النجار شهید و 20 تن دیگر مجروح شدند.»

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان