تحریم‌‌ها نتوانست رشد تولید گاز طبیعی در ایران را متوقف کند

تحریم‌‌ها نتوانست رشد تولید گاز طبیعی در ایران را متوقف کند

خبرگزاری تسنیم: اداره اطلاعات انرژی آمریکا اذعان کرد تحریم های غرب نتوانسته است رشد تولید گاز طبیعی ایران را متوقف کند و انتظار می رود تولید گاز طبیعی ایران در سال های آینده همچنان افزایش یابد.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم، اداره اطلاعات انرژی آمریکا طی گزارشی از صنعت نفت و گاز ایران اذعان کرد که تحریم های غرب نتوانسته است رشد تولید گاز طبیعی ایران را متوقف کند.
در این گزارش آمده است: «به رغم تاخیرهای مکرر در توسعه میادین و تاثیرات ناشی از تحریم ها، انتظار می رود تولید گاز طبیعی ایران در سال های آینده افزایش یابد.»

ایران در سال 2012، یعنی سالی که تحریم های غرب علیه بخش انرژی این کشور تشدید شد، حدود 5 درصد از تولید گاز طبیعی جهان را به خود اختصاص داده است. تولید گاز طبیعی ایران در سال 2012 به 8.2 تریلیون فوت مکعب رسیده که 3 درصد نسبت به سال 2011 افزایش داشته است.

تنظیم کنندگان گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا معتقدند، تولید گاز طبیعی ایران در سال های اخیر به رغم تحریم ها روند رو به رشد خود را حفظ کرده است.

در بخش دیگری از این گزارش پیش  بینی شده است که تولید ناخالص گاز طبیعی ایران در سال 2020 به 10.6 تریلیون فوت مکعب برسد.

این نهاد دولتی آمریکایی، توسعه میدان عظیم پارس جنوبی را «مهم ترین پروژه توسعه ای بخش انرژی در ایران» توصیف کرده است.

میدان گازی پارس جنوبی که ایران و قطر مشترکا در خلیج فارس آن را در اختیار دارند، بر اساس برآوردها 14 تریلیون متر مکعب گاز و 18 میلیارد بشکه میعانات گازی در خود جای داده است.

در آغاز سال 2012، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه بخش نفت و بخش مالی ایران اعمال کردند تا جلوی فروش نفت این کشور را بگیرند.

در 15 اکتبر 2012، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر اعمال دور جدیدی از تحریم ها علیه ایران به توافق رسیدند. بخشی از این تحریم ها پس از انعقاد توافق موقت هسته ای بین ایران و گروه 1+5 در نوامبر 2013 کاهش یافته است.

انتهای پیام/ 116

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه