تعطیلی سایت‌های هسته‌ای فردو و اراک در دستور کار قرار ندارد


تعطیلی سایت‌های هسته‌ای فردو و اراک در دستور کار قرار ندارد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غنی‌سازی در جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده و بر اساس مذاکرات NPT و کنفرانس سال ۲۰۱۰ و پیمان ژنو ما می‌توانیم غنی‌سازی انجام دهیم و سایت‌های هسته‌ای فردو و اراک هرگز تعطیل نمی‌شوند.

عوض حیدرپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرضا با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و وضعیت کنونی غنی‌سازی در کشور ایران اظهار کرد: غربی‌ها و آمریکایی‌ها زمانی که بحث مذاکرات هسته‌ای را مطرح کردند، به‌دنبال این بودند که اگر ایران پای میز مذاکرات حاضر نشود حمله کنند و یا تحریم‌ها را افزایش دهند.

وی افزود: مذاکرات قبل از دولت یازدهم شروع و دولت جدید که روی کار آمد تیمی فقط مخصوص مذاکرات هسته‌ای انتخاب شد و همه مسائل هسته‌ای ما در شورای عالی امنیت جمع‌بندی می‌شود و به استحضار رهبر می‌رسد و بعد برای مذاکرات می‌رود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: تیم مذاکره کننده در مذاکرات هرکجا به سؤال و جواب سختی برخوردند، کسی را به تهران می‌فرستند که سؤال را می‌آورد و به‌صورت مکتوب، جواب را به تیم مذاکره کننده انتقال می‌دهد.

وی بیان کرد: آخرین وضعیت این است که غنی‌سازی در جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده و بر اساس مذاکرات NPT و کنفرانس سال 2010 و پیمان ژنو ما می‌توانیم غنی‌سازی انجام دهیم.

حیدرپور با بیان اینکه غنی‌سازی حق جمهوری اسلامی ایران بوده، افزود: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان سقف نیاز جمهوری اسلامی را به سانتریفیوژ و پکیج‌های سانتریفیوژ اعلام کردند.

وی گفت: آنها می‌گویند جمهوری اسلامی ایران که با این شتاب علمی پیش می‌رود، ممکن است توانایی ساختن بمب هسته‌ای را داشته باشند، اما نیاز به بمب ندارند و مقام معظم رهبری اعلام کردند جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیست و ما باید این مسئله را ثابت کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها می‌گویند سایت فردو باید تعطیل شود، افزود: تأسیسات فردو مانند تأسیسات نطنز است، تنها تفاوت آن این است که تأسیسات نطنز در سالن بوده و دشمن می‌تواند آن را بمباران کند اما فردو زیر کوه بوده و به هیچ وجه نمی‌توانند آن را بمباران کند، اما با این حال فردو پایدار می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: کار تأسیسات اراک غنی‌سازی به‌وسیله آب سنگین است که تا این ساعت تحقیقاتی توسعه‌ای بوده است و طبق مقررات NPT است و ما کار هسته‌ای‌مان را با قوت ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/*1

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon