دولت مخالفتی با گسترش منطقه آزاد ارس در شمال اردبیل ندارد


دولت مخالفتی با گسترش منطقه آزاد ارس در شمال اردبیل ندارد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت مخالفتی با گسترش و تداوم منطقه آزاد ارس تا محدوده شمال اردبیل ندارد.

حجت الاسلام حبیب برومند در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار کرد: در استان اردبیل 3 پروژه اساسی منطقه آزاد تجاری ارس، منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد گردشگری در سرعین مطرح شده که برای هر یک آن ها برنامه اجرایی نوشته شده است تا با عملیاتی شدن آن ها بتوانیم تحول اقتصادی را در استان اردبیل با توجه به ظرفیت و توانمندی هر بخش شاهد باشیم.

وی با بیان این که یکی از دلایل عقب ماندگی استان اردبیل، از محور توسعه کیفی و کمی در 5 برنامه اجرایی شده کشور، نبود زیرساخت های مناسب نظیر مناطق آزاد و اقتصادی به ویژه عدم استقرار کارخانه های مادر بزرگ گفت: این خود بر دامنه مشکلات و نارسایی ها افزوده است.

برومند با بیان این که رکود واحدهای تولیدی و اقتصادی از معضلات و آسیب های جدی در این حوزه است، افزود: فعالیت دوباره این کارخانه ها و واحدهای راکد شده با تزریق سرمایه در گردش و حمایت عملی از سرمایه گذران با استمهال بدهی آن ها و ارائه تخفیف های ویژه انجام می شود که در این صورت می توانیم به توانمند سازی تولیدی و صنعتی کمک کنیم.

نماینده مردم پارس آباد در مجلس تصریح کرد: با تدابیر و پیگیری های مسئولان دلسوز کشور به ویژه راهنمایی های حکیمانه مقام معظم رهبری اوضاع اقتصادی و رفع موانع بین المللی در جذب سرمایه گذاران خارجی در حال برطرف شدن است که در نیمه دوم امسال نوید خوبی برای حل موانع و مشکلات از سوی مسئولان ارشد کشور داده شده است.

وی بیان کرد: تیم مزاکره کننده ما با توجه به روحیه انقلابی و پیگیری های مستمر تمام تلاششان براین استد تا غرب را قانع به این اصل کنند تا جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهلات بین المللی پایبند بوده و از مسیر قانونی خارج نشود که این خود می تواند کارنامه خوبی برای نشان دادن صداقت وهمراهی جمهوری اسلامی ایران در استمرار مذاکرات هسته ای باشد.

برومند با اشاره به برخی مشکلات ریشه ای تحولات و توسعه منطقه مغان گفت: ما امروز در منطقه با کمبود منابع آب، خشکسالی رخ داده در مزارع دیم و فعال نبودن کشت و صنعت با ظرفیت کامل روبه رو هستیم که حل همه این مشکلات و نارسایی ها با حمایت های دولت و تدابیر عالمانه امکان پذیر می شود که قرار است در سفر روزهای آینده معاون رئیس جمهور به استان ما درخواست های مردم را بازگو کنیم تا شمال استان بتواند از مشکلات متعدد به رغم ظرفیت ها و قابلیت های بی نظیر کشاورزی خلاصی پیدا کند.

نماینده مردم پارس آباد در مجلس با یادآوری تلاش همه جانبه برای خارج کردن کشت و صنعت مغان از طرح واگذاری بر اساس اصل 44 قانون اساسی، افزود: بنده از طریق سازمان خصوصی سازی و دفتر مقام معظم رهبری این موضوع را پیگیر هستم تا کشت و صنعت مغان در شمال استان از اولویت واکذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی براساس اصل 44 جلوگیری شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon