اعضای انجمن منحله از اقدامات مسکن روزنامه‌نگاران گزارش دهند

اعضای انجمن منحله از اقدامات مسکن روزنامه‌نگاران گزارش دهند

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل انتشارات سروش با غیرقانونی دانستن بازگشایی انجمن منحله روزنامه‌نگاران گفت: اعضای انجمن منحله از اقداماتی که درباره مسکن روزنامه‌نگاران و پولی که آن سال‌ها از روزنامه‌نگاران گرفتند، گزارش دهند.

مهدی فضائلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: انجمن منحله روزنامه‌نگاران بر اساس اساسنامه خود منحل شد و قوه قضائیه انحلال ‌آن را تأیید کرد، مادامی که به‌لحاظ قانونی مشکل انحلال حل نشود صحبت از احیای آن جایگاهی ندارد.

وی ادامه دارد: البته درباره آن انجمن بحث‌هایی در مورد موافقت وزارت ارشاد با آن و پس گرفتن شکایت وزارت اطلاعات مطرح شده بود که اینها نمی‌تواند مشکل انحلال قانونی انجمن را برطرف کند چراکه انحلال آن به‌دلیل عدم برگزاری مجمع عمومی و به حد نصاب نرسیدن آن ظرف 6 ماه بود.

مدیرعامل انتشارات سروش همچنین گفت: مسئله دیگر سابقه بد برخی اعضای انجمن منحله روزنامه‌نگاران است که تعدادی از آن‌ها به خارج از کشور متواری شده در حال حاضر با شبکه‌های معاند نظام و سرویس‌های امنیتی آن‌ها همکاری می‌کنند، به‌علاوه این‌که برخی از آن‌ها بحث به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را مطرح کرده‌اند که به‌نوعی دلیل رسوایی آن‌هاست.

وی تصریح کرد: اظهارات اعضای سابق انجمن منحله روزنامه‌نگاران در خصوص برگزاری مجمع عمومی و انتخاب اعضای هیئت مدیره، گردنکشی در مقابل قانون است, اینها می‌خواهند در بدو امر قانون را زیرپا بگذارند، انجمنی که بخواهد با این مشخصات احیا شود، معلوم است که چه  آینده‌ای خواهد داشت، در اینجا دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت کار که مسئولیت اصلی دارد باید موضع‌گیری داشته و اجازه ندهد آن‌ها به این شکل اعلام موضع کنند.

فضائلی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از جامعه روزنامه‌نگاری با انجمن منحله هیچ همسویی ندارد چرا که قاطبه افراد فعال در این حوزه ترجیح می‌دهند انجمنی به‌واقع صنفی داشته باشند که با مجموعه نظام همسو بوده، حقوق اعضای صنف را پیگیری کند و بتواند تعامل مثبتی را بین دو طرف برقرار کند.

وی افزود: افرادی که می‌خواهند شروع دوباره داشته باشند از ابتدا در موضع تقابل هستند و طبیعی است که در این صورت صنف نیز آسیب می‌بیند. بد نیست کسانی که سنگ صنف را به سینه می‌زنند گزارشی از اقدامات وضعیت مسکن و پولی که 10 سال پیش از از تعداد زیادی روزنامه نگار گرفتند، بدهند که با آن چه کردند؟

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon