تعیین تکلیف تفحص از بانک‌ها تا ۲ هفته آینده/ پرونده پاسارگاد روی میز کمیسیون اقتصادی

تعیین تکلیف تفحص از بانک‌ها تا 2 هفته آینده/ پرونده پاسارگاد روی میز کمیسیون اقتصادی

خبرگزاری تسنیم: بهارستانی ها بنا دارند در یک اقدام جدی تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی و خصوصی را کلید بزنند و در همین مسیر هم البته مهر تایید را به تفحص از تعدادی بانک خصوصی زده اند، اما برای تعیین تکلیف سایر بانک‌ها باید تا ۲ هفته آینده صبر کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پی تشدید انتقادها به سیستم بانکی، طی هفته های اخیر در کمیسیون اقتصادی مجلس طرح تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی و خصوصی کلید خورد.

نمایندگان مجلس در توضیح چرایی بررسی این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس می گویند: رویه پرداخت تسهیلات در بانک‌های دولتی و خصوصی، افزایش حجم معوقات نظام بانکی، تشدید شرکت داری و بنگاه داری بانک‌ها، کاهش چشم گیر تسهیلات قرض الحسنه، خروج از وظایف قانونی بانک‌ها و ... مهمترین دلایل کلید خوردن تحقیق و تفحص از بانک های دولتی و خصوصی است.

البته قبل از اینکه تحقیق و تفحص از تمام بانک‌های دولتی و خصوصی کلید بخورد بهارستانی ها طرح تفحص از تعدادی از بانک‌های خصوصی را در دستور کار داشتند و به دنبال آن بعد از چند ماه بررسی سرانجام هفته گذشته تحقیق و تفحص از بانک سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس کلید خورد.

علاوه بر بانک سرمایه طی ماه های اخیر تعدادی از نمایندگان مجلس به دنبال تفحص از بانک پاسارگاد بودند؛ به گونه ای که این طرح با امضای حاجی دلیگانی، نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب، سید حسین دهدشتی و احمد امیرآبادی فراهانی به هیأت ‌رئیسه مجلس تحویل داده شد.

نادر قاضی پور در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم گفت: تحقیق و تفحص از بانک پاسارگاد در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است و بناست مدیران این بانک دفاعیات خود را درباره دلایل تفحص مطرح کنند.

ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تایید این موضوع به خبرنگار ما تأکید کرد که تحقیق و تفحص از بانک‌ها و سایر سازمان ها نیازمند طی مراحل قانونی است و باید مدیران این دستگاه ها قبل از ارائه تحقیق و تفحص به صحن علنی مجلس با حضور در کمیسیون های تخصصی به بیان توضیحات و دفاعیات خود بپردازند.

وی ادامه داد: بنابراین باید تا بعد از تعطیلات مجلس منتظر بمانیم تا تکلیف تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی و خصوصی مشخص شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه