چامسکی: آمریکا مسئول کشتار اسرائیل در غزه است

چامسکی: آمریکا مسئول کشتار اسرائیل در غزه است

خبرگزاری تسنیم: نوام چامسکی اندیشمند و نظریه پرداز مشهور آمریکایی تاکید کرد: آمریکا با حمایت نظامی، سیاسی، دیپلماتیک و ایدئولوژیک از ارتش اسرائیل مسئولیت بزرگی در قبال کشتارهای غزه دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، نوام چامسکی درباره جنگ غزه نوشت: آنچه فلسطینی ها با آن مواجه هستند، ثابت می کند که چیزی به اسم "جامعه ای بین المللی" وجود ندارد زیرا شهروندان درسراسر جهان از "جامعه بین المللی" انتظار داشتند که کاری انجام دهد اما بی فایده بود.

وی افزود: مفهوم جامعه جهانی تنها یک اصطلاح بی معنا و "یک فریب و توهم" برای مردم عادی است.

چامسکی گفت: کشورهای جهان فق برای منافع ملی خود کار می کنند و آمریکا برای تامین منافع راهبردی ویژه خود از اسرائیل حمایت می کند و این درحالی است که اتحادیه اروپا به حوادث کنونی در غزه اهتمام و توجه نمی ورزد و جهان عرب نیز دچار شکاف و چند دستگی عمیقی هستند که باعث می شود قدرت کافی برای انجام هیچ کاری نداشته باشند.

این نویسنده تاکید کرد: آمریکا مسئولیت بزرگ تجاوزگری اسرائیل به غزه را برعهده دارد و به طور مستقیم در کشتار علیه فلسطینیان در غزه از طریق حمایت سیاسی، نظامی، دیپلماتیک و ایدئولوژیک از اسرائیل سهیم است.

وی اشاره کرد که رژیم اسرائیل از مدرن ترین و جدیدترین سلاح های آمریکایی و ویران کننده ترین آنها علیه ملت فلسطین استفاده می کند.

چامسکی گفت: حمایت آمریکا از اسرائیل باعث افزایش خصومت و دشمنی علیه آمریکا در جهان اسلام می شود.

به نوشته آناتولی، چامسکی به تمایل نداشتن هیچ یک از قدرت های جهانی یا سازمان های بزرگ برای حمایت و ایستادن واضح در کنار ملت فلسطین اشاره کرد و گفت: سازمان ملل نیز هیچ کاری برای متوقف کردن تجاوزگری علیه غزه انجام نمی دهد.

این نویسنده گفت که نباید انتظار هیچ اقدامی را در این خصوص از سازمان ملل داشت زیرا این سازمان عامل قوی و مستقلی در سیاست جهانی نیست بلکه فقط تمایل کشورهای صاحب قدرت در جهان را اجرا می کند.

ارتش رژیم صهیونیستی در طول 19 روز حملات هوایی، زمینی و دریایی به مناطق مختلف نوار غزه تاکنون 900 شهروند فلسطینی را شهید و بیش از پنج هزار نفر دیگر را زخمی کرده است.

نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل بامداد امروز با برقراری آتش بس انسانی 12 ساعته توافق کردند که از صبح امروز اجرایی شد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان