کاهش ۲.۹ درصدی تلفات رانندگی در ۳ ماهه نخست/۴۳۹۲ نفر جان باختند

کاهش 2.9 درصدی تلفات رانندگی در 3 ماهه نخست/4392 نفر جان باختند

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان پزشکی قانونی از کاهش ۲.۹ درصدی تلفات رانندگی در ۳ ماهه نخست خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، احمد شجاعی در حاشیه جلسه هماهنگی طرح تابستانه با ارائه گزارش آماری سه ماهه ابتدایی امسال از کاهش 2.9 درصدی تلفات در 3 ماهه نخست سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در 3 ماهه نخست سال 92، 4522 نفر جان خود را براثر تصادفات رانندگی از دست دادند اما خوشبختانه امسال تلفات رانندگی با کاهش 2.9 درصدی به 4392 نفر رسید. که بیشترین آمار قربانیان طی فروردین و اردیبهشت‌ها اختصاص داشت و متاسفانه آمار کشته‌شدگان در طول خردادماه با افزایش 4.6 درصدی همراه بود.

وی بیشترین مرگ و میر ناشی از تصادفات را از جاده‌های برون‌شهری عنوان کرد و افزود: استان فارس با 403 کشته دارای بیشترین نرخ قربانیان سوانح رانندگی بود و پس از آن تهران و خراسان رضوی مقام‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. همچنین استانهای کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل هر کدام به ترتیب 42 و 49 نفر کشته کمترین میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی را به خود اختصاص دادند. همچنین استانهای کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل هر کدام به ترتیب 42 و 49 نفر کشته کمترین میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی را به خود اختصاص دادند. همچنین استانهای کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل هر کدام به ترتیب 42 و 49 نفر کشته کمترین میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی را در اختیار داشتند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی بیشترین میزان افزایش تلفات را در اختیار استان سیستان و بلوچستان دانست و افزود: استان سیستان و بلوچستان با 26.7 درصد افزایش تلفات بیشترین افزایش را داشته و استان سمنان نیز کمترین افزایش تلفات را به خود اختصاص داده است.
شجاعی 76 درصد کشته شدگان را مردان عنوان کرد و با اشاره به مرگ و میر ناشی از تصادفات گفت: رانندگان با 40.4 درصد تلفات رانندگی دارای بیشترین سهم از مرگ و میر ناشی از سوانح بوده و بیشترین قربانیان 3 ماهه نخست امسال را افراد بیش از 50 سال به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: بیشترین مرگ و میر ناشی از تصادفات در اختیار برخورد دو وسیله و پس از آن برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده بوده و پس از حادثه نیز 85.1 درصد از سانحه دیدگان توسط آمبولانسها به مراکز درمانی انتقال یافتند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی ضربه به سر را اصلی‌ترین علت مرگ قربانیان سوانح جاده‌ای برشمرد و گفت: با توجه به اینکه در 3 ماهه نخست سال‌جاری 55.6 درصد براثر ضربه به سر جان خود را از دست دادند شاهد هستیم که این علت نسبت به گذشته افزایش داشته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon