مخالفت برخی کارشناسان با طرح کاهش سرعت در کشور


مخالفت برخی کارشناسان با طرح کاهش سرعت در کشور

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به طرح پلیس برای کاهش سرعت تردد در کشور از مخالفت برخی کارشناسان سازمان راهداری با این طرح خبر داد و اجرای آن را نیازمند بررسی بیشتر کارشناسان و صاحبنظران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، داود کشاورزیان در حاشیه جلسه هماهنگی اجرای مرحله دوم طرح تابستانه با اشاره به کاهش 2.9درصدی تلفات رانندگی اظهار داشت: کاهش 2.9 درصدی تلفات رانندگی در سه ماهه نخست امسال نشان دهنده ادامه‌دار بودن روند کاهش تلفات موجود است و باید توجه داشت که کند شدن روند کاهش یک موضوع طبیعی است که برای جبران آن نیازمند اقدامات و برنامه‌ریزی جدیدی هستیم. 

وی تجهیز راه‌ها و شریان‌های اصلی به سامانه‌های هوشمند را یکی از این اقدامات برشمرد و افزود: با توجه به رایزنی‌های انجام گرفته در نظر داریم 34 هزار کیلومتر از شریان‌های اصلی کشور را با همکاری یکی از سرمایه‌گذاران به دوربین‌های ثبت تخلف سرعت مجهز کنیم که این موضوع می‌تواند در کاهش تلفات و تصادفات موثر باشد. 

کشاورزیان در ادامه به بحث افزایش نرخ جرائم رانندگی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به تورم موجود در جامعه، جرائم رانندگی بازدارندگی خود را از دست داده‌اند و پیشنهاد افزایش نرخ جرائم رانندگی نیز که پیش از این تقدیم هیئت دولت شده بود در کمیسیون اجتماعی متوقف شده است و باید برای به نتیجه رسیدن آن هماهنگی‌های لازم را انجام داد. 

وی ادامه داد: متاسفانه سوءتفاهمی برای برخی‌ها به وجود آمده که تصور می‌کنند افزایش نرخ جرائم رانندگی، مشابه افزایش قیمت‌ها است در حالی که این موضوع به هیچ وجه صحیح نیست و ما نیز فروشنده نیستیم. لذا افزایش نرخ جرائم رانندگی برای حفظ قدرت بازدارندگی جرائم انجام می‌شود.

رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای همچنین به طرح کاهش سرعت تردد خودروها در تمامی معابر کشور توسط پلیس اشاره کرد و گفت: پس از ارائه این طرح برخی از دوستان ما در سازمان راهداری با آن مخالف بودند و به نظر می‌رسد که اجرای این طرح و تصمیم‌گیری راجع به آن باید با استفاده از نظر کارشناسان و با توجه به یک کار مشترک با حضور نمایندگان رسانه‌ها و صاحبنظران انجام شود.

کشاورزیان در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان خود در 4 ماهه نخست امسال گفت: اجرای بیش از 3.5 میلیون تن روکش آسفالت، عملیات حفاظتی 1000 کیلومتر از راه‌های اصلی، خط‌کشی 23 هزار کیلومتر از راه‌ها، نصب 1100 تابلوی آشکارساز فسفری، نصب 80 هزار تابلو مسیرنما، احداث 2185 کیلومتر شیار لرزاننده میانه و حاشیه راه و همچنین ایجاد روشنایی در 110 نقطه از راه‌های کشور بخشی از اقدامات سازمان حمل و نقل جاده‌ای در سال‌جاری است.

وی در پایان انعقاد تفاهمنامه با سازمان امداد و نجات برای به اشتراک گذاشتن امکانات خود با سازمان حمل و نقل جاده‌ای را بخشی از اقدامات این سازمان برشمرد.  

* راه‌اندازی 14 اورژانس هوایی از 14 مرداد

در ادامه این نشست نماینده اورژانس کشور نیز با اشاره به آماده‌باش بودن صددرصدی نیروهای این سازمان از راه‌اندازی 14 اورژانس هوایی در 14 استان کشور خبر داد و گفت: با توجه به مانور برگزار شده در استان کرمان و آمادگی خوب نیروهای موجود، اورژانس هوایی از چهاردهم مرداد ماه به دستور وزیر محترم فعال می‌شود و از نیمه اول شهریورماه نیز روند نوسازی ناوگان‌های فرسوده اورژانس زمینی نیز کلید خواهد خورد. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon