قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: در حالی که درگیری ها در اوکراین و افزایش تنش در روابط روسیه و آمریکا، نگرانی های جدیدی را در زمینه عرضه در بازار ایجاد کرده است، قیمت نفت افزایش یافت و مجددا به مرز ۱۰۸ دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک مقام امنیتی روس گفت، 40 موشک از سوی نیروهای اوکراینی به استان روستوی روسیه در نزدیکی مرز با شرق اوکراین شلیک شده است. این منطقه محل درگیری بین نیروهای دولتی اوکراین و جدایی طلبان است. جدیدترین خبرها از درگیری ها بین دو طرف، موجب شد که قیمت نفت در دو سوی آتلانتیک به یکباره افزایش یابد.
جان کیلداف، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «افزایش درگیری ها در حال بالا بردن نگرانی ها از اختلال در عرضه است. بازار منتظر است تا ببیند روسیه و غرب چگونه از کارت های نفتی خود برای ضربه زدن به طرف مقابل استفاده می کنند.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر با 81 سنت افزایش به 107 دلار و 89 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر نیز پس از رسیدن به 101 دلار در اوایل جلسه دیروز، با 2 سنت افزایش به 102 دلار و 9 سنت رسید.
وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت، آمریکا تلاش می کند از طریق موج آفرینی های بی پایه و اساس در بحران اوکراین بر افکار عمومی بین المللی تاثیر بگذارد.
فیل فلین، دیگر تحلیلگر بازار نفت گفت: «اگر آمریکا ثابت کند که روسیه عامل شلیک به هواپیماهای اوکراینی است، این می تواند معادله بازی را تغییر دهد.» وی افزود: «این موجب افزایش فشار بر اتحادیه اروپا برای وضع تحریم های مهم علیه روسیه خواهد شد.»
ادامه درگیری ها در لیبی و تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نیز از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت بود.
انتهای پیام/ 121

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه