گیلان, استان نخست کشور در شرایط بهبود کار


گیلان, استان نخست کشور در شرایط بهبود کار

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه گیلان طبق آمار مجلس در شرایط بهبود کار استان نخست کشور است، گفت: این امر زمان عملیاتی و مطلوب است که ادامه فعالیت منجر به اشتغال شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد احمدی‌پور ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه طبق آمار یک ماه گذشته استان دارای رتبه دهم بیکاری  در کشور است، اظهار کرد: پنج رتبه ارتقا نشان از وضعیت رو به رشد گیلان دارد.

گیلان طبق آمار مجلس در شرایط بهبود کار، استان نخست کشور است

وی با اشاره گیلان طبق آمار مجلس در شرایط بهبود کار استان نخست است، افزود: این امر زمان عملیاتی و مطلوب است که ادامه فعالیت منجر به اشتغال شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان  با بیان اینکه باید دغدغه اصلی مدیران در استان اشتغال و فعال‌سازی محیط کار باشد،گفت: در شورای معاونان، استاندار آنها را موظف به فعالیت در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری کرده است.

احمدی‌پور با اشاره به نرخ تورم و رکود افت سرمایه‌گذاری در استان، خاطرنشان کرد: نتیجه این امر عدم سرمایه‌گذاری، بیکاری و پایین آمدن قدرت خرید مردم است.

گیلان دارای ظرفیت‌های مطلوب سرمایه‌گذاری است

وی با تصریح بر اینکه مدیران استان باید مشکلات پیش پای سرمایه‌گذران را رفع کنند، اظهار کرد:گیلان دارای ظرفیت‌های مطلوبی برای سرمایه‌گذاری بوده و به زبان ساده می گوان گفت گیلان فاقد نقاط بنجل است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه خط قرمز ما در استانداری مانع ایجاد کردن برای سرمایه‌گذار است، افزود: راهی جز حمایت از سرمایه‌گذار برای رفع مشکلات اجتماعی و اشتغال نداریم.

احمدی‌پور با بیان اینکه در گیلان مشکلات طلاق, نزاع منجر به درگیری فیزیکی و مواد مخدر بالا است،گفت:همه این موارد به دلیل عدم امکان دست‌یابی به کار و عدم درآمد مناسب برای تشکیل خانواده است.

وی با تصریح بر اینکه سن ازدواج در اوایل انقلاب بین 17 تا 20 بود، خاطرنشان کرد: امروز به بالای 27 سال رسیده است.

حضور بیشتر بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در گیلان

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان اظهار کرد: تقاضای ما از وزارت کار و رفاه اجتماعی این است که بنگاه‌های بزرگ اقتصادی با وجود ظرفیت‌های گیلان در استان حضور بیشتری داشته باشند.

احمدی‌پور با تصریح بر اینکه مجموعه بنگاه‌های وزارت کار در گیلان بسیار اندک است، افزود: عملا یک شرکت فعال در این بخش تحت عنوان کاسپین دارو در استان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در آمایش سرزمینی سهم ما در گیلان بسیار بیشتر از این میزان است،گفت: در حوزه اشتغال انتظار ما از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی این است که از حالت سنتی خارج شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه اگر میزان اشتغال موجود را از دست دهیم به دست آوردن دوباره آن بسیار مشکل است، تصریح کرد: وزارت کار و رفاه اجتماعی باید از ظرفیت بدون استفاده شرکت‌های فعال استفاده کند.

همکاری خوب بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در گیلان

احمدی‌پور گفت: اداره کار دبیر شورای سرمایه‌گذاری استان است و باید در این زمینه به درستی عمل کند امروز در استان بانک‌ها همکاری و تعامل خوبی برای سرمایه گذاری دارند.

وی با بیان اینکه انتخاب مدیران توسط وزارتخانه انجام می‌شود، گفت: تعامل و همکاری استانداری در این زمینه برای این است که سیاست‌های دولت و استان پیش رود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه کوچکترین کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفته نیست، افزود: مدیران باید  برای تحقق منافع مردم حرکت کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon